ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ساتیا نادلا بابت صحبت هایش در کنفرانس گریس هوپر عذرخواهی کرد

مدیرعامل مایکروسافت، ساتیا نادلا، پس از صحبت های جدال برانگیزی که در کنفرانس گریس هوپر داشت عذرخواهی نمود و خطاب به زنانی که برایش کار می کنند گفت اگر فکر می کنید مستحق ترفیع هستید، ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۸ مهر ۱۳۹۳ | ۱۷:۰۰

مدیرعامل مایکروسافت، ساتیا نادلا، پس از صحبت های جدال برانگیزی که در کنفرانس گریس هوپر داشت عذرخواهی نمود و خطاب به زنانی که برایش کار می کنند گفت اگر فکر می کنید مستحق ترفیع هستید، درخواست کنید.

اما ماجرا چیست و چرا عده زیادی از صحبت های وی دل آزرده شدند؟ چند روز پیش، نادلا در کنفرانسی که به نقش زنان در حوزه تکنولوژی مرتبط بود، در پاسخ به پرسشی، سخنرانی بحث برانگیزی ارائه داد.

ماریا کلاو (Maria Klawe)، مجری مراسم در حین گفتگو با نادلا از وی می پرسد که چه راهکاری برای زنانی که فکر می کنند به ترفیع نیاز دارند ارائه می دهید و وی اینگونه پاسخ داد: "واقعا نباید موضوع را اینگونه مطرح کرد. باید دانست و اعتقاد داشت به اینکه سیستم به درستی ترفیع می دهد. این شیوه صحیح است و جواب می دهد."

مدتی نگذشت که واکنش به این موضوع آغاز شد و مدیر عامل مایکروسافت مورد خطاب بسیاری از معترضین قرار گرفت.

نادلا چند ساعت بعد و در بخش مرکز خبری مایکروسافت نامه ای منتشر کرد که حاوی پیام معذرت خواهی و البته پاسخ درست سوال ماریا کلاو بود:

"من به آن سوال کاملا اشتباه پاسخ دادم. بدون ذره ای تردید، از صمیم قبلم، برنامه هایی که در مایکروسافت و صنعت [IT] به زنان و کاهش فاصله پرداختی کمک می کند اهمیت می دهم. اگر فکر می کنید مستحق ترفیع هستید، کافی است درخواست کنید."

متن کامل نامه را در ادامه مطلب می توانید بخوانید. همراه با دیجیاتو باشید.

به همه - امروز من در کنفرانس Grace Hopper روی استیج با ماریا کلاو مصاحبه ای داشتم - تشویق تان می کنم که ویدیو آن را ببینید. گذراندن زمان با بانوانی که تا این حد در مورد تکنولوژی مشتاق هستند عالی بود. این افتخار به من داده شد تا قسمتی از آن باشم و کنفرانس را در حالی ترک کردم که پر از انرژی و الهام بودم.

اواخیر مصاحبه، ماریا از من پرسید، چه نصیحتی برای زنانی دارم که راحت نیستند درخواست افزایش حقوق کنند. من به آن سوال کاملا اشتباه پاسخ دادم. بدون ذره ای تردید، از صمیم قبلم، برنامه هایی که در مایکروسافت و صنعت [IT] به زنان و کاهش فاصله پرداختی کمک می کند اهمیت می دهم. من معتقدم مردان و زنان باید در ازای کار برابر، حقوق برابری دریافت کنند. و وقتی صحبت در مورد پندهای کاری در ارتباط با این موضوع می شود، نصحت ماریا، مشاوره درستی بود. اگر فکر می کنید مستحق ترفیع هستید، کافی است درخواست کنید.

گفته بودم که به کنفرانس گریس هوپر می روم تا یاد بگیرم و قطعا یک درس ارزشمند فراگرفتم. هفته آینده من مشتاقانه منتظر صحبت با شما در پرسش و پاسخ ماهانه مان هستم و خوشحال می شوم به هر سوالی که دارید جواب دهم.

ساتیا

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (26 مورد)
  • shayan_Q9
    shayan_Q9 | ۲۰ مهر ۱۳۹۳

    خیلی هم عالی! بازم به اشتباه خودش پی برد!

  • کیپ کالم
    کیپ کالم | ۱۸ مهر ۱۳۹۳

    حرف بدی نزده، اما درست بیان نکرده بوده

  • 7.62mm
    7.62mm | ۱۸ مهر ۱۳۹۳

    مرگ بر آمریکا!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی