ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

iMac
تکنولوژی

شایعه: آی مک های رتینا همزمان با سیستم عامل یوسمیتی عرضه می شوند

وبسایت 9to5mac به نقل از منابع انحصاری خودش اطلاع داده است که سری جدید آی مک های کمپانی اپل که دارای صفحه نمایش رتینا از نوع UHD هستند آخرین مراحل تست های عرضه به بازار را پشت ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۷ مهر ۱۳۹۳ | ۲۰:۱۳

وبسایت 9to5mac به نقل از منابع انحصاری خودش اطلاع داده است که سری جدید آی مک های کمپانی اپل که دارای صفحه نمایش رتینا از نوع UHD هستند آخرین مراحل تست های عرضه به بازار را پشت سر می گذارند.

در حالیکه از نظر ظاهری تغییر چندانی در این کامپیوترهای جدید پدید نیامده و طراحی آنها مشابه مدل هایی است که در سال ۲۰۱۲ معرفی گشتند، تجهیزات و سخت افزارهای سوار شده بر روی آنها ارتقا جدی داشته و اپل در تولید این محصولاتش از پردازنده هایی قوی تر بهره برده، ضمن اینکه گفته می شود آنتن وای فای موجود در آی مک های آتی نیز بهبود یافته است.

آی مک رتینا اولین تلاش اپل برای وارد کردن نمایشگرهای رتینا به کامپیوترهای دسکتاپ محسوب می شود، این شرکت اولین بار و در سال ۲۰۱۰ صفحه نمایش های یاد شده را در آیفون ۴ به کار بست و سپس در سال ۲۰۱۲ استفاده از آنها را در آیپد آغاز نمود، در نهایت نمایشگرهای مورد بحث در اواخر ۲۰۱۲ به خط تولید مک بوک راه یافتند.

نسخه های بتای سیستم عامل یوسمیتی نشان داده اند که از رزلوشن های ۶۴۰۰ در ۳۶۰۰، ۵۷۶۰ در ۳۲۴۰ و ۴۰۹۶ در ۲۰۳۴ پیکسل پشتیبانی به عمل می آورند و پیش از این نیز شایعاتی شنیده شده است که کمپانی اپل در حال کار بر روی نمایشگرهای 5K به منظور استفاده در کامپیوترهای iMac خودش است.

اخبار منتشر شده از جانب منابعی که در ابتدای مطلب به آنها اشاره گشت و به روز رسانی که اخیراً این شرکت بر روی استاندارد DisplayPort انجام داده است همگی احتمال عرضه ی کامپیوترهای آی مک جدید با کیفیت تصویر مورد بحث را به شدت تقویت می نمایند.

همچنین شایعات دیگری خبر می دهند که اپل در حال به روز رسانی ابزارهای موجود در نرم افزارهای iMovie  و فاینال کات پرو است تا ویرایش کردن ویدئوهای 4K با این نرم افزارها بیش از گذشته ساده شود.

جک مارس وبلاگ نویس حوزه ی تکنولوژی نیز اعلام نموده است از طریق منابع آگهی به وی اطلاع داده شده که کمپانی اپل به دنبال عرضه ی کامپیوترهای آی مک ۲۷ اینچی مجهز شده به نمایشگر 5K تا پیش از پایان سال جاری است و این در حالیست که برخی دیگر از شایعات خبر از ارائه ی مک بوک های ایر رتینا تا اوسط سال ۲۰۱۵ توسط این کمپانی می دهند.

در حالیکه عرضه ی آی مک های رتینا تا پیش از پایان امسال بسیار محتمل به نظر می رسد منابع نزدیک به این کمپانی می گویند برند یاد شده در سال ۲۰۱۲ نیز این نمایشگرها را بر روی آی مک هایش که از نظر طراحی ظاهری بسیار نازک تر از گذشته شده بودند آزمایش کرده است، ولی عدم آمادگی شرکت های تولید کننده ی پانل نمایشگر برای تولید انبوه این محصول سبب گشته تا اپل از این تصمیم خودش عقب نشینی کند.

باید منتظر ماند و دید آیا این شایعات به واقعیت می پیوندند یا خیر و آیا اضافه شدن نمایشگرهایی با این کیفیت سبب گران تر شدن کامپیوترهای دسکتاپ اپل خواهد شد یا باز هم آی مک با قیمت های پیشنش روانه ی بازار می گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (32 مورد)
  • shayan_Q9
    shayan_Q9 | ۱۰ مهر ۱۳۹۳

    ممنون واسه مطلب! :)

  • shayan_Q9
    shayan_Q9 | ۸ مهر ۱۳۹۳

    هدفم اینه که امسال یدونه مکبوک پرو بخرم! انشالله بهم میرسم!
    :)

  • روزبه
    روزبه | ۷ مهر ۱۳۹۳

    دوستان نمايشگره رتينا تجربه ى كاربرى رو شديداً تحته تاثير قرار ميده
    واقعا از نگاه كردن به صفحه ى لب تاپم سير نميشم و وقتى با نسله قبليه مك بوك پرو ها مقايسش ميكنم يه پيشرفته خوب رو ميبينم
    اين اتفاق اگه بيوفته واقعا بهارى واسه گرافيستاس
    من كه به شخصه خيلى منتظر يوسميتى ام،كسى از تاريخه عرضه ى دقيقش خبر داره؟!

  • محسن
    محسن | ۷ مهر ۱۳۹۳

    این تکه متن رو از وبلاگ جادی کپی کردم، نوشته اگه سیستم‌عاملها ماشین بودند، هر کدوم چی میشدن.
    راجع به سیستم عامل مک مینویسه:
    (البته میشه اون رو به تمام محصولات اپل بسط داد)

    خودروی کوچک اسپرت. از پژو (ویندوز) خسته شدین؟ فهمیدین که فرق عجیبی بین پراید (ویندوز ایکس‌پی) و دویست و هفت (ویندوز ۷) و ماشین فضایی جدید (ویندوز ۸) نیست؟ پول زیاد هم دارین؟ چه چیزی بهتر از یک ماشین اسپورت زیبای سریع قوی سربرگردوننده برای شما؟ درسته که کمی گرونه ولی موقع خرید به قیمت نگاه نکنید و با کشیدن دست روی بدنه ماشین مطمئن بشید که این رو می خواین. بعله! مبارکه. این رو می خرین.

    بعضی ها این خودرو واقعا باهاشون هماهنگه ولی تو تهران اکثرا در رسیدن به خونه کمی به کمی مشکل می خورن چون خیابون ها چند تا دست انداز دارن که این ماشی از روشون رد نمی شه. اشکالی نداره از این به بعد خیابون های دورتر بدون دست انداز رو می رین. هفته بعد هم که یک مهمونی است این ماشین اسپرت براتون شخصیت می یاره تنها اشکالی اینه که در برگشت نمی تونین دوستاتون رو سوارش کنین چون با دو نفر بیشتر سازگاری نداره. ولی خب ماشین قشنگیه… احتمالا بعد از یکسال به این نتیجه می رسین که شاید بهتر بود با همین قیمت یک پژوی آخرین مدل و یک خونه می خریدین و پنج تا سفر تفریحی هم می رفتین ولی خب به هرحال فعلا که اینو دارین و کسی هم دست دومش رو نمی خواد. البته بین خودمون بدونه! شنیدم مکانیک سر کوچه می تونه براتون توش موتور پژو نصب کنه و کمک فنرها رو هم دستکاری کنه که کف ماشین بیاد بالا. دیگه نمی تونین باهاش تند برین ولی خب عوضش می شه از همه خیابون ها باهاش رد شد. روحیه رو حفظ کنین! هنوز سرها به سمت ماشین شما می چرخه و نباید فراموش کنین که اگر ماشین مشابهی توی خیابون دیدین براش دست تکون بدین که همه روحیه شون حفظ بشه.

    (این تیکه آخرش جالب بود: روحیه‌تون رو حفظ کنید) دقیقا همین کاری که کاربرای ایرانی اپل دارن میکنن !!!!!!!!

    • shayan_Q9
      shayan_Q9 | ۸ مهر ۱۳۹۳

      جالب بود =))))))))))))))

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی