ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت مجدداً کنفرانس های WinHEC را برگزار می نماید

مایکروسافت قصد دارد درست در زمانیکه مهندسین نرم افزار این شرکت آماده می شوند تا نسخه ی جدید  سیستم عامل این کمپانی را رونمایی کنند مجدداً کنفرانس مهندسین سخت افزار ویندوز را راه اندازی نماید. این ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۵ مهر ۱۳۹۳ | ۱۲:۰۰

مایکروسافت قصد دارد درست در زمانیکه مهندسین نرم افزار این شرکت آماده می شوند تا نسخه ی جدید  سیستم عامل این کمپانی را رونمایی کنند مجدداً کنفرانس مهندسین سخت افزار ویندوز را راه اندازی نماید.

این کنفرانس مانند گذشته تحت عنوان WinHEC برگزار خواهد شد که مخفف عبارت Windows Hardware Engineering Community است و هدف اصلی آن آگاه سازی تولید کنندگان سخت افزارهای مرتبط به سیستم عامل ویندوز محسوب می گردد. آخرین کنفرانس WinHEC شرکت یاد شده در سال ۲۰۰۸ برگزار گشته و کنفرانس جدید قرار است در ۱۸م مارس ۲۰۱۵ مصادف با ۲۷م اسفند ۱۳۹۳ هجری شمسی و در شهر شنژن (Shenzhen) کشور چین برگزار شود.

شاید محل برگزاری رویداد مورد بحث کمی عجیب برسد ولی اگر اندکی دقت نمایید اکثراً تولید کنندگان سخت افزارهای مبتنی بر ویندوز که این روزها تمرکز اصلیشان بر روی طراحی، پیاده سازی و سازگار کردن محصولاتشان با نسل آتی این سیستم عامل است در کشور چین ساکن هستند.

هدف اصلی WinHEC اطلاع رسانی به شرکت ها در راستای آگاه سازی آنها از تغییرات مرتبط به سخت افزار صورت پذیرفته در سیستم عامل ویندوز است. در گذشته و در زمان آماده سازی ویندوز ویستا مایکروسافت به صورت مداوم در این مجموعه کنفرانس ها کمپانی های سخت افزاری را از پیش نیازهای سیستم عامل جدیدش مانند الزام به استفاده از کارت های گرافیکی قوی تر آگاه می ساخت.

این کمپانی در حال حاضر تمرکز اصلیش را بر روی بهبود نسخه ی دسکتاپ ویندوز ۹، بهینه سازی رابط کاربری و برخی قابلیت های سنتی این سیستم عامل قرار داده است و هر چند پیش از این با ارائه ی تبلت سرفس در زمان توسعه ی ویندوز هشت و همینطور پیاده سازی برخی قوانین سخت گیرانه در رابطه با ویندوز RT به نظر می رسید تولید کنندگان سخت افزاری از مایکروسافت رنجیده اند، اما با از سرگیری برگزاری WinHEC‌ می توان به وضوح دریافت که شرکت یاد شده قصد دارد در روابط خود با تولید کنندگان شخص ثالث ابزارهای تحت ویندوز تجدید نظر کرده و آنها را مجدداً به خود نزدیک نماید.

مایکروسافت قصد دارد در روز سه شنبه ی هفته ی طی رویدادی یک نسخه ی پیش نمایش فنی (Technical Preview) از نسل بعدی سیستم عامل ویندوز که با اسم رمز Threshold شناخته می شود را به نمایش درآورده و شرکت ها و توسعه دهندگان را با برخی از قابلیت های جدید این سیستم عامل به صورت رسمی آشنا نماید. انتظارها بر این است که در آینده ی نزدیک ویندوز Threshold به ویندوز ۹ تغییر نام دهد و البته برخی منابع خبر می دهند شاید مایکروسافت نسل آینده ی سیستم عاملش را فقط با عبارت ویندوز نامگذاری نماید.

همچنین این شرکت احتمالاً در ماه ژانویه نسخه ی پیش نمایشی از ویندوز که ترکیبی از ویندوز RT و ویندوز فون خواهد بود را به علاقه مندان معرفی خواهد نمود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (24 مورد)
  • bahram
    bahram | ۵ مهر ۱۳۹۳

    یکی از مشکلات ویندوز امنیتشه.امنیت ویندوز پایینه.باید یه فکر اساسی بکنه

  • LG Forever
    LG Forever | ۵ مهر ۱۳۹۳

    به به ویندوز 9 ایشالا تا 10 روز دیگه ... مراسم 16 مهر دیگه ؟؟؟!!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی