ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

CamFind؛ اپلیکیشنی هوشمند برای جستجو در اینترنت از طریق عکاسی

مدت هاست که دوران جستجوی اطلاعات از طریق ورق زدن کتاب های قطور کاغذی و روزنامه ها گذشته است. با ظهور اینترنت و پدیده هایی به نام موتورهای جستجو، تنها یک کیبورد برای تایپ کردن ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۰ مهر ۱۳۹۳ | ۱۹:۰۰

مدت هاست که دوران جستجوی اطلاعات از طریق ورق زدن کتاب های قطور کاغذی و روزنامه ها گذشته است. با ظهور اینترنت و پدیده هایی به نام موتورهای جستجو، تنها یک کیبورد برای تایپ کردن و یک کلیک برای به نمایش درآمدن میلیاردها صفحه اطلاعات در کسری از ثانیه کافی است.

در سالهای اخیر با پیدایش گجت های هوشمند، ظاهرا تایپ کردن به وسیله کیبورد نیز به روشی قدیمی تبدیل شده. این روزها مردم حتی حاضر نیستند ثانیه ای از وقتشان را به تایپ کردن اختصاص داده و به روش های هوشمندتر و سریع تر مثل فرمان صوتی روی آورده اند.

جالب اینجاست که شاید استفاده از فرمان صوتی هم به زودی برای مردمان عصر دیجیتالی امروز به روشی قدیمی و نامقبول تبدیل شود، چرا که روش های جدیدتری مثل تشخیص سوژه و جستجو از طریق گرفتن عکس پا به میدان نهاده اند. در ادامه مطلب، به بررسی اپلیکیشن هوشمند CamFind خواهیم پرداخت، با دیجیاتو همراه باشید:

CamFind اپلیکیشن هوشمندی است که با کمک دوربین، از سوژه مورد نظرتان عکس گرفته، آن را تشخیص داده و آنالیز می کند. سپس نتایج مربوطه را به سرعت برایتان جستجو کرده و به صورت کاملا طبقه بندی شده و مرتب به نمایش در می آورد.

فرض کنید در حال قدم زدن در خیابان هستید و پوستر فیلمی روی دیوار توجه شما را جلب می کند، تنها کاری که باید بکنید این است که به اینترنت متصل شوید، سپس CamFind را باز کرده، از پوستر عکس بگیرید و بگذارید که اپلیکیشن تصویرتان را آنالیز کند. بعد در مدت زمان کوتاهی خواهید دید که CamFind، کلیه اطلاعات مربوط به آن فیلم و سینماهایی که در حال اکرانش هستند را برایتان به نمایش در می آورد.

CamFind 3

CamFind ضمنا ابزار خوبی برای مقایسه قیمت و مشاوره برای خرید است. مثلا اگر از یک ساعت با برندی خاص در پشت ویترین مغازه ای عکس بگیرید، خود اپلیکیشن ضمن نمایش آن ساعت به خصوص، نمونه های مشابهش را هم برایتان جستجو کرده و به شما پیشنهاد می کند، تا با مقایسه قیمت ها بتوانید خرید بهتر و مقرون به صرفه تری داشته باشید.

از دیگر خصوصیات این اپلیکیشن توانایی تشخیص بارکدها و QR Code است تا نتایج با سرعت بیشتری آنالیز شده و پیدا شوند.

اگرچه CamFind با دقت بسیار بالایی عکس ها را تشخیص می دهد، اما گاهی ممکن است نتایج حاصله مطلوب و مورد نظر شما نباشد. به همین خاطر امکان فرمان صوتی و جستجوی متنی در آن قرار داده شده که کمک حال جستجوی تصویری باشند.

نکته خوشحال کننده برای کاربران ایرانی این است که CamFind از زبان فارسی پشتیبانی کرده و می تواند به زبان مادری ما هم جستجوهایش را انجام دهد. مثلا در تصویر زیر مشاهده می کنید که چگونه تراکتور اسباب بازی سبز را تشخیص داده و به جستجویش به زبان فارسی پرداخته.

CamFind 2

به غیر از تصاویری که در لحظه تهیه می کنید قادرید از گالری موبایل هم عکس هایتان را به محیط اپلیکیشن انتقال داده تا روند جستجو طی شود. ضمنا نتایج جستجو را می توانید به طرق مختلف بین دوستان خود به اشتراک بگذارید.

این اپلیکیشن خوب و کاربردی، به صورت کاملا رایگان برای iOS و اندروید عرضه شده است. پیشنهاد می کنیم حتما آن را امتحان کرده و از این سبک متفاوت جستجو در گجت خود لذت ببرید.

CamFind

CamFind

سازنده: .Image Searcher, inc قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 18.8 / 9.4 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • امید اشکار
    امید اشکار | ۱۵ خرداد ۱۴۰۱

    نام وقیمت آن را میخواستم

  • امید اشکار
    امید اشکار | ۱۵ خرداد ۱۴۰۱

    ناموفیمت آنرا میخواهیم

  • امید اشکار
    امید اشکار | ۱۵ خرداد ۱۴۰۱

    ناماو چیست وقیمت آن چقداست

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی