ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

مقایسه دو اپلیکیشن “دیوار” و “شیپور”؛ کدامیک برای خرید و فروش بهتر است؟

در گذشته معمولا برای خرید اجناس کارکرده، به نیازمندی روزنامه ها مراجعه می کردیم و با روندی بسیار آهسته به دنبال کالای مورد نظرمان می گشتیم؛ اگر کالای مناسب را نمی یافتیم، مجبور بودیم تا ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۱ مهر ۱۳۹۳ | ۱۴:۴۲

در گذشته معمولا برای خرید اجناس کارکرده، به نیازمندی روزنامه ها مراجعه می کردیم و با روندی بسیار آهسته به دنبال کالای مورد نظرمان می گشتیم؛ اگر کالای مناسب را نمی یافتیم، مجبور بودیم تا صبح روز بعد و انتشار نسخه جدید نیازمندی ها صبر کنیم. اما اکنون و در عصر تکنولوژی، این روند دستخوش تغییر گشته است.

اپلیکیشن های "دیوار" و "شیپور"، دو نمونه از ابزارهای داد و ستد آنلاین هستند که به شما اجازه خرید و فروش کالا را به صورت رایگان می دهند. در این مطلب سعی داریم جوانب مختلف این دو اپلیکیشن را با یکدیگر مقایسه کرده و برتری های هر کدام نسبت به دیگری را مشخص کنیم. فکر می کنید کدام یک از این دو برای خرید و فروش کالاهای دست دوم شما مناسب ترند؟ برای یافتن پاسخ این پرسش، از شما دعوت می کنیم که در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

Divar-Sheypoor 1

دیوار و شیپور هر دو برای استفاده رایگان بوده و برای سیستم عامل های اندروید و iOS در دسترس اند. شاید در ظاهر به نظر برسد که این دو تفاوت عمده ای با هم نداشته و عملکرد یکسانی دارند، با این حال در ادامه مطلب متوجه خواهید شد که یک سری جزئیات، این دو را از هم متمایز کرده و به هر کدام در زمینه های مختلف برتری بخشیده است.

بگذارید از دید کسی که برای نخستین بار این دو اپلیکیشن را تجربه می کند، مقایسه خود را شروع کنیم. با نصب "دیوار" و باز کردنش، شما مستقیما به منوی اپلیکیشن وارد شده و می توانید فعالیت خود را بدون نیاز به هیچ گونه ثبت نام و ایجاد حساب کاربری آغاز کنید. در صورتی که "شیپور" اینگونه نبوده و برای استفاده از آن باید پروفایل کاربری ایجاد کرده و منتظر ایمیلی برای فعالسازی آن باشید (البته این روند فعالسازی آنچنان طولانی نیست، با این وجود بیشتر از دیوار از شما وقت می گیرد).

نخستین و مهم ترین عامل برای جلب مخاطب و سهولت استفاده از یک اپلیکیشن، داشتن یک رابط کاربری خوب و مناسب است. خوشبختانه دیوار و شیپور هر دو از رابط کاربری خوب و ساده ای برخوردار هستند که هر کدام مزایای خاص خود را دارند.

Divar-Sheypoor 2

از دیوار شروع میکنیم؛ این اپلیکیشن رنگ قرمز را به عنوان رنگ قالب خود قرار داده تا برای مخاطب، یادآور شمایل کلاسیک روزنامه های کاغذی باشد. پس از ورود به اپلیکیشن و انتخاب شهر مورد نظر خود (که در حال حاضر 43 عدد هستند)، آگهی ها در موضوعات مختلف به سرعت جلوی شما ردیف می شوند.

دیوار از لحاظ ظاهری بسیار شکیل، اما ساده و جمع و جور است. منوی دیوار به صورت کشویی در سمت راست صفحه قرار داده شده و شامل مواردی مثل انتخاب شهر، صفحه اصلی، نشان شده ها، آگهی های من، آگهی های فوری و موضوعات مختلف آگهی ها است. دکمه جستجو و مثبت (برای ثبت آگهی) به منظور دسترسی بهتر، در گوشه چپ تصویر قرار داده شده اند.

منوی دیوار به طور کلی بسیار ساده و سبک بوده و بارگذاری اطلاعات در آن با سرعتی بالا انجام می شود. برای به روز رسانی آگهی ها، کافی است در منوی اصلی انگشت خود را از بالای صفحه به پایین بکشید تا جدیدترین پیشنهادات فروش برایتان به نمایش دربیاید.

با کلیک روی هر آگهی، صفحه اطلاعات فروشنده را خواهید دید. در این صفحه، به غیر از اطلاعات کالا، فروشنده قادر است چند عکس از کالای خود به آگهی اضافه کند که در یک اسلاید شو زیبا به نمایش در می آید. در زیر صفحه هر آگهی، اطلاعات تماس و گزینه شکایت را مشاهده خواهید کرد.

Divar-Sheypoor 3

در قسمت اطلاعات تماس، می توانید مستقیما به فروشنده ایمیل ارسال کرده، تماس تلفنی گرفته یا به صفحه پیام رسانی موبایل خود منتقل شده به وی پیامک بزنید. از حیث برقراری ارتباط با فروشنده، دیوار واقعا عالی است. در قسمت شکایت هم می توانید آگهی های دروغین و نامناسب را به سازندگان دیوار اطلاع دهید تا از سیستم پاک شوند. در گوشه چپ تصویر هم آیتم هایی برای افزودن آگهی به علاقه مندی ها و به اشتراک گذاری آن قرار داده شده است.

Divar-Sheypoor 4

و اما به بررسی رابط کاربری شیپور می رسیم. شیپور رنگ آبی فیروزه ای را به عنوان رنگ اصلی رابط کاربری خود قرار داده و نسبت به دیوار، در صفحه اصلی کمی شلوغ تر و پرجزئیات تر است.

منوی شیپور هم مثل دیوار کشویی بوده و در سمت راست تصویر قرار داده شده، با این حال مثل دیوار با اشاره انگشت بیرون نمی آید و باید از دکمه تنظیمات خود موبایل یا آیتمی که در بالای تصویر قرار داده شده برای مشاهده اش استفاده کنید. در این بخش آیتم هایی مثل خانه، گروه بندی، آگهی ها، فوری، مورد علاقه و تنظیمات مربوط به حساب کاربری را مشاهده خواهید کرد.

در بالا و مرکز صفحه، انتخاب استان مورد نظر برایتان فراهم شده. بر خلاف دیوار، تقسیم بندی محل آگهی ها بر اساس استان های کشور است. آیکن های گروه ها، صفحه آگهی ها و درج آگهی در پایین صفحه قرار داده شده اند و امکان جستجو بین کالاها از طریق آیکن قیف که در گوشه چپ تصویر قرار داده شده میسر است.

به طور کلی، کار در محیط شیپور به سرعت و نرمی دیوار نیست و به خاطر جزئیات بیشتر و شلوغی، کمی کندتر از آن عمل می کند. با این حال، وجود بعضی از این جزئیات برای شیپور مفید واقع شده. مثلا در کنار هر آگهی در فهرست، قیمت آن هم ثبت شده که در دیوار  آن را نمی بینیم. ولی به روزرسانی آگهی ها در دیوار بسیار ساده تر و بهتر از شیپور بوده و با کشیدن صفحه به پایین عمل می کند، در صورتی که در شیپور برای به روز رسانی دائما مجبورید بین آیکن های گروه ها و صفحه آگهی ها برای مشاهده جدیدترین کالاها سویچ کنید.

Divar-Sheypoor 5

با اشاره روی هر آگهی، به صفحه مشخصات آن رفته و با اطلاعات ارائه شده توسط فروشنده مواجه می شوید. آیکن های تماس، مورد علاقه و اشتراک در پایین صفحه قرار داده شده اند و اطلاعات فروش به صورت مجزا در بالای آن به نمایش درآمده اند.

اسلاید شویی از عکس های آگهی در بالای همین صفحه وجود دارد، اما اصلا به نرمی اسلاید شو دیوار عمل نمی کند و گاهی در بارگذاری عکس ها به کندی ظاهر می شود. ضمن اینکه در اطلاعات تماس، گزینه ای برای پیامک مستقیم به فروشنده در نظر گرفته نشده است.

به طور کلی، دیوار از لحاظ طراحی رابط کاربری بسیار بهتر از شیپور عمل کرده و استفاده از آن برای مخاطب راحت تر و لذت بخش تر است. اپلیکیشن دیوار همچنین دارای ویجتی است که می توانید آن را در صفحه دسکتاپ خود گذاشته تا از جدیدترین آگهی ها با سرعتی بیشتر باخبر شوید.

Divar-Sheypoor 6

یکی از مهم ترین قابلیت های یک اپلیکیشن خرید و فروش، امکان جستجو بین کالاهای موجود در آن است. بخش جستجو در شیپور بهتر و سازمان یافته تر از اپلیکیشن دیوار عمل می کند و به شما امکان جستجوی دقیق تری را می دهد.

بر خلاف سیستم جستجوی ساده دیوار که تنها شامل جستجو در یک موضوع خاص و فیلتر کردن آگهی ها با عکس و بدون عکس است، شیپور به شما اجازه می دهد تا جستجوی کالای خود را در استانی خاص انجام داده و برای آن محدوده قیمت هم تعیین کنید.

Divar-Sheypoor 7

خوشبختانه درج آگهی برای فروش کالا، در هر دو اپلیکیشن آسان و سریع است. با فشردن علامت + در هر دوی آنها، می توانید اقدام به گذاشتن آگهی برای کالایتان بکنید. پس از ثبت، مدتی طول می کشد تا آگهی شما توسط تیم سازنده تأیید شده تا در برنامه ثبت شود که این مدت زمان در برنامه دیوار کوتاه تر است. درج آگهی در دیوار و شیپور رایگان است، با این وجود در بعضی از بخش ها برای دیده شدن بهتر آگهی باید هزینه ای را پرداخت کنید.

مثلا در شیپور، برای دیده شدن آگهی های خود باید برایش "ویتامین" بخرید. با خرید ویتامین (که تعرفه های مختلفی داشته و در وبسایت شیپور قابل مشاهده است)، آگهی شما در وبسایت و اپلیکیشن به بخش فوری منتقل شده و بیشتر در معرض دید خواهد بود.

همینطور در دیوار برای ایجاد آگهی های فوری و فراخوان برای استخدام ملزم به پرداخت هزینه هستید. نرخ ثبت یک آگهی فوری به مدت سه روز در دیوار پنج هزار تومان، و آگهی استخدام به مدت شصت روز ده هزار تومان است.

اگر درج آگهی تان به نتیجه رسید، در هر دو اپلیکیشن خودتان باید نسبت به حذف آنها اقدام کنید و گرنه مدت ها پس از اتمام معامله مجبورید به تماس های تلفنی پاسخگو باشید. مدیریت آگهی ها هم از طریق منوی مخصوص در هر دو اپلیکیشن میسر است.

Divar-Sheypoor 8

دیوار و شیپور هر دو به غیر از اپلیکیشن، از یک وبسایت اینترنتی هم بهره می برند. کلیه آگهی هایی که در اپلیکیشن ثبت شده، همزمان در وبسایت دیوار و شیپور به نمایش در می آیند و کاربر می تواند وضعیت آگهی خود را از طریق آنها پیگیری کند.

جمع بندی

دیوار به لطف رابط کاربری جذاب و روان خود موفق شده تا تجربه بهتری را از خرید و فروش در اختیار کاربران قرار دهد. این موضوع در نهایت منجر به آن شده تا در دیوار شاهد تعداد کاربران بیشتری باشیم. کاربرانی که حضورشان تنوع و تعداد آگهی ها را بالا می برد و محیطی پویاتر را برای دیوار رقم می زند.

برخورداری از محیطی پویا بی شک برای مجموعه های خرید و فروش حکم برگ برنده را دارد. برگ برنده ای که برتری دیوار را نسبت به شیپور رقم می زند و باعث می شود تا مجموعه فیروزه ای حتی نقاط قوتش، همچون قابلیت جستجوی بهتر، اصلا به چشم نیاید.

با توجه به مواردی که گفته شد، شما کدامیک از این دو اپلیکیشن را برای خرید و فروش کالای دست دوم خود ترجیح میدهید؟

دیوار

دیوار

سازنده: دیوار قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۱.۶ مگابایت زبان:
شیپور

شیپور

سازنده: شیپور قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: ۰.۳ مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (57 مورد)
  • Payam Alin
    Payam Alin | ۲۷ بهمن ۱۳۹۷

    دوتاشون عالین ولی شیپور چون اکثر شهرهای رو داره بنظرم بهتری

  • telegram chanel
    telegram chanel | ۲۲ اسفند ۱۳۹۵

    با این همه تبلیغ شیپور به گرد پای دیوار هم نمیرسه دیوار بدون تبلیغات خاصی سایت 11 ایران شیپور با این همه تبلیغ سایت 50 ایران !!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی