ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نتایج یک تحقیق گسترده می گوید Google Now از سیری و کورتانا باهوش تر است

شما می توانید با یکی از دستیار های دیجیتالی موجود بیشتر مانوس شوید، ولی واقعیت این است که همگی آنها با یک شیوه ی یکسان به نیازهایتان پاسخ می دهند. دستیاران دیجیتالی به جستجو برای شما ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۱ مهر ۱۳۹۳ | ۰۱:۰۰

شما می توانید با یکی از دستیار های دیجیتالی موجود بیشتر مانوس شوید، ولی واقعیت این است که همگی آنها با یک شیوه ی یکسان به نیازهایتان پاسخ می دهند. دستیاران دیجیتالی به جستجو برای شما می پردازند، پیغام های یادآور را بر روی تقویم گجت هایتان به ثبت می رسانند و برای پیش بردن امور لازم است از فرمان های مناسب در حین گفتار با آنها استفاده گردد.

اما حالا یک تحقیق جدید خبر از برتری یکی از این دستیاران نسبت به سایرین می دهد. گروهی از محققین در Stone Temple تصمیم گرفته اند سیری از اپل، Google Now از گوگل و کورتانا از مایکروسافت را طی  مطرح کردن ۳۰۰۰ پرسش یکسان به چالش کشیده و نتایجی که ارائه می دهند را با هم به قیاس بگذارند.

بر مبنای تحقیق یاد شده Google Now توانسته است با تکیه بر حجم داده های عظیم طبقه بندی شده توسط کمپانی تولید کننده اش به ۸۸٪ پرسش های مطرح شده پاسخ مناسب و کاملی ارائه دهد و در جایگاهی بالاتر از رقبایش قرار گیرد.

مقام دوم با پاسخگویی مناسب به ۵۳٪ سئوالات به سیری رسیده است و کورتانا تنها توانسته به ۴۰٪ از آنچه از او پرسیده شده پاسخ مناسب دهد. در کمال تعجب استفاده ی جداگانه از بینگ به مراتب موجب دسترسی به اطلاعاتی بهتری نسبت به آنچه کورتانا در حین جستجو ارائه می کرده گشته است و این بدین معناست که مایکروسافت برای رسیدن به رقبای مشابه دستیار دیجیتالیش هنوز راه پر و پیچ و خمی را در پیش رو دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (25 مورد)
  • عبدالوهاب جعفری
    عبدالوهاب جعفری | ۲۲ مهر ۱۳۹۳

    رفیقم لومی 920 داره من هیچی ندارم!!!!این رفیق من کشت خودشو با کورتانا به خدا،خوبه هیچ استفاده ای هم نمیتونه ازش بکنه،با گوگل نو کار کردم فوق العادست
    like

  • TROOL
    TROOL | ۲۲ مهر ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • نوید
    نوید | ۲۲ مهر ۱۳۹۳

    یک اشکالی که این تست دارد این است که تعداد سوال های پرسیده شده برابر نیست !
    به احتمال زیاد سوال های پرسیده شده هم متفاوت بوده پس معیار صحیحی برای مقایسه نیست.

  • Armin Abdi
    Armin Abdi | ۲۱ مهر ۱۳۹۳

    جالبه که بعضی ها تجربیات و احساسات خودشون رو بیشتر از نتایج یک تحقیق معتبر قبول دارند!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی