ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تعداد کارمندان سامسونگ از مجموع کارکنان گوگل، اپل و مایکروسافت بیشتر است

سامسونگ با داشتن دویست و هفتاد و پنج هزار کارمند دارای عظمتی پنج برابر یکی از بزرگترین رقبایش یعنی گوگل است. همین امر می تواند به سادگی توان خروجی این شرکت را که در سال ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۶ مهر ۱۳۹۳ | ۰۰:۴۵

سامسونگ با داشتن دویست و هفتاد و پنج هزار کارمند دارای عظمتی پنج برابر یکی از بزرگترین رقبایش یعنی گوگل است. همین امر می تواند به سادگی توان خروجی این شرکت را که در سال ۲۰۱۴ چهل و شش تلفن هوشمند و ۲۷ تبلت متفاوت را معرفی و ارائه نموده است توجیه کند.

البته اگر بخواهیم می توانیم این ارقام را خلاصه تر کرده و برخی از جزئیات اضافی آنها را حذف نماییم. گوگل وقتی بتواند به صورت کامل از شر بقایای موتورولا خلاص شود ۳۸۹۴ نفر از پرسنلش کاسته خواهد شد، بیش از نیمی از کارمندان اپل یعنی تقریباً حدود ۴۲.۸۰۰ نفر در شغل هایی مرتبط به فروشگاه های زنجیره ای و عرضه ی کالاهای این شرکت فعالیت دارند و سایر بخش های اپل شامل تنها ۳۷.۰۰۰ کارمند می گردند.

در چارتی که مشاهده می نمایید منظور از سونی بخشی از کمپانی یاد شده است که از آن تحت عنوان Sony Electronics یاد می شود، زیرا این تنها قسمتی از برند عظیم ژاپنی است که می توان آن را به صورت مستقیم با Samsung Electronics از نظر محصولات و خروجی مورد قیاس قرار داد. گروه شرکت های سونی در زمینه ی رسانه ها حضوری بسیار قدرتمند دارند و فعالیت های این شرکت در راستای فیلم سازی، موسیقی و سرمایه گذاری توسط Sony Pictures Entertainment و Sony Music Entertainment و  Sony Financial Services دنبال می گردد.

در ادامه ی مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

همانطوری که اشاره شد خروجی محصولات سامسونگ الکترونیکس به سونی الکترونیکس بسیار نزدیک بوده و این دو برند را به سادگی می توان با یکدیگر مورد قیاس قرار داد، البته هر دوی دسته بندی از گجت ها را دارند که دیگری فاقد آن است برای مثال سونی در بین کالاهایی که به بازار عرضه می کند کنسول قدرتمند پلی استشین ۴ را داراست در حالیکه سامسونگ در زمینه ی کنسول های بازی حرفی برای گفتن ندارد. با همه ی این تفاسیر هنوز تعداد کارمندان غول تکنولوژی کره ای دو و نیم برابر رقیب ژاپنیش در عرصه های مشابه است.

samsung vs google

شاید سئوالی که به جد بتوان مطرح کرد این است که سامسونگ با این حجم عظیم از منابع انسانی مشغول چه کاری است و از آنها چگونه استفاده می نماید؟ برای شروع بد نیست بدانید این شرکت کره ای تا سال ۲۰۱۳، ۴۰.۵۰۶ نفر کارمند را به عنوان مهندس نرم افزار در استخدام خودش داشته است و این رقم را می توان به نوعی برابر با کل منابع انسانی شرکتی با عظمت گوگل دانست و البته تنها ۱۸.۵۹۳ نفر از کارمندان کمپانی یاد شده در بخش تحقیق و توسعه فعالیت دارند پس لذا کره ای ها تعداد مهندسین نرم افزارشان دو برابر رقیب آمریکایی است.

این ارتش از برنامه نویسان به خوبی توسعه های نرم افزاری اخیر صورت پذیرفته در سامسونگ را توجیه می نمایند، تعداد کارکنان شرکت یاد شده در عرصه ی مورد بحث از سال ۲۰۱۱ تا به اکنون رشد عجیب ۴۵ درصدی را به همراه داشته است.

2

همچنین این نکته را نمی توان نادیده گرفت که دستاوردهای نرم افزاری گوگل بسیار بیشتر و غنی تر از سامسونگ هستند و این شرکت با منابع انسانی دو برابر نسبت به غول دنیای جستجو نتوانسته ذره ای به موفقیت های آن نزدیک شده یا حتی خراش کوچکی بر پیکر این امپراطوری عظیم وارد آورد.

عمده فعالیت های کارمندان بخش نرم افزار سامسونگ را می توان در توسعه ی رابط کاربری تاچ ویز بر روی پلتفرم اندروید و البته پورت کردن این سیستم عامل به تلفن ها و تبلت های گوناگون برند یاد شده دانست. در اصل وقتی شرکتی حدود ۷۰ گجت اندرویدی مختلف را در بازه ی زمانی کوتاه عرضه می نماید و بنا را بر این می گذارد که به مدت دو سال از آنها پشتیبانی نرم افزاری به عمل بیاورد صحبت از پروژه یی بسیار عظیم به میان آمده که چنین حجم انبوهی از منابع انسانی را نیازمند خواهد بود.

سامسونگ الکترونیکس همچنین دست به تولید نمایشگر و بردهای مجتمع برای نیاز درونی مجموعه اش و البته فروش به سایر کمپانی های دیگر نیز می زند و از همین رو نیاز به توسعه ی تعداد زیادی firmware و درایور دارد که این مسئولیت هم بر عهده ی کارمندان مورد بحث خواهد بود.

3

تلویزیون ها، دوربین ها و سایر محصولات کوچک و بزرگ این شرکت که دارای نیازهای نرم افزاری هستند را نیز نباید از یاد برد و علاوه بر کلیه ی موارد ذکر شده سامسونگ توسعه ی سیستم عامل های انحصاری خودش همچون تایزن را هم در دستور کار دارد.

اگر از بحث های نرم افزاری خارج شویم خطوط تولید شرکت کره ای مورد اشاره بیشترین پرسنل را در خود جای داده اند که شامل ۱۵۹.۴۸۸ کارمند می شوند. از سوی دیگر چندان جای تعجبی وجود ندارد وقتی بشنوید ۳۳ درصد این افراد در کره شاغل بوده، ۲۱ درصد آنها در چین و ۲۰ درصد آنها در آسیای جنوبی فعالیت دارند. تنها ۳.۹ درصد از کارکنان خط تولید مذکور در آمریکا فعالیت می نمایند.

سامسونگ الکترونیکس با این عظمت خود زیر مجموعه ی Samsung Group محسوب می شود و معمولاً وقتی ما در وب سایتی مانند دیجیاتو به محصولات این شرکت اشاره می نماییم در اصل در مورد دستاوردها و خروجی تنها سامسونگ الکترونیکس صحبت می نماییم و این در حالیست که Samsung Group یا گروه شرکت های سامسونگ دارای ۸۰ زیر مجموعه ی متفاوت است.

4

اگر از محصولات رایج سامسونگ الکترونیکس مانند تلفن های هوشمند، تبلت ها، گجت های پوشیدنی، صفحات نمایشگر، تلویزیون ها، لپ تاپ‌ ها، پرینترها، دروبین ها، مدلهای مختلف سینمای خانگی، لوازم خانگی و... بگذریم، دامنه ی شرکت های گروه سامسونگ باز هم بسیار گسترده تر می شود.

زیر مجموعه های این گروه در ساخت کشتی های بسیار عظیم، استخراج نفت، تولید اسکنرهای اشعه ی X، ماشین های نظامی و موارد دور از تصور بسیار دیگری فعالیت دارند.

برخی اوقات گستردگی گروه ها و شرکت های سامسونگ به شکل بسیار عجیبی جلوه می نماید و مواقعی وجود دارند که یک بخش از این شرکت بخش دیگری را در ازای چندین میلیارد دلار خریده و در خود ادغام می نماید.

همانگونه که از ظواهر بر می آید این غول عظیم الجثه ی کره ای تمایل دارد در هر عرصه یی سرک کشیده و برای خودش جایگاهی با زیربنای مستحکم پدید آورد. مدل تجاری و ساختار Samsung Groups یکی از برترین های حال حاضر دنیا محسوب می شود و این مجموعه شرکت ها توان رقابت در هر زمینه یی را با بزرگترین برندهای دنیا دارا هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (77 مورد)
  • روزبه
    روزبه | ۱۸ تیر ۱۳۹۴

    سامسونگ چی نمیزنه.......موبایل. تلفن .کشتی .تلویزیون. یخچال .ماشین لباس شویی. ماکروفر .ماشین ضرفشویی.کولر.ویدئو.سیدی.تبلت.مانیتور.لپ تاپ.دوربین.... خداییش بگید کدوم از محصولات سامسونگ بده اما آیفون یه گوشی میزنه که اونم با دست خم میشه یعنی آیفون برو بمیر البته بی انصافی نکنیم لپ تاپ هم میزنه شاهکار کرده

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی