ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون ۶
تکنولوژی

نگاه نزدیک دیجیاتو: آیفون ۶

آیفون ۶ را می توان یکی از پر سر و صدا ترین موبایل های چند ساله اخیر اپل دانست. دستگاهی که شاید تفکرات استیو جابز کمتر در آن دیده می شود و به نوعی بیانگر ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۵ مهر ۱۳۹۳ | ۱۵:۱۲

آیفون ۶ را می توان یکی از پر سر و صدا ترین موبایل های چند ساله اخیر اپل دانست. دستگاهی که شاید تفکرات استیو جابز کمتر در آن دیده می شود و به نوعی بیانگر نقطه عطفی جدید در تاریخ این شرکت است. نقطه عطفی که با تفکرات تیم کوک گره خورده و خبر از اپلی جدید می دهد.

از زمان معرفی آیفون ۶، خبر های مختلفی را در مورد آن پوشش دادیم، اما امروز این فرصت را پیدا کردیم تا به محصول جدید اپل نگاهی نزدیک بیندازیم و برآورد خود را با شما در میان بگذاریم. در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید تا بیشتر با آیفون ۶ آشنا شوید.

IF

هنگامی که برای اولین بار آیفون ۶ را در دست بگیرید، از خود سوال می کنید که چرا اپل اینقدر دیر ابعاد موبایلش را تغییر داده. سایز ۴.۷ اینچی اکنون آیفون را از لحاظ ابعاد به تلفن هوشمندی ایده آل تبدیل کرده است.

اپل فرآیند تغییر سایز را آنقدر مطلوب انجام داده که آیفون ۶ در همان بار اول، جای خود را در دستان شما باز خواهد کرد. گوشه های کناری دستگاه اکنون انحنای بیشتری پیدا کرده اند و ارگونومی آن را تحت تاثیر خود قرار داده اند.

آیفون ۶

زبان طراحی آیفون ۶ به آخرین نسل آیپاد تاچ شباهت زیادی دارد. هرچند این نوع طراحی از زیبایی های خاص خود برخوردار است، اما اگر بخواهیم صادقانه به ماجرا نگاه کنیم، باید بگوییم که آیفون جدید در مقایسه با نسل قبلی خود، زیبایی چندانی ندارد.

IF

کناره های صیقل خورده با الماس، یکی از فاکتور هایی بودند که ایفون های قبلی را در حد و اندازه های یک کالای کاملا لوکس به نمایش می گذاشتند. با حذف این مورد در آیفون ۶، موبایل جدید اپل مقداری از لوکس بودن خود را از دست داده است.

IF

در آیفون ۶ بدنه پشتی از آلمینیوم ساخته شده و به صورت یکپارچه اطراف دستگاه را نیز فرا گرفته. نکته ای که هنگام مشاهده پشت دستگاه توی ذوق می زند، نوار هایی پلاستیکی است. نام اپل و جنس پلاستیک بر خلاف دیگر رقبا، تجانس چندانی با یکدیگر ندارند، اما در آیفون ۶ نوار های پلاستیکی که وجودشان به آنتن دهی بهتر کمک می کند، تا حدودی طراحی دستگاه را تحت تاثیر خود قرار داده اند. این نوار ها ضخامت نستبا بزرگی دارند و با اندکی برجستگی، حس و حال آلومینیومی بودن آیفون را خراب می کنند.

IF

به غیر از نوار های پلاستیکی، نکته دیگری که در پشت آیفون خودنمایی می کند، لنز برجسته دوربین است. نمی توان با قطعیت برجستگی لنز آیفون ۶ را یک فاکتور زشت در طراحی آن دانست، چرا که هر کاربر ممکن است نسبت به آن نظر و سلیقه ای متفاوتی را داشته باشد. اپل لبه آلمینیومی این لنز را با الماس صیقل داده و تلاش کرده تا حد امکان ظاهر آن را زیبا نماید. با این وجود باید بگوییم که لنز برجسته دوربین آیفون ۶ همچون زائده ای در پشت آن به نظر می رسد.

IF

کیفیت نمایشگر محصولات اپل همواره در بهترین حالت قرار داشته و این موضوع در آیفون ۶ نیز رعایت شده است. موبایل جدید اپل رزولوشن ۱۳۴۴ × ۷۵۰ را در برابر چشمان کاربر قرار می دهد. این نمایشگر در هر اینچ خود ۳۲۶ پیکسل را جای داده و با استفاده از پنل IPS زاویه دید بسیار مناسبی را فراهم می آورد.

رنگ ها همچون همیشه در عین اینکه از کنتراست مطلوبی برخوردار هستند، اما حس اغراق آمیز نمایشگر های سامسونگ را به کاربر منتقل نمی کنند و طیفی بسیار نزدیک به واقعیت دارند. در مقایسه با آیفون های قبلی رزولوشن آیفون ۶ بهبود یافته و این موضوع به خوبی خودش را در شفافیت تصاویر و خوانا تر بودن نوشته ها نشان می دهد.

IF

اما اگر بخواهیم مرور سریعی نیز به دوربین آیفون ۶ داشته باشیم، باید بگوییم که همچنان دوربین این دستگاه یکی از بهترین تجربه های عکاسی موبایل را در اختیار شما قرار می دهد. سنسور استفاده شده در آیفون ۶ همچنان ۸ مگاپیکسلی باقی مانده؛ عددی که در مقایسه با نسل های قبلی، تفاوتی را به خود ندیده است.

نمونه عکس ثبت شده با آیفون ۶
نمونه عکس ثبت شده با آیفون ۶ - در ابعاد اصلی ببینید
نمونه عکس ثبت شده با آیفون ۵
نمونه عکس ثبت شده با آیفون ۵ - در ابعاد اصلی ببینید

نمونه ویدیو Time-Laps ثبت شده توسط آیفون ۶

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Img%200047-1.mp4"]

 

نمونه ویدیو Slow-Motion ثبت شده توسط آیفون ۶

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Img%200048-1.mp4"]

 

اما برای اپل میزان مگاپیکسل اهمیت چندانی ندارد. مهم ترین بهبود های دوربین آیفون ۶ مربوط به عملیات فوکوس کردن و فیلم برداری در فریم ریت های بالا می شود. آیفون ۶ اکنون قادر است ویدیو هایی با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه را با کیفیت 1080p به ثبت رساند. دوربین این دستگاه همچنین برای ضبط صحنه های Slow Motion سرعت خود را به ۲۴۰ فریم در ثانیه افزایش می دهد.

آیفون ۶ در کنار آیفون ۵
آیفون ۶ در کنار آیفون ۵

در آخر باید بگوییم که آیفون ۶ در نگاه اول از آن مجذوب کنندگی نسل های قبلی خود بی بهره است. در روزهای آینده با بررسی جامع این دستگاه، سعی می کنیم تا جزییات بیشتری را در مورد آن با شما مرور کنیم.

آیفون ۶ با حجم ۶۴ گیگابایت در حال حاضر با قیمت ۳.۴۸۰.۰۰۰ تومان در بازار ایران به فروش می رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (96 مورد)
  • asus
    asus | ۱۰ مهر ۱۳۹۳

    بدک نیست

  • نوید
    نوید | ۹ مهر ۱۳۹۳

    به نکته ظریفی اشاره کردید و اینکه گفتید در مرحله اول که گوشی و می بینی پیش خودت می گی چرا زودتر از اینها اپل سایز صفحه رو تغییر نداده و باهاتون موافقم از نظر طراحی کناره ها و پشت گوشی در حد ایفون 4 هم نیست.
    پسر عموی من 2 تا ایفون 6 از نمایندگی انگلسان خرید و همونجا توی نمایندگی توی جیبش یکی از ایفون ها صفحه اش خورد شده و حتی میشه گفت کیفیت مدل های قبلی خودش و نداره .
    دوستانی که گفتند اپل توی ایران نمایندگی رسمی نداره اشتباه می کنند و الان تنها نمایندگی اپل در تهران هست و تمامی اجناس این فروشگاه مستقیم از امریکا وارد میشه و طی 1 یا 2 ماه اینده با قیمت مناسب می تونید خرید کنید.

  • armin
    armin | ۶ مهر ۱۳۹۳

    من دوربین گوشی واسم خیلی مهمه ولی سامسونگ نمیخوام ! الجی جی3 بخرم یا آیفون6 ؟؟؟

  • ali
    ali | ۶ مهر ۱۳۹۳

    چیزی که من رو تو این سال ها به فکر فرو برده چرا هر بار اپل محصولی به بیرون میده بعد از یکی دو روز همه کمپانی ها علیه محصولات اون جبهه میگیرند و یه شایعه راجب خرابی محصولاتش به بیرون منتشر می کنند . اگه یادتون باشه همین شایعه خمیدگی رو در رابطه با 5 و 5 اس هم گفتن و خوب با چند تا عکس ولی این یکی خنده دار مضحک بود و یک سری هم که اصلا متعصب نیستند شروع کردند به پخش این شایعه که چیزی نمی توان گفت و فقط افسوس خرد ...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی