ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تامین کننده شیشه های یاقوت کبود برای اپل اعلام ورشکستگی نمود

تامین کننده شیشه های یاقوت کبود برای کمپانی اپل در روز ۱۱م اکتبر به صورت رسمی اعلام ورشکستگی کرده است و قصد دارد دو کارخانه ی خود را به صورت کامل تعطیل کرده و ۸۹۰ ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۹ مهر ۱۳۹۳ | ۰۹:۴۰

تامین کننده شیشه های یاقوت کبود برای کمپانی اپل در روز ۱۱م اکتبر به صورت رسمی اعلام ورشکستگی کرده است و قصد دارد دو کارخانه ی خود را به صورت کامل تعطیل کرده و ۸۹۰ کارگرش را نیز اخراج نماید.

GT Advanced Technologies که با عبارت GTAT شناخته می شود می گوید مشکلاتش با ارقام بالایی که مجبور شده است سال گذشته برای بازگشایی کارخانه ی مشترک جدیدش با اپل در آریزونا هزینه نماید آغاز گشته است.

علاوه بر موارد یاد شده GTAT از دادگاه نیوهمپشایر در کنار در خواست ورشگستگی اش خواهان لغو قراردادش با اپل نیز گشته است و مدعی شده این قرارداد بسیار ظالمانه و یکطرفه بوده است. این کمپانی امیدوار است با فروش کوره های مخصوص تولید شیشه های یاقوت کبودی که در اختیار دارد بتواند خودش را از ورشکستگی نجات دهد.

هنوز مشخص نیست که شرایط پیش آمده تا چه حد می تواند به اپل لطمه وارد نماید و آیا با لغو شدن قرار داد بین این دو شرکت در تولید و عرضه ی ابزارهای پوشیدنی برند یاد شده به بازار وقفه ای پدید خواهد آمد یا خیر؟ پیش از این شنیده شده بود اپل قصد دارد از شیشه های یاقوت کبود در تولید تبلت هایش نیز بهره بگیرد که احتمالا با پا پس کشیدن GTAT این امر نیز به تعویق خواهد افتاد.

در حال حاضر اهالی کوپرتینو از شیشه های یاقوت کبود برای محافظت از سنسور تاچ آی دی به کار رفته در تلفن های هوشمندشان استفاده می نمایند و اپل تصمیم دارد از این محصول به صورت بسیار گسترده در ساعت هوشمندش نیز استفاده نماید.

اگرچه از آنجایی که کمپانی یاد شده تاریخ معینی را برای عرضه ی ساعت هوشمند خود اعلام نکرده است این فرصت و زمان را خواهد داشت تا با حذف شدن GTAT از چرخه ی تولید راه حلی جایگزین پیدا کرده و مسئله را حل و فصل نماید، هر چند که فرآیند رفع چالش های یاد شده برای این کمپانی ابداً ساده نخواهد بود.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • amin_movaffagh
    amin_movaffagh | ۱۹ مهر ۱۳۹۳

    تا جایی که تیم کوک رو می شناسم می دونم علاقه زیادی به تونع زنجیره قطعات داره برای همین احتمالا برای این مواقع هم می تونه کاری بکنه

  • محمد رضا
    محمد رضا | ۱۹ مهر ۱۳۹۳

    اپل دوستان قبول کنین وقتی اپل واچ معرفی شد خودتونم از صفحه نمایش مربعیش شوکه ( و احتمالا ناامید ) شدین!!
    نه؟؟!

  • EBI131069
    EBI131069 | ۱۹ مهر ۱۳۹۳

    این خبرو دیروز تو سایت دیگه خوندم

  • مهرداد
    مهرداد | ۱۹ مهر ۱۳۹۳

    این خبرا رو دوست دارم :-D

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی