ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بررسی دیجیاتو: پرینتر سه کاره سامسونگ Xpress M2070W

سامسونگ با تلاش جدی خود در صنعت چاپ و جاپگرها توانسته است به یکی از بزرگترین تأمین کنندگان این بازار بدل شود. Xpress M2070W نام چاپگر لیزری سیاه و سفید جدید این شرکت است که خلاقیت ...

عماد ساعدی
نوشته شده توسط عماد ساعدی | ۱۶ مهر ۱۳۹۳ | ۲۳:۰۰

سامسونگ با تلاش جدی خود در صنعت چاپ و جاپگرها توانسته است به یکی از بزرگترین تأمین کنندگان این بازار بدل شود. Xpress M2070W نام چاپگر لیزری سیاه و سفید جدید این شرکت است که خلاقیت های پسندیده ای را در خود جای داده است.

این پرینتر سه کاره از یک چیپ NFC برخوردار است که قابلیت چاپ سریع از طریق موبایل ها و تبلت ها را فراهم می کند. M2070W همچنین به خاطر ابعاد مناسبش، می تواند در خانه یا اداره برای امور سبک استفاده شود.

در ادامه مطلب با بررسی دیجیاتو همراه شوید تا با امکانات و قابلیت های این چاپگر بیشتر آشنا شویم.

طراحی

Xpress M2070W نسبت به امکاناتی که در خود جای داده، بسیار سبک و جمع و جور است. این چاپگر ابعادی معادل 40.6x35.96x25.3 سانتی متر دارد و وزنش به 7.4 کیلوگرم می رسد. چنین وزن و ابعادی، هیچ جای نگرانی از بابت جا به جایی و یافتن محل مناسب برای دستگاه باقی نمی گذارد.

5

درب و پنل این پرینتر به رنگ مشکی و بدنه آن به رنگ سفید است. گوشه های دستگاه گرد هستند و طراحی ساده و مدرن آن ضمن زیبایی، احساس خوبی را نیز منتقل می کند.

9

چیپ NFC داخل درب دستگاه قرار داده شده تا کاربران بتوانند به سادگی با نزدیک کردن موبایل یا تبلت به آن، فایل مورد نظر خود را چاپ کنند. پایین درب دستگاه، پنل کاربری آن قرار دارد که شامل نمایشگر و دکمه های کنترلی می شود. چراغی برای نمایش وضعیت دستگاه نیز در پایین نمایشگر جای گرفته است.

دکمه Power برای، روشن کردن دستگاه به کار می رود و Power Saver آن را به حالت آماده باش در می آورد. دکمه آبی رنگ Start وظیفه شروع عملیات و Stop، آن فرایند را لغو می کند. سمت راست نمایشگر دکمه های مربوط به کنترل منو جای گرفته اند. سمت چپ آن نیز 4 دکمه قرار دارند. برای اسکن کردن از دکمه Scan to و برای رفتن به حالت اقتصادی دکمه Eco را باید فشرد. دکمه WPS نیز برای اتصال به شبکه وای-فای استفاده می شود.

15

جلوی دستگاه دو محفظه قرار دارد؛ یکی برای کاغذهای آماده چاپ و دیگری برای کاغذهای چاپ شده. سینی کاغذ این پرینتر، ظرفیت 150 برگ کاغذ را دارد و انواع سایزها، از A5 تا A4 و Letter را پشتیبانی می کند.

دسترسی به اجزای داخل پرینتر از قسمت جلوی آن امکان پذیر است. کافیست زیر پنل را کمی به بالا فضار دهید تا دستگاه باز شود. برای دسترسی به تونر نیز جایگاه ویژه ای تعبیه شده که به سادگی می توان از طریق آن، دومین پوشش را باز کرد و تونر را در اختیار گرفت.

8

در کناره های چاپگر، محل قرار گیری دست برای جا به جایی آسان دستگاه تعبیه شده است. پشت آن نیز به درگاه ها اختصاص دارد. درگاه های Xpress M2070W به سیم برق و رابط کامپیوتر اختصاص دارند اما قابلیت اضافه کردن درگاه مخصوص شبکه و تلفن (برای فکس) نیز وجود دارد.

کیفیت ساخت کلی دستگاه بسیار خوب است ولی سامسونگ می توانست از پلاستیک مقاوم تری نیز در ساخت آن استفاده کند. البته باید این نکته را هم در نظر داشت که سامسونگ برای کم کردن وزن دستگاه چنین موادی را به کار برده است و در صورت استفاده از پلاستیک مقاوم تر، طبیعتاً وزن دستگاه نیز افزایش می یافت.

نصب و راه اندازی

پس از روشن کردن پرینتر و قرار دادن دیسک نرم افزار مربوطه در کامپیوتر، می توان دستگاه را به راحتی راه اندازی نمود. این چاپگر می تواند از طریق وای-فای، شبکه یا اتصال USB 2.0 به دستگاه های مختلف وصل شود. عملیات نصب نرم افزار کامپیوتر کاربر را راهنمایی می کند تا با توجه به نوع ارتباط مورد نظر، پرینتر را راه اندازی کند. نیاز به اعمال هیچ تنظیماتی توسط کاربر نیست و خود نرم افزار، تمامی تنظیمات را بر روی کامپیوتر و پرینتر به طور خودکار انجام می دهد.

18

بر خلاف بسیاری از دستگاه ها که نیازمند طی کردن عملیات پیچیده ای برای تنظیمات مربوط به شبکه وای-فای هستند، ما در دیجیاتو توانستیم به سادگی پرینتر Xpress M2070W را به شبکه وای-فای وصل و از قابلیت پرینت بی سیم دستگاه استفاده کنیم.

17

قابلیتی که خود سامسونگ تأکید ویژه ای روی آن دارد، چیپ NFC دستگاه است. این پرینتر علاوه بر داشتن چیپ NFC برای اتصال سریع بین دستگاه و موبایل های هوشمند، دارای وای-فای داخلی نیز هست. چاپگرهای زیادی از وای-فای پشتیبانی می کنند اما سخت افزار آن را ندارند و درگاهی برای نصب دانگل اختیاری وای-فای در آن ها تعبیه شده است. بنابراین بهره بردن از وای-فای داخلی مزیت بزرگی برای این دستگاه محسوب می شود.

برای چاپ تصاویر و فایل ها با استفاده از NFC، باید اپلیکیشن Samsung Mobile Print را روی موبایل یا تبلت مورد نظر نصب کرد. این اپلیکیشن هم برای اندروید و هم برای iOS موجود است. با نزدیک کردن دستگاه های اندرویدی دارای NFC به چیپ پرینتر، به صورت خودکار به گوگل پلی، برای دانلود اپلیکیشن یاد شده راهنمایی می شوید.

SHOT1

 

پس از نصب این اپلیکیشن، می توان از بخش های مختلف همچون گالری، گوگل درایو، ایمیل و ... یا حتی مستقیماً از طریق دوربین، تصویر یا فایل مورد نظر را برگزید و به صورت بی سیم آن را چاپ کرد. اندازه تصویر و کاغذ نیز در این اپلیکیشن قابل تنظیم است. باید اشاره کنیم که NFC تنها برای ارتباط اولیه به کار می رود و بقیه مراحل چاپ نیازمند وجود شبکه وای-فای است. توجه داشته باشید که شبکه وای-فای به اینترنت نیاز ندارد و فقط به عنوان پلی برای ارتباط دو دستگاه کاربرد دارد.

SHOT2

پس از نصب و آماده سازی پرینتر، برای چاپ تصویر، کافیست تلفن هوشمند را به چیپ NFC پرینتر نزدیک کنید تا اتصال وای-فای درون شبکه برقرار شود. سپس با لمس دکمه Print در داخل اپلیکیشن، تصویر به سرعت چاپ می شود.

امکانات و ویژگی ها

برترین ویژگی پرینتر Xpress M2070W، سادگی استفاده از آن است. معمولاً دستگاه هایی که قابلیت های بسیاری را همراه خود دارند، فرآیند نصب و استفاده پیچیده را پیش پای کاربر می نهند. اما سامسونگ در M2070W موفق شده قابلیت های فراوان را در نهایت سادگی ارائه دهد. 3 کاره بودن این دستگاه، یکی از ویژگی های مهم آن است. این چاپگر قابلیت اسکن، کپی و پرینت را دارد و از پس همگی آن ها به خوبی بر می آید.

به گفته سامسونگ، این پرینتر توانایی چاپ 21 صفحه را در دقیقه با رزولوشن بیش از 1200x1200 نقطه در اینچ (dpi) دارد. طی آزمایش ما در دیجیاتو، سرعت واقعی چاپ این پرینتر حدود ۱۷ صفحه در دقیقه است. کپی کردن نیز با همین دقت انجام می پذیرد. اسکن مدارک دقت بالاتری نسبت به چاپ و کپی دارد و عددی بین 100 تا 300 نقطه در اینچ را از خود به جای می گذارد. شاید این دقت برای امور حرفه ای و گرافیکی اندکی پایین باشد ولی برای امور عادی کاملاً قابل قبول است.

همانگونه که قابلیت ارسال تصاویر از کامپیوتر به صورت بی سیم به دستگاه وجود دارد، چاپگر نیز می تواند تصاویر اسکن شده را به صورت بی سیم به کامپیوتر ارسال کند. فرمت های PDF، TIFF و JPEG پیش از اسکن تصاویر قابل انتخاب هستند.

10

تونر اولیه دستگاه قابلیت تأمین رنگ 500 صفحه کاغذ را دارد. پس از شارژ آن، هر تونر توان چاپ 1000 صفحه سیاه و سفید را فراهم می کند. از ویژگی های سخت افزاری چاپگر Xpress M2070W نیز می توان پردازنده 600 مگاهرتزی و حافظه داخلی 128 مگابایتی را برشمرد که این مقدار حافظه برای دستگاهی با کاربرد سبک، عدد قابل توجهی است.

در عمل

Eco

کیفیت چاپ تصاویر و متون بسیار مطلوب است. تصاویر با جزئیات و متون بسیار شفاف چاپ می شوند. با این وجود، می توان کیفیت آن ها را به هنگام چاپ از کامپیوتر نیز تنظیم کرد. حالتی به نام Eco در این چاپگر وجود دارد که کاربر با استفاده از آن می تواند تونر را در حالت مصرف بهینه قرار داده و در مصرف خود، 20 درصد صرفه جویی نماید. اطلاعات مربوط به چگونگی صرفه جویی از قبیل میزان کاهش دی اکسید کربن، کاهش انرژی و کاغذ نیز در نرم افزار کامپیوتر قابل مشاهده است.

11

درب دستگاه که برای پوشش عملیات کپی و اسکن به کار می رود، قابلیت تنظیم ارتفاع را دارد. متأسفانه لولای درب از پلاستیک بی کیفیتی بهره می برد و امکان آسیب دیدن آن زیاد است. بنابراین برای کار کردن با آن باید دقت عمل زیادی به خرج داد. یکی دیگر از ایراداتی که می توان به پرینتر M2070 گرفت، نبود قابلیت چاپ دو رو (Duplex) است.

مدل کارتریج به کار رفته در این دستگاه MLT-D111S نام دارد که به طور ویژه برای آن ساخته شده است. به همین دلیل شاید در صورت تمام شدن تونر دستگاه و نیاز به شارژ مجدد کارتریج، کاربر با کمی دردسر مواجه شود. امیدواریم سامسونگ با پشتیبانی خوب از این محصول، از به وجود آمدن چنین مشکلی جلوگیری کند.

پرینتر پس از روشن شدن با سرعت بالایی آماده به کار می شود. همچنین سرعت اسکن نیز بسیار خوب است و همه کارها بدون وقفه انجام می شوند.

جمع بندی

14

پرینتر سه کاره سامسونگ Xpress M2070W عملکردی تقریباً بی نقص از خود نشان می دهد. اگر این دستگاه توانایی چاپ رنگی نیز داشت، به شاهکاری تمام عیار تبدیل می شد. نصب، راه اندازی و کار کردن با این چاپگر به طرز شگفت انگیزی ساده است. بسیار سبک و جمع و جور طراحی شده و از پس تمامی وظایف خود نیز به خوبی بر می آید.

قیمت 130 پوندی این دستگاه نسبت به امکاناتی که ارائه می کند، بسیار مناسب است و به جرأت می توانیم بگوییم این پرینتر در رده قیمتی خود هیچ رقیبی ندارد. این دستگاه برای خانه ها، دفاتر و اداره ها به منظور بهره وری سبک مناسب است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (36 مورد)
  • Nilz54
    Nilz54 | ۲۵ شهریور ۱۳۹۵

    من کارتریج SCX-111L خریدم برای همین پرینتر . فروشنده گفت باهاش کامپتیبل هستش حالا که نصبش کردم دستگاه همش پیغام میده تونر رو نصب کنید . شما میدونین مشکل چیه ؟ این تونری که خریدم اصلا با این پرینتر کامپتیبل هست یا نه ؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی