ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نمایشگاهی برای ورود به دنیای کار؛ کسب وکارها برای تامین نیروی انسانی خود به شریف رفتند

شاید پیدا کردن یک شغل مناسب، همیشه به آن سختی که فکرش را می کنید نباشد. شرکت های بسیاری این روز ها محتاج نیروی انسانی هستند و در همین راستا حاضرند تسهیلات مناسبی را به ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۸ مهر ۱۳۹۳ | ۱۴:۲۹

شاید پیدا کردن یک شغل مناسب، همیشه به آن سختی که فکرش را می کنید نباشد. شرکت های بسیاری این روز ها محتاج نیروی انسانی هستند و در همین راستا حاضرند تسهیلات مناسبی را به کارمندان خود ارائه دهند. شما تنها کافیست تا جستجوی خود را برای یافتن کارآفرینان با دقت بیشتری انجام دهید.

دیروز نمایشگاهی با هدف اتصال کارآفرینان و کارجویان در دانشگاه شریف آغاز به کار کرد. نام این نمایشگاه «کار شریف (sharif job)» است.

در این نمایشگاه، که برای چهارمین دوره در دانشگاه شریف برگزار می شود، 45 شرکت معتبر و معروف از حوزه های مختلف حضور دارند. فارغ التحصیلان و دانشجویان کلیه دانشگاه های کشور می توانند از این نمایشگاه بازدید به عمل آورند تا ضمن آشنایی با بازارهای کار جدیدی که در ایران در حال ایجاد شدن است، شانس خود را نیز برای استخدام در مطرح ترین شرکت های داخلی امتحان کنند.

در ادامه مطلب با گزارش دیجیاتو از نمایشگاه کار شریف همراه باشید.

شرکت های حاضر در نمایشگاه

شاید شما نیز بخواهید بدانید چه شرکت هایی در نمایشگاه این دوره حضور دارند. برای اطلاع شما برخی از این شرکت ها را خدمتتان معرفی می کنیم.

خدمات انفورماتیک

IMG_6625

IMG_6646-w600

اگر حرفه یا تخصص شما مرتبط با بانک یا بانکداری الکترونیک باشد نام شرکت خدمات انفورماتیک را حتما شنیده اید. این شرکت که در زمینه ارائه سرویس های انفورماتیک سال هاست فعالیت می کند یکی از بازوهای قوی مرکز فناوری اطلاعات بانک مرکزی و بانک های مجوز دار ایران است. البته این شرکت با برخی نهادهای و سازمان های دولتی و خصوصی دیگر نیز در ارتباط است. به گفته دبیر اجرایی نمایشگاه کار شریف این شرکت در 3 دوره گذشته 60 نفر از مخاطبین نمایشگاه را استخدام کرده و برای امسال هدف استخدام 100 نفری را در سر می پروراند.

 

شرکت توسعه سامانه های نرم افزاری نگین( توسن)

IMG_6651-w600

توسن یکی از رقبای شرکت خدمات انفورماتیک است که در سال های اخیر خدمات بسیاری به بانک های دولتی و خصوصی ارائه داده است. البته شرکت توسن به غیر از این که از شرکای بانک های ایرانی محسوب می شود، در زمینه سامانه ERP، هوش تجاری و مدیریت ریسک نیز فعالیت دارد. اگر دوست دارید در این زمینه ها به وی÷ه بانکداری الکترونیک فعالیت کنید به غرفه این نمایشگاه مراجعه کنید.

 

همراه اول

IMG_6677-w600

IMG_6680-w600

IMG_6679-w600

این شرکت هیچ نیازی به معرفی ندارد. اگر دوست دارید در اپراتور اول تلفن همراه کشور مشغول به کار شوید، این نمایشگاه فرصت خوبی برای شما خواهد بود زیرا این اپراتور در این نمایشگاه از بین بازدیدکنندگانی که تخصص های مورد نظر را داشته باشند، افرادی را استخدام می کند. البته استخدام این غرفه با استقبال خوب بازدیدکنندگان روبرو شده بود.

 

همکاران سیستم

همکاران سیستم

همکاران سیستم

بی شک باید این شرکت را یکی از بزرگترین گروه های نرم افزاری ایران و خاورمیانه دانست. تعداد کارکنان همکاران سیستم 1100 نفر است که در خود شرکت یا 50 شرکت زیر مجموعه خود مشغول به کار هستند. حضور در همکاران سیستم یکی از آرزوهای برخی از دانشجویان مهندسی کامپیوتر، مهندسی فناوری اطلاعات، حسابدار و مدیریت است. حدود 27 سال از آغاز به فعالیت این شرکت نرم افزاری می گذرد.

 

مپنا

IMG_6711-w600

IMG_6710-w600

گروه مپنا که از سال 1371 شمسی آغاز به کار کرده است. یکی از گروه های آشنا برای فعالین صنعت و اقتصاد است. این شرکت که در زمینه نیرو، نفت و گاز و حمل و نقل ریلی فعالیت می کند بیش از 39 شرکت زیر مجموعه دارد و یک فرصت بسیار مناسب برای فارغ التحصیلان مهندسی های برق، عمران، شیمی، نفت و حتی کامپوتر و فناوری اطلاعات و ارتباطات است. این گروه نیز در این نمایشگاه حضور دارد. خیلی از بازدیدکنندگان با دیدن نام این گروه تا حد زیادی زوق زده می شدند.

 

هایپر استار

IMG_6695-w600

شاید جالب باشد که چنین برندی در نمایشگاه حاضر است. ساکنین غرب تهران بیش از همگان با فروشگاه این برند آشنایی دارند. البته این مجموعه فروشگاه زنجیره ای که سه شعبه در تهران، شیراز و اصفهان دارد، یکی از زیر مجموعه های گروه اقتصادی اماراتی ماجد الفطیم است. کار کردن در این شرکت چند ملیتی برای برخی از دانشجویان و فارغ التحصیلان از جذابیت خاصی برخوردار است.

 

ایده نوین تجارت روماک

شرکت روماک موزاندو بامیلو راکت اینترنت

بدو فود روماک راکت اینترنت

تاکسی یاب راکت اینترنت

این شرکت نوپا که در اردیبهشت 93 کار خود را شروع کرده است به سرعت در مسیر پیشرفت و تعالی قرار گرفته است. فروشگاه اینترنتی «بامیلو»، سفارش غذا اینترنتی «بدوفود» و برنامه تلفن همراه «تاکسی یاب» سه کار برجسته این شرکت است که توانسته در بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران بسیار سریع جا باز کند. این تیم سعی دارد تفاوت های بارزی از خود در اجرای پروژه ها به کارببرد به خصوص بامیلو و بدوفود که نمونه های داخلی دارند. فعالیت در این شرکت می تواند برای دانشجویان و فارغ التحصیلان مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات ضمن کسب تجارب فنی خوب، کسب درجات پیشرفت را به دنبال داشته باشند.

 

داروسازی عبیدی

داروسازی عبیدی

این داروسازی که یک شرکت باسابقه و قدیمی در حوزه داروست، مرا یاد تبلیغات محصولات این شرکت در دهه هفتاد شمسی انداخت و حس آن دوران برایم تازه شد. این شرکت برای داروسازان، مهندسان پزشکی و دیگر رشته ها می تواند محیط کار لذت بخشی باشد. البته داروسازی عبیدی یا همان دکتر عبیدی سابق، غرفه ای آرام و خلوت را در این نمایشگاه دارد.

 

بیپ

شرکت بیپ رهنما

شرکت بیپ رهنما

نامی که برای کاربران موبایل و موسیقی دوستان آشناست. شرکتی فعال در زمینه خدمات ارزش افزوده (VAS)که یکی از نام های معتبر این صنعت در داخل کشور است. غرفه این شرکت همچون دیگر نمایشگاه هایی که در آن شرکت می کند، با زیبایی خاصی طراحی گشته.

 

کارینا

شرکت کارینا

شرکت کارینا

شرکت راهکارهای همراه کارینا یکی از رقبای بیپ در ارائه خدمات ارزش افزوده در داخل کشور است. این شرکت نیز از بین متقاضیان بازدیدکننده نمایشگاه استخدام می کند.

 

پرداخت الکترونیک سامان کیش

IMG_6683-w600

IMG_6684-w600

این شرکت یکی از بنگاه های زیرمجموعه بانک سامان است که با مجوز شرکت های پرداختی یا همان PSP که از بانک مرکزی دارد، خدمات الکترونیک، اینترنتی و موبایلی بانک سامان را بر عهده دارد. شاید غرفه این شرکت برای شما یک موقعیت بسیار خوب شغلی را فراهم کند.

 

دیگر شرکت ها

شرکت های دیگری نیز در این نمایشگاه حضور داشتند. شرکت های اتیک( زیرمجموعه بانک پاسارگاد)، کافه بازار، کارله، ارگ جدید، حصین، شتاب دهنده شریف، فریر آساطب، سرو رایانه، دفتر شما، همگام پرداز، مدیانا و آپا شریف از جمله دیگر شرکت های حاضر در این نمایشگاه هستند.

IMG_6661-w600

IMG_6713-w600

IMG_6737-w600

IMG_6752-w600

IMG_6621-w600

برگزاری این نمایشگاه به صورت فصلی و در دیگر دانشگاه ها

IMG_6687-w600

محمد اسدی، دبیر اجرایی نمایشگاه کار شریف به خبرنگار دیجیاتو گفت: قصد داریم این نمایشگاه را هر فصل یا حداقل دوبار در سال برگزار کنیم. البته هدف این است این نمایشگاه را به دیگر دانشگاه های کشور ببریم که این کار را ابتدا از دانشگاه های تهران آغاز کرده و دانشگاه های شهرهای دیگر نیز در مرحله بعدی قرار دارند.

وی با اعلام ثبت نام آنلاین 10 هزار نفری تا صبح دوشنبه افزود: در هر یک از 3 دوره قبل 15 تا 20 هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کرده اند و امیدواریم با توجه به تبلیغات انجام شده در دانشگاه های دیگر و پیامک های تبلیغاتی ارسال شده این آمار در این دوره به 25 هزار نفر برسد. البته دوره های قبل 4 روزه بود که با توجه به برگزاری این دوره در 3 روز احتمال می رود اوج بازدید را در روز چهارشنبه 9 مهر داشته باشیم.

استخدام 600 نفر در 3 دوره قبل

اسدی درباره بازخورد این نمایشگاه برای شرکت ها و بازدیدکنندگان گفت: حدود 600 نفر در 3 دوره قبل از بین بازدیدکنندگان این نمایشگاه استخدام شده اند که امسال فقط شرکت خدمات انفورماتیک هدف جذب 100 نیروی انسانی را برای خود در نظر گرفته است.
چهارمین دوره نمایشگاه کار شریف روزهای 7 تا 9 مهر امسال از ساعت 8 تا 17 در سالن ورزشی این دانشگاه برگزار می شود. علاقه مندان به بازدید از این نمایشگاه می توانند در سایت این نمایشگاه ثبت نام کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (24 مورد)
  • shayan_Q9
    shayan_Q9 | ۱۰ مهر ۱۳۹۳

    خیلی هم عالی.........وجود یه همچین نمایشگاهی با افتخاره! :)
    شرکت های خوبی هم دارن جذب میکنن!!! امیدوارم که مفید هم باشه!! فقط سوری نباشه! سری های بعد به استان های دیگه هم میاد که باید منتظر بمونم خودم برم از نزدیک ببینم! :)
    ما مهندسای نرم افزار هم بالاخره ببینیم بعد پایان تحصیل خودمون میتونیم دستمون رو یجایی بند بکنیم! :)

    ممنون بابت اطلاع رسانی...... ;)

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی