ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

در مراسم روز پنج شنبه ی اپل منتظر چه چیزی باشیم

کمتر از یک ماه پیش شاهد مراسم رونمایی از محصولات جدید اپل بودیم، اما مثل این که وقت ارائه ی محصولاتی جدیدتر فرا رسیده است. پاسخ به این سوال که منتظر چه محصولاتی باشیم چندان ...

فرشاد صفایی
نوشته شده توسط فرشاد صفایی | ۱۸ مهر ۱۳۹۳ | ۲۲:۰۰

کمتر از یک ماه پیش شاهد مراسم رونمایی از محصولات جدید اپل بودیم، اما مثل این که وقت ارائه ی محصولاتی جدیدتر فرا رسیده است. پاسخ به این سوال که منتظر چه محصولاتی باشیم چندان سخت نیست و البته شاید بتوان گفت مهم ترین رویداد سال اپل هم از تقویم مان خط خورده است. پس می توان انتظار به روز رسانی های نه چندان بزرگ را در محصولات جدید این شرکت داشت.

این هفته می رویم تا با آیپد های جدید، آیمک های جدید و همینطور نسخه ی جدید OS X آشنا شویم.

در ادامه ی مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

iPad Air

آیپد ایر جدید

هیچ شکی نیست که آیپد ایر جدید بخشی از مراسم روز پنج شنبه را به خود اختصاص خواهد داد. اما منتظر تغییرات انقلابی در این محصول نباشید.

مهم ترین بروز رسانی شاید تاچ آیدی باشد و احتمالا شاهد جمله ای مانند "از زمان معرفی اولین آیپد، این اولین بار است که بر روی یک تبلت، تاج آیدی قرار می گیرد." خواهیم بود. این سخت افزار، راه را برای ورود نرم افزار های جدید به آیپد باز خواهد کرد.

در حال حاضر آیپد ایر در دو رنگ سفید و مشکی در دسترس است، اما برادر کوچکتر احتمالا 3 قلو خواهد بود و رنگ طلایی هم به مجموعه اضافه خواهد شد. شایعاتی مبنی بر استفاده از یک پوشش ضد بازتاب بر روی صفحه نمایش آیپد جدید به گوش می رسد تا استفاده از آن را در طول روز آسان تر کند.

بقیه ی بخش های آیپد احتمالا همان چیزی خواهد بود که از قبل می شناختیم. طراحی ظریف و با دقت و همچنین بروز رسانی های سخت افزاری مانند پردازنده ی A8 و شاید RAM بیشتر و قیمت کمتر برای حافظه ی داخلی بیشتر.

آیا اتفاقی بزرگ در راه است؟ خب طبق شایعات اپل در حال کار بر روی آیپد 12.9 اینچی است، اما با شناختی که از اپل داریم احتمالا تا سال بعد شاهد این آیپد بزرگ نخواهیم بود. همچنین می دانیم که اپل در حال کار بر روی اجرای همزمان چند نرم افزار در صفحه نمایش آیپد است، اما نمی دانیم که آیا این قابلیت نرم افزاری آماده ی عرضه عمومی است یا نه.

ipad mini

آیپد مینی جدید

اتفاقی که می تواند واقعا تعجب ما را بر انگیزد، معرفی نشدن آیپد مینی جدید خواهد بود، چرا که اپل هر ساله محصولات اصلی ش را بروز رسانی می کند و آیپد مینی قطعا یکی از مهم ترین آنها است. البته در این محصول هم منتظر اتفاق خارق العاده ای نباشید.

انتظار می رود این محصول همپای آیپد ایر بروز رسانی شود. این یعنی باید توقع تاچ آیدی را در این محصول هم داشت و همینطور رنگ طلایی، پوشش ضد انعکاس و پردازنده ی جدید هم از قلم نخواهند افتاد.

توقع تغییرات بنیادی در هیچ کدام از آیپد ها را نداشته باشید.

retina display

اما این که آیپد مینی به روز رسانی نشود شاید دور از انتظار باشد. سال گذشته شرکت اپل آیپد مینی را به اندازه ی 2 سال آپدیت کرد و البته قیمت را هم بالاتر برد تا حاشیه ی سودش کماکان بالا باشد. چه دلیلی وجود دارد که امسال این کار را نکند؟

Imac

آی‌مک جدید با نمایشگر رتینا

بر طبق گزارش های رسیده، آیمک جدید با یکی از با کیفیت ترین نمایشگر های رتینا یکی از ستارگان مراسم پنج شنبه شب خواهد بود. برای اولین بار کمپانی اپل قصد دارد نمایشگر رتینا را بر روی یک کامپیوتر رومیزی قرار دهد. این یک بروز رسانی بزرگ خواهد بود.

چیزی که هنوز از آن اطلاع دقیقی نداریم این است که این نمایشگر رتینا در چه سایزی و با چه رزولوشنی عرضه خواهد شد. شایعاتی دلالت بر این دارند که تنها یک مدل آیمک معرفی خواهد شد، با صفحه نمایشی به اندازه ی 27 اینچ و رزولوشن 5K. مدل حال حاضر رزولوشنی برابر با 2560 در 1440 دارد. با این حساب رزولوشن 2 برابر خواهد شد.

البته اپل معمولا محصولاتی که نمایشگر رتینا دارند را با قیمت بالاتری به فروش می رساند. به نظر می رسد این قضیه در مورد آی‌مک هم صدق کند. البته امکان این هم وجود دارد که رتینا به یک استاندارد برای نمایشگر های اپل تبدیل شود. چیزی که دیر یا زود اتفاق می افتد، اما به سختی می توان انتظارش را در این هفته کشید، چرا که اپل هنوز مدل های قدیمی ش را در لیست فروش دارد.

mac os x yosemite

OS X Yosemite وارد می شود

شرکت اپل خبر از راه رسیدن سیستم عامل جدیدش (یوسِمِتی) را چند ماه قبل داد و این سیستم عامل الان آماده ی عرضه است.

OS X Yosemite دچار تعدادی تغییرات بنیادی شده و همچنین قابلیت های جدیدی دارد. مهم ترین تغییر ظاهر سیستم عامل است که رنگارنگ تر شده و همینطور شبیه iOS طراحی فلت و تازه ای دارد.

Yosemite دو سیستم عامل IOS و OS X را به هم نزدیک خواهد کرد.

yosemite collage

قابلیت های جدید هم این سیستم عامل را هر چه بیشتر به IOS نزدیک کرده است. از این پس از طریق این سیستم عامل می توان به تماس های صوتی یا تصویری آیفون پاسخ داد و یا پیامک ارسال کرد. همچنین انتقال فایل از تبلت یا موبایل هم بسیار ساده‌تر و برنامه‌ریزی‌شده‌تر است. همین ها به تنهایی اتفاقی بزرگ و جدید در OS X هستند، اما قابلیت های دیگری هم در راه هستند. می توانید برای اطلاعات دقیق تر به سایت اپل مراجعه کنید.

macbook air

مک بوک ها چطور؟

شرکت اپل صحبت کردن از مک بوک در این موقع از سال را بسیار دوست دارد، اما به سختی می توان باور داشت که امسال خبری از آنها بشود. هم مک بوک ایر و هم مک بوک پرو بروزرسانی هایشان را خیلی بی سر و صدا دریافت کرده اند. بنابراین دیگر چیزی باقی نخواهد ماند.

البته خیلی هم بدمان نمی آید اگر امسال با باز طراحی مک بوک ایر همراه با نمایشگر رتینا آشنا شویم. چهار سال است که مک بوک همین لباس را به تن دارد. به راستی طراحی این مک بوک تا حد زیادی بی نقص است و نمی توان انتظار تغییر طراحی آن را به این زودی ها داشت. گزارش های قبلی حاکی از آن بود که این محصول برای فصل آخر 2014 آماده خواهد شد، اما این طور که وال استریت ژورنال می گوید اپل می خواهد تا رسیدن پردازنده های جدید اینتل صبر کند.

منطقی به نظر می رسد که همانند اپل واچ، در مراسم این هفته تنها معرفی مک بوک ایر را داشته باشیم و عرضه اش به اوایل سال میلادی جدید موکول شود.

ipod

و آیپاد؟

اپل از سال 2012 دست به خط تولید آیپاد نزده است و احتمالا امسال هم دست نخواهد زد. زیرا که هیچ نشانه ای دال بر بروز رسانی این محصول وجود ندارد.

آخرین مدل این آیپاد تقریبا یک محصول قدیمی به حساب می آید و اپل هم برای این که از شرش خلاص شود قیمت آن را 33 درصد کاهش داده است و به 199 دلار رسانده است.

همانطور که گفتیم خبری از کار بر روی این محصول نیست. اپل قصد دارد در دراز مدت و بی سر و صدا این محصول را از رده خارج کند، اما نمی توان به این زودی ها منتظر مرگ آیپاد بود.

 آیپاد سبد محصولات اپل را ترک نخواهد کرد، اما اتفاق خاصی هم در موردش نخواهد افتاد.

retina

مراسم اپل روز 5 شنبه برگزار خواهد شد. دیجیاتو این مراسم را همچون مراسم قبلی به صورت تمام و کمال و لحظه ای پوشش خواهد داد. پس پنج شنبه را در تقویم تان علامت بزنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (61 مورد)
  • soroush khoushehchin
    soroush khoushehchin | ۲۰ مهر ۱۳۹۳

    اقا چرا ایپاد جدید رو معرفی نمیکنن ؟ خیلی نامردیه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی