ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دلیل به وجود آمدن تلویزیون های منحنی

اگر خاطرتان باشد، تلویزیون های قدیمی همگی دارای لامپ تصویرهای محدب بودند و علاوه بر وزن زیاد، از ابعاد بزرگی هم برخوردار بودند. پس از مدتی تلویزیون های صفحه تخت به بازار عرضه شدند و ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۵ مهر ۱۳۹۳ | ۱۷:۵۹

اگر خاطرتان باشد، تلویزیون های قدیمی همگی دارای لامپ تصویرهای محدب بودند و علاوه بر وزن زیاد، از ابعاد بزرگی هم برخوردار بودند. پس از مدتی تلویزیون های صفحه تخت به بازار عرضه شدند و رفته رفته از ضخامت و وزن آنها هم کمتر شد.

حال در عصر تکنولوژی ما شاهد تلویزیون های بدون حاشیه و بسیار نازک هستیم و جدیدا، نوبت به نمایشگرهای منحنی رسیده. اما آیا تا به حال از خود پرسیده اید اصلا چرا چنین تلویزیون هایی عرضه شدند؟

مطمئنا شرکت های سازنده این شکل از تلویزون ها باید نسبت به عملکرد آنها اطمینان حاصل می کردند و به زبان ساده، یک دلیل قانع کننده برای تولید آنها باید وجود داشته باشد.

اگر برای شما هم این سوال مطرح شده، این مطلب را که "دفتر سامسونگ" برای ما ارسال کرده است را از دست ندهید. 

جهان اطراف ما تخت نیست، عمق و بعد دارد و چشم انسان به راحتی می‌تواند کیفیت هر فضایی را درک کند. ایده اولیه تولید و طراحی محصولات خمیده به ویژه تلویزیون‌های دارای انحنا (Curved)، بازسازی فضای واقعی و درگیرکردن همه حواس است. یکی از ویژگی‌های مهم برای ایجاد این فضای واقعی، ارائه تصاویر با کیفیت بالاست. شفافیت، وضوح رنگ و عمق تصویر از ویژگی‌هایی است که صفحه نمایش‌ UHD می‌تواند در کنار کنتراست بالا و کنترل انعکاس ایجاد کند.

به اعتقاد کارشناسان علوم رفتاری، انسان‌ با مشاهده اشیاء خمیده و دارای انحنا، آرامش بیشتری را تجربه می‌کند که به رفع نگرانی منجر خواهد شد. نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که استفاده از لوازم دارای انحنا در طراحی داخلی خانه می‌تواند در کنترل تنش‌های ذهنی و عصبی مؤثر واقع شود و باعث آرامش خاطر بیشتر اهالی خانه شود. شاید حکمت انحنا و خمیدگی سقف‌های بلند و گنبدی شکل و دیوارهای گچ‌کاری شده و مدور در معماری اسلامی نیز، در همین  موضوع  نهفته باشد.

2سامسونگ به عنوان یکی از صنایع پیشرو در حوزه لوازم صوتی و تصویری، با فناوری نوین تلویزیون‌های دارای انحنا و کیفیت تصویر بسیار بالا، تحول شگرفی در دنیای تلویزیون‌های خانگی پدید آورده است. فرآیند ارتقای تصویر در این فناوری، شامل از بین بردن نویز، ارتقای تصویر به کیفیت UHD‏ و اصلاح و تقویت جزییات تصویر با استفاده از الگوریتم بهبود است.

اما تلویزیون‌های دارای انحنا که تصاویری با کیفیت UHD (یو‌اچ‌دی) پخش می‌کنند، وظیفه‌ای فراتر از ایجاد زیبایی محیطی به عهده دارند. این تولیدات با داشتن 50 تا 80 درصد کنتراست، تصاویری با کیفیت‌تر از تلویزیون‌های تخت به نمایش می‌گذارند و علاوه بر کاهش انعکاس نور محیط در صفحه، منابع نوری را هم کنترل می‌کنند.

تلویزیون‌های Curved (دارای انحنا) سامسونگ در سال 2014 با بهینه‌ترین شعاع انحنا یعنی 4.2 متر ساخته شده است تا بیننده قادر باشد تمام جزئیات تصاویر را حتی از چهار گوشه صفحه نمایش مشاهده کند. در حالی که دیدن چنین جزئیاتی در تلویزیون‌های با صفحه مسطح امکان‌پذیر نیست. همچنین فاصله یکسان از چهار گوشه صفحه، بیشترین میزان کنتراست تصاویر را از تمام نقاط تلویزیون برای بیننده خلق می‌کند.

1

ویژگی خاص این محصولات، تلفیق دو فناوری خمیدگی و نمایش تصویر با کیفیت بالاست. آنچه در این تلویزیون برای بیننده جذاب است، طبیعی بودن تصاویر و رنگ‌هاست. انطباق خمیدگی صفحه با ساختار چشم و نوع دید انسان، به این موضوع کمک می‌کند که بیننده احساس کند جزئی از تصویر است. جالب است بدانید کابین هواپیماها نیز بر اساس همین شباهت طراحی شده است چرا که دید وسیع‌تر و وضوح بیشتری را برای بیننده ایجاد می‌کند و تماشاگران از هر نقطه‌ای می‌توانند تصاویر را کامل و واضح مشاهده کنند.

انتخاب طراحی خمیده در محصولات سامسونگ جدا از ایجاد یک فناوری نوین و پیشرفته، دلایل زیبایی‌شناسانه نیز دارد؛ طراحی خمیده این تلویزیون‌ها در کنار دیگر اشیاء تخت، جذابیت خاصی به فضا می‌بخشد و تجربه بصری آسان‌تری را برای بیننده فراهم می‌کند، گویی تماشاگر در عمق تصاویر احاطه شده است.

امروزه گرایش به استفاده از اشیاء دارای انحنا در زندگی مدرن، با تأثیرات مثبتی که بر روی سلامت روان و زیبایی فضا می‌گذارند، بیشتر شده است و این امر تولیدکنندگان لوازم خانگی به ویژه وسایل پر مصرف را که به طور مستقیم با چشم انسان در ارتباطند بر آن داشته که به سمت تولید محصولات خمیده با بالاترین کیفیت قدم بردارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (38 مورد)
  • رامین
    رامین | ۷ مهر ۱۳۹۳

    تصویر شفاف خوب دیدنی دیجیتال LG یادش بخیر

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی