ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ارسال پیام کوتاه در حین رانندگی با گوگل گلس به اندازه ارسال پیامک با تلفن های همراه خطرناک است

شاید فکر کنید در هنگام رانندگی، نگارش پیام کوتاه با عینک هوشمند گوگل گلس، که بدون استفاده از دست صورت می پذیرد امن است. اما ظاهرا اینگونه نیست. تیمی از محققان دانشگاه مرکزی فلوریدا تحقیقی انجام ...

مجتبی بوالحسنی
نوشته شده توسط مجتبی بوالحسنی | ۵ مهر ۱۳۹۳ | ۰۱:۳۰

شاید فکر کنید در هنگام رانندگی، نگارش پیام کوتاه با عینک هوشمند گوگل گلس، که بدون استفاده از دست صورت می پذیرد امن است. اما ظاهرا اینگونه نیست.

تیمی از محققان دانشگاه مرکزی فلوریدا تحقیقی انجام داده اند که در آن ۴۰ نفر باید در حین رانندگی با یک شبیه ساز، پیام متنی ای که در مورد یک مشکل ریاضی بوده را با دستورات صوتی و با استفاده از گوگل گلس می نوشتند. هدف این بود که محققان بررسی کنند، هنگامی که یک خودرو در این شبیه ساز جلوی افراد مورد آزمایش توقف می کرد، رانندگان با چه سرعتی عکس العمل نشان داده و ترمز می کنند.

اما نتیجه چه بود؟ به گفته ی آقای Ben Sawyer رهبر این تیم، آنها تفاوت چشمگیری را بین سرعت عکس العمل افرادی که این موضوع بر روی آنها بررسی شد در استفاده از عینک گوگل گلس و تلفن همراه در حین رانندگی مشاهده نکردند.

البته کسانی که از گوگل گلس استفاده کرده بودند نسبت به کسانی که از تلفن همراه استفاده می کردند سرعت عکس العمل بهتری داشتند، اما افرادی که در حین رانندگی از موبایل استفاده می کردند بسیار بیشتر از آنهایی که گوگل گلس بر چشم زده بودند، مراقب بوده و فاصله ی آنها با سوژه هایی که در جلویشان توقف می کردند بیشتر بود.

آقای Sawyer امیدوار است که در نهایت گوگل گلس منجر به ایجاد تکنولوژی ای شود که بدون پرت کردن حواس شما، بتواند اطلاعات مورد نیازتان را در هنگام رانندگی و در جاده ها در اختیارتان قرار دهد. اما در حال حاضر ارسال پیام با گوگل گلس در حین رانندگی موضوعی است که پیشنهاد می کنیم آن را انجام ندهید؛ بخصوص اگر بخواهید در در پیام خود مسائل جبر و یا محاسبات سنگین را برای دوسنتان توضیح دهید!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • LG Forever
    LG Forever | ۶ مهر ۱۳۹۳

    گوگل گلس عالیه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی