ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ویندوز بعدی مایکروسافت با نام Windows 10 در سال ۲۰۱۵ عرضه می شود

مایکروسافت در مراسمی که هم اکنون در حال اجراست به صورت رسمی ویندوز بعدی را معرفی کرد اما بر خلاف انتظار نام این نسخه جدید WIndows 10 خواهد بود. در حالیکه پیش از این گفته ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۸ مهر ۱۳۹۳ | ۲۱:۵۹

مایکروسافت در مراسمی که هم اکنون در حال اجراست به صورت رسمی ویندوز بعدی را معرفی کرد اما بر خلاف انتظار نام این نسخه جدید WIndows 10 خواهد بود. در حالیکه پیش از این گفته شده بود نسخه های اولیه از نسخه بعدی ویندوز احتمالا با نام Windows Threshold، Windows TH، Windows X، Windows One یا حتی Windows 9 عرضه می شود، اما امروز نامی که ارائه شد ویندوز ۱۰ بود.

VRG_1060

به گفته مایکروسافت این 'جامع ترین پلتفرم نرم افزاری تا به امروز' است. این نسخه بر روی تمامی ابزارها از موبایل گرفته تا تبلت و کامپیوتر شخصی و حتی ایکس باکس به صورت یکپارچه در دسترس خواهد بود.

در ادامه جزئیات بیشتری را در مورد این نسخه بخوانید.

گفته می شود که هنوز میلیون ها کاربر از ویندوز ۷ استفاده می کنند و مایکروسافت می خواهد آنها را مستقیم به ویندوز ۱۰ بیاورد.

«ما می خواهیم تمامی کاربران ویندوز ۷ که تا دیروز قصد ارتقاء سیستم عامل های خود به ویندوز قبلی را داشتند به ویندوز ۱۰ مهاجرت کنند.»

تری مریسون از مایکروسافت می گوید: «ویندوز ۱۰ تجربه کاربری خوبی را در مناسب ترین بازه زمانی ممکن به ابزارها می آورد. ویندوز ۱۰ بر روی بیشتری و متنوع ترین ابزارهای ممکن در دسترس خواهد بود.»

به گفته تری مریسون: «شما یک رابط کاربری منحصر به فرد را بسته به اینکه ویندوز خود را روی چه ابزاری اجرا می کنید، مشاهده خواهید کرد.»

VRG_1080.0

به نظر می رسد این نسخه تازه ترکیبی از ویندوز ۷، ۸ باشد. ظاهرا بخش هایی از آن از دو نسخه پیشین سیستم عامل مایکروسافت الهام گرفته است. همانطور که پیش از این هم در تصاویر لو رفته دیده بودید، رابط کاربری Metro به منوی استارت آمده و اپلیکیشن ها در قالب کاشی هایی در منوی استارت دیده می شوند.

برخی کاشی ها مانند کلیدهای میانبر عمل می کنند اما کاشی های زنده هم مانند ویجت ها عمل کرده و اطلاعاتی را به صورت لحظه ای در آنها می توان دید.

در منوی استارت، بخش جستجویی اضافه شده که اجازه می دهد علاوه بر اطلاعات و فایل های درون کامپیوتر، در اینترنت هم به جستجو بپردازید. همچنین مایکروسافت از قابلیت Task View نیز رونمایی می کند، امکانی که مدیریت چندوظیفگی را در ویندوز آسان میکند. این قابلیت بسیار شبیه امکان Expose در مک به نظر می رسد. تصویر آن را در زیر مشاهده می کنید.

VRG_1095.0

VRG_1098

به گفته Belfiore از مایکروسافت، در ویندوز تازه نوار Charms از ویندوز ۸ به همراه امکاناتی اضافه به ویندوز ۱۰ می آید. او در این باره می گوید: «ما می خواهیم حمایتی هم از کاربران ویندوز ۸ که از امکانات آن در ابزارهای لمسی استفاده می کنند‌، کرده باشیم و امکانات مفید ابزارهایشان را برای آنها نگه داریم.»

برای ابزارهایی که امکان تبدیل شدن به لپ تاپ و تبلت را دارند (مانند Lenovo Yoga 2 Pro)، مایکروسافت مود Continuum را معرفی کرد. بدین ترتیب می توان در این ابزارها به راحتی بین حالت لپ تاپ و تبلت در سیستم عامل سوئیچ کرد.

VRG_1111

نسخه پیش نمایش ویندوز ۱۰ از فردا به صورت آزمایشی در اختیار کاربران قرار می گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (81 مورد)
  • مجید
    مجید | ۱۲ مهر ۱۳۹۳

    پس اون همه خبر در مورد عرضه windows 9 که تا هفته ی بعد رونمایی میشه همش مزخرف بود . مارو بگو که برای یه بروزرسانی جدید در 2014 اماده کرده بودیم.

  • حمیدرضا
    حمیدرضا | ۹ مهر ۱۳۹۳

    ای ول آخ جون ویندوز جدید ، خیلی خوشحال شدم و ذوق کردم این خبرو تو دیجی جون دیدم

  • saeed_ebrahimi
    saeed_ebrahimi | ۹ مهر ۱۳۹۳

    عالیه. همه چیز سرجای خودش. یکپارچگی فوق العاده بین تمام دستگاهها. یکی ماکروسافتو بگیره.

  • ahmadreza_ghasemi
    ahmadreza_ghasemi | ۸ مهر ۱۳۹۳

    ایول مایکروسافت . بدجوری منتظرم :)

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی