ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

کارت های گرافیک جدید انویدیا دنیای بازی با لپ تاپ های گیم را متحول خواهد کرد

لپ تاپ های مخصوص بازی از عمر باتری بالایی برخوردارند. لپ تاپ های سطح بالای این حوزه می توانند در کنار قابلیت حمل و جابجایی آسانشان در حد کامپیوترهای رومیزی در اجرای بازی ها بازدهی ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۱۵ مهر ۱۳۹۳ | ۱۸:۲۹

لپ تاپ های مخصوص بازی از عمر باتری بالایی برخوردارند. لپ تاپ های سطح بالای این حوزه می توانند در کنار قابلیت حمل و جابجایی آسانشان در حد کامپیوترهای رومیزی در اجرای بازی ها بازدهی داشته باشند. البته به صورت عمومی بازدهی کارت گرافیک در این لپ تاپ ها در زمان هایی که هنگام استفاده از باتری هستند اندکی کمتر می شود و بهتر است برای حداکثر بازدهی به هنگام بازی آنها را به برق متصل کرد.

اما امروز Nvidia اعلام کرده که کارت گرافیک های جدیدی به سری جی‌فورس اضافه کرده که مخصوص لپ تاپ های گیم ساخته شده اند. GeForce GTX 980M و GTX 970M نام این دو کارت گرافیک جدید اعلام شده است. طبق خصوصیاتی که از سوی انویدیا برای این دو مدل اعلام شده، می توان آنها را از قوی ترین کارت های گرافیک حال حاضر بازار به شمار آورد.

هر دو این مدل ها در کنار مصرف کمتر باتری -بر خلاف لپ تاپ های گیم فعلی- امکان اجرای روان بازی ها را با کمک باتری لپ تاپ های گیم خواهند داد.

این کارت های جدید از معماری اختصاصی Maxwell که توسط انویدیا طراحی شده استفاده می کنند. به گفته انویدیا بازدهی در نسل قبل کارت های گرافیک که از این معماری در ساختشان استفاده شده حدود دو برابر است. این کارت ها امکان اجرای بازی در زرلوشن های بالاتر از 1080p را هم می دهند و با تکنیک ها و تکنولوژی های اختصاصی بازی ها را زنده تر از قبل اجرا می کنند. بدین ترتیب می توان گفت لپ تاپ های گیم هیچوقت تا به این حد خوب و کاربردی نبوده اند.

اما مهمترین امکانی که در این مدل های تازه گنجانده شده میزان مصرف انرژی در این کارت هاست. با وجود افزایش قدرت و بازدهی این کارت های تازه، مصرف انرژی به لطف تکنولوژی BatteryBoost به طرز چشمگیری بهبود یافته است.

انویدیا با ارتقاء بازدهی کارت های گرافیکش در مصرف باتری، مدت زمان کلی بازی روی لپ تاپ های گیم را تا ۵۵ درصد افزایش داده است.

این تکنولوژی اجازه می دهد کارت به صورت خودکار کارایی و بازدهی اجرای بازی را در هنگام مصرف انرژی از منبع باتری یا برق تنظیم کند. بدین ترتیب در هنگام استفاده لپ تاپ از باتری به عنوان منبع تغذیه، کارت گرافیک میزان مصرف انرژی را به صورت هوشمند مدیریت می کند که این مساله زمان پایان شارژ باتری را تا ۵۵ درصد به تعویق می اندازد.

در حالت عادی لپ تاپ های گیم در بازی هایی که به صورت پیشفرض بیش از ۳۰ فریم در ثانیه را نمایش می دهند در صورت استفاده از باتری سرعت فریم ها را به منظور کاهش مصرف انرژی کم می کنند؛ اما انویدیا می گوید در این سیستم بدون کاهش تعداد فریم ها با کمک تکنولوژی BatteryBoost نهایتا تا ۵۵ درصد در مصرف باتری نیز صرفه جویی می شود.

لپ تاپ های مخصوص گیم تا به حال چنین تغییر عمده ای به خود ندیده بودند اما اکنون با کمک این تکنولوژی های تازه انویدیا، می توان با کمک این تکنولوژی به عمر باتری ای در حد مک بوک ایر یا اولترابوک های ویندوزی در این لپ تاپ ها امیدوار بود.

خبر خوب اینکه کارت های جدید GTX 970M و GTX 980M از امروز در دل لپ تاپ های گیم جدیدی که توسط ایسوس، MSI، گیگابایت و Clevo ساخته می شوند، قرار دارند. پس اگر قصد خرید یک لپ تاپ برای بازی دارید، این مدل ها را در نظر داشته باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • علاء هاشميان
    علاء هاشميان | ۱۵ اسفند ۱۳۹۳

    قيمت لپتاپ msi: ghost pro gs60 2qe gold edition 4k تو ايران چنده ؟!

  • یاسین محمدی
    یاسین محمدی | ۱ بهمن ۱۳۹۳

    چیزهای زیبا گفتید اماچطور میتوان سرعت لپتاب رادرهنگام بازی بالا برد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی