ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل احتمالاً خواهان ۵۰ میلیون دلار از شریک تجاری سابقش به خاطر عدم وفاداری است

تقریباً همگان این روزها به خوبی می دانند برای برندی همانند اپل رازداری تا چه حد مهم است. ولی اخباری که این روزها به گوش می رسد اهمیت مسئله ی یاد شده را به خوبی و ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۲ مهر ۱۳۹۳ | ۱۱:۱۰

تقریباً همگان این روزها به خوبی می دانند برای برندی همانند اپل رازداری تا چه حد مهم است. ولی اخباری که این روزها به گوش می رسد اهمیت مسئله ی یاد شده را به خوبی و بیش از هر زمان دیگری جلوه می دهند. ظاهراً اپل قصد دارد یکی از شرکای تجاریش که در به بیرون درز دادن اخبار و محصولات محرمانه این شرکت مقصر بوده است را تنبیه کرده و خسارتی ۵۰ میلیون دلاری را دریافت نماید.

این خبر بر مبنای سندی که توسط اپل تهیه و به دادگاه ارائه شده است منتشر گشته و بر حسب شواهد این کمپانی اقامه ی دعوای جدی را بر علیه شرکت GT Advanced Technologies موسوم به GTAT آغاز نموده.

در ادامه ی مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

کمپانی مورد بحث شریک تجاری برند اپل در تامین نیازش به شیشه های کریستال یاقوت بوده است و اخیراً نیز اعلام نموده در حال طی کردن روند قانونی اعلام ورشکستگی است. البته GTAT قبلاً روند قرارداد همکاریش با اپل را "سنگین و ظالمانه" خوانده بود و از دادگاه درخواست کرده بود این قرار داد را لغو نماید.

اکنون شواهد خبر از این می دهند که بر مبنای همین قرار داد برند تامین کننده ی شیشه های کریستال یاقوت برای اهالی کوپرتینو، چندین بند مرتبط به رازداری را رعایت نکرده است.

البته اسناد مرتبط به دادگاه اشاره ی مستقیمی به نام اپل ندارند و GTAT می گوید این اقامه ی دعوا می تواند مرتبط به چندین قرار داد وفاداری باشد که این شرکت با سایر کمپانی ها به امضا رسانده و شاید یکی از آنها تصمیم گرفته باشد به شکایت بپردازد.

از سوی دیگر Financial Times چنین مسئله یی را دور از ذهن دانسته و معتقد است چنین رفتاری فقط از جانب اپل بر می آید و بعید است پای شرکت یا برند دیگری در میان باشد.

آغاز دادگاهی مرتبط به عدم رعایت پیمان های وفاداری از جانب GTAT سبب شده است طی کردن روند قانونی مرتبط به ورشکستگی برای این شرکت بسیار دشوار شود و البته خبرگزاری رویترز می گوید این شرکت از دادگاه خواسته است اسناد مرتبط به این جریان محرمانه باقی بمانند که اقدامی عجیب و غیر معمول است.

همچنین کمپانی مورد بحث پیش از این اعلام کرده بود قصد دارد کارخانه ی تازه احداث شده اش در آریزونا را تعطیل کرده و با فروش کوره های تولید شیشه ی کریستال یاقوتی که در اختیار دارد، خودش را از شرایط ورشکستگی نجات دهد. اما حالا با اقامه ی دعوایی که خواهان خسارت ۵۰ میلیون دلاری است به نظر می آید روزگار بیش از هر زمان دیگری بر این شریک پیشین اپل سخت شده باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • NAKOOT
    NAKOOT | ۲۲ مهر ۱۳۹۳

    ایول اپل
    خوب داره شاخ و شونه میکشه

  • ITMaster
    ITMaster | ۲۲ مهر ۱۳۹۳

    به نظرم بهترين كار براى اپل در شرايط حاضر با اين شركت اينه كه اونو بخره تا هم از تعطيلى بى مورد تاسيساتش جلوگيرى كنه و هم احتمال درز اطلاعات و فناوريهاى اين شركت رو بگيره.

  • LG Forever
    LG Forever | ۲۲ مهر ۱۳۹۳

    یا علی 50 میلیون ؟!!!!!!!!!؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی