ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

TinyScreen؛ ساعت هوشمندی با قابلیت سفارشی سازی بر حسب نیاز کاربر

این روزها در دنیای تکنولوژی شاهد رقابت بسیار تنگاتنگی برای عرضه ی گجت ها با صفحه نمایش بزرگتر هستیم، سر و صدای بسیار زیادی در اطراف محصولی مانند آیفون ۶ و ساعت اپل شنیده می شود. ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۰ مهر ۱۳۹۳ | ۱۷:۰۰

این روزها در دنیای تکنولوژی شاهد رقابت بسیار تنگاتنگی برای عرضه ی گجت ها با صفحه نمایش بزرگتر هستیم، سر و صدای بسیار زیادی در اطراف محصولی مانند آیفون ۶ و ساعت اپل شنیده می شود. سامسونگ ساعت های هوشمند متنوعی را مرتباً در حال روانه کردن به بازار است.

اما در میان این هیاهو پروژه ی کوچکی از Tiny Circuits تحت عنوان TinyScreen توجه افراد بسیاری را در وب سایت کیک استارتر به خود جلب کرده است. این پروژه بر مبنای یک کیت ساده از Arduino و یک صفحه نمایش رنگی پایه ریزی شده و به جد می توان آن را یکی از رویایی ترین ابزارها برای گیک ها و هکرها دانست که به آنها این امکان را می دهد تا یک ساعت هوشمند یا کوچک ترین کنسول بازی دنیا را مطابق با نیازهای خود ساخته و سپس با قرار دادنش بر پشت مچ دستشان از آن استفاده نمایند.

حتی اگر اهل برنامه نویسی و دستکاری زیاد گجت ها نیستید هنوز هم TinyScreen می تواند برای شما جذاب باشد. این ابزار به صورت پیش فرض شامل یک ساعت هوشمند است که می تواند به پخش کننده ی ویدئو و اپلیکیشن های بازی نیز مجهز گردد.

کیت اولیه TinyScreen با قیمت ۵۵ دلار شامل پردازنده ی TinyDuino، پکیج باتری و یک USB TinyShield است. نسخه ای که می تواند ویدئو پخش نماید ۱۰ دلار گرانتر یعنی ۶۵ دلار است و می تواند به یک کارت خوان حافظه ی میکرو SD نیز مجهز گردد. پکیج دیگری از TinyScreen نیز با قابلیت اجرای اپلیکیشن های بازی ارائه شده است که ۷۵ دلار ارزش دارد و البته با تهیه کنترلر ویژه ی این ساعت هوشمند قیمت نسخه ی مذکور به ۸۵ دلار خواهد رسید.

tinyscreens

البته آنچه گفته شد شامل همه ی پکیج های معرفی گشته برای گجت مورد بحث نیست، کیت ۸۵ دلاری وجود دارد که با تهیه ی آن ساعت هوشمند خود را می توانید به ماژول بلوتوث مجهز کنید و البته بسته ای حرفه ای تر و شامل سنسورهای متنوع با قیمت ۲۰۰ دلار نیز ارائه گشته که به کاربر امکان تجهیز ساعت به شتاب سنج، سنسور روشنایی سنج، قطب نما و  وای فای را می دهد.

TinyScreen گزینه های زیادی را برای سفارشی سازی در اختیار کاربران قرار می دهد و هر فرد می توانند دقیقاً مانند یک کامپیوتر شخصی ماژول های مختلف را تهیه و به ساعتش اضافه نماید. علاوه بر این موارد الگوهای قاب ها و بندهای گوناگونی نیز وجود دارند که امکان پرینت سه بعدی و سوار کردنشان بر روی کیت ساعت را فراهم می آروند.

اهالی بازی های کامپیوتری با بر پشت دست بستن TinyScreen می توانند به لذت بردن از مواردی مانند Flappy Bird و Asteroids clones بپردازند و وعده داده شده است به زودی بازی های به مراتب بیشتری برای این محصول آماده خواهد شد.

برای سرهم کردن TinyScreen نیاز به هیچ ابزار خاصی نیست و ماژول ها به سادگی بر روی کیت اصلی سوار می شوند و کاربران احتمالاً در آینده نزدیک قادر خواهند بود ماژول های جدیدی را برای آن طراحی نمایند. این پروژه برای شروع نیاز به ۱۵.۰۰۰ دلار سرمایه داشته است و تا کنون توانسته است رقمی در حدود ۸۳.۰۰۰ دلار را جمع نمایند.

در ادامه ی مطلب می توانید ویدئویی را مشاهده نمایید که به توضیح جزئیات بیشتر در مورد TinyScreen می پردازد.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/TinyScreen-A-color-display-the-size-of-your-thumb.mp4"]

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۲ مهر ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • کیپ کالم
    کیپ کالم | ۲۰ مهر ۱۳۹۳

    بهترین ساعت همون ساعت گرد شکل مونتورولا بود

  • غلامرضا
    غلامرضا | ۲۰ مهر ۱۳۹۳

    با سلام ایرانی جماعت مثل من گجتها را برا ی کارائیش نمی خواهیم فقط بفکر این هستیم پز بدیم وفخر بفروشیم.

  • kaboos31
    kaboos31 | ۲۰ مهر ۱۳۹۳

    طراحی باید در اختیار کار آیی باشه

  • فرزاد
    فرزاد | ۲۰ مهر ۱۳۹۳

    ساعت های معمولی رو بیشتر ترجیح میدم به شخصه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی