ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Samsung Logo
تکنولوژی

کاهش درآمد قابل توجه سامسونگ در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۴

سامسونگ پیش از این اعلام داشته بود اگر چه میزان درآمدش در طول سال گذشته یک رکورد محسوب می شود ولی این رکورد نمی تواند تا ابد دوام بیاورد و اکنون به نظر می رسد ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۵ مهر ۱۳۹۳ | ۱۰:۳۰

سامسونگ پیش از این اعلام داشته بود اگر چه میزان درآمدش در طول سال گذشته یک رکورد محسوب می شود ولی این رکورد نمی تواند تا ابد دوام بیاورد و اکنون به نظر می رسد با گذشت زمان این شرکت کره ای در حال یادآوری موضوع یاد شده است.

امروز سامسونگ اطلاعاتی اولیه را در مورد درآمدهایش در سه ماهه ی سوم سال ۲۰۱۴ منتشر نموده است و بر مبنای آنها به سرمایه گذاران و سهامداران خود اطلاع داده که برای این بازه ی زمانی انتظار کسب ۳.۸ میلیارد دلار در آمد را دارد.

نکته در اینجاست که رقم یاد شده حکایت از کاهش ۶۰ درصدی درآمد برند کره ای نسبت به بازه ی زمانی مشابه در سال گذشته یعنی ۲۰۱۳ میلادی را داراست و همچنین آمارها حکایت از این دارند که سامسونگ با افت ۲۰ درصدی در زمینه ی فروش مواجه گشته است.

آمارها حکایت از این دارند که سامسونگ با افت ۲۰ درصدی در زمینه ی فروش مواجه گشته است.

تحلیل گران بر این باور هستند تلاش اپل برای تصاحب سهم بیشتر از بازار محصولات رده بالا و عرضه ی دستاوردهای جدیدش در این راستا و ورود کمپانی های چینی متعدد به بازارهای شرق آسیا و تصاحب سهم عمده ی سامسونگ در این بازارها از دلایل اصلی افول درآمد کمپانی مورد بحث محسوب می گردند.

سانگ مویانگ سوپ (Song Myung Sup)، یکی از تحلیل گران اقتصادی شناخته شده ساکن در سئول کره جنوبی، در همین رابطه می گوید: <<برای امسال نمی توانیم انتظار خبر خوبی را از بخش تجارت موبایل سامسونگ داشته باشیم، این شرکت پیش از هر چیز باید به دنبال راهکاری برای جلوگیری سقوط سهمش در بازار چین باشد زیرا مسئله ی یاد شده یکی از دلایل اصلی افول درآمد آنها است.>>

سامسونگ در ماه ژوئن در مورد رشد اندک سود خود به سرمایه گذاران و سهامدارانش اطلاع رسانی کرده بود و در طی این اطلاعیه نیز ذکر شده بود انتظار ندارد تغییر سریعی در شرایط مذکور پدید بیاید، هر چند با اندکی خوش بینیگفته شده بود شاید با عرضه ی گلکسی نوت ۴ و موفقیت آن در بازار ورق برای این شرکت در سه ماهه ی پایانی سال برگردد.

البته برای مشخص شدن این موضوع باید صبر نماییم تا آمارهای سه ماهه ی انتهایی سال جاری منتشر شوند تا بر مبنای آنها مشخص گردد گلکسی نوت کره ای ها توانسته است در رقابت با آیفون رقیب آمریکایی سرپا بایستد یا خیر.

کاهش رشد سود یک شرکت یا کند شدن آن در بازه های زمانی مسئله ی عادی محسوب می شود و بلومبرگ معتقد است این مسئله ای نیست که مورد توجه مصرف کنندگان قرار گیرد و بیشتر برای سرمایه گذاران بزرگ و حرفه ای حائز اهمیت است.

اگر به گذشته نگاه کنیم اپل نیز در برخی موارد با مشکلاتی مشابه دست و پنجه نرم کرده است و هر بار راه گریزی از این وضعیت یافته، کاری که به نظر می آید برای غول تکنولوژی کره ای نیز چندان دشوار نباشد. انتظار می رود تا انتهای ماه فعلی سامسونگ آمار دقیق درآمدها و سود به دست آمده اش در سه ماهه ی سوم سال ۲۰۱۴ را منتشر نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • bahram
    bahram | ۱۵ مهر ۱۳۹۳

    دوران افول سامی فرا رسیده.شرکت های چینی با طراحی های نسبتا خوب تونستن سهم سامی رو بگیرن.سامی باید یه فکری به حال طراحیش بکنه.طراحی تکراری به درد نمیخوره...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی