ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار: اپلیکیشن هایی که شما را در مدیریت دخل و خرجتان یاری می دهند

بدیهی است که بزرگترین دغدغه شخصی و مهم ترین هدف ما در زندگی، کسب درآمد بیشتر است. راه های بسیار زیادی برای افزایش درآمد و جلوگیری از خروج اضافه وجود دارد؛ باید بیشتر تن به ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۳ مهر ۱۳۹۳ | ۲۰:۰۰

بدیهی است که بزرگترین دغدغه شخصی و مهم ترین هدف ما در زندگی، کسب درآمد بیشتر است. راه های بسیار زیادی برای افزایش درآمد و جلوگیری از خروج اضافه وجود دارد؛ باید بیشتر تن به کار بدهیم، پیش بینی بهتری از وضعیت مالی خود در ماه های آتی داشته و برایش برنامه ریزی کنیم، جلوی ولخرجی هایمان را گرفته و برای پس انداز، زمان مناسب را اتخاذ کنیم.

عده ای معتقدند هر فرد باید شخصا کیف پولش را مدیریت کند و عده ای دیگر می گویند حسابدارها در این زمینه بهترین بوده و خردمندانه ترین مشاوره ها را باید از آنها گرفت. خوشبختانه با ظهور تلفن های هوشمند و گسترش اپلیکیشن ها، می توانید از این به بعد هم خودتان کنترل درآمد خود را بر عهده بگیرید و هم از پیشنهادات یک مشاور مالی خوب در تلفن هوشمند خود استفاده کنید.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید تا به بررسی اپلیکیشن هایی که به شما در مدیریت بهتر پولتان کمک می کنند، بپردازیم:

خرجدون

Kharj Doon 1

اپلیکیشن خرجدون صرفا برای مدیریت مخارج دسته جمعی طراحی شده. حتما تا به حال شده که با تعداد زیادی از دوستانتان برای گشت و گذار به بیرون رفته اید، اما هنگام خداحافظی و رسیدن موعد حساب و کتاب، برای محاسبه سهم هر شخص و تقسیم مساوی خروج دچار مشکل شده اید.

خرجدون با رابط کاربری بسیار ساده و راحت، به شما در محاسبه سهم هر شخص در یک سفر دسته جمعی کمک می کند. روند کار بدین صورت است که مثلا شما رویدادی تحت عنوان دربند را در اپلیکیشن ثبت می کنید. سپس باید تک تک دوستانتان را در آن ثبت کرده و هر هزینه ای که دوستانتان پرداخته اند را در پروفایلش ثبت کنید.

پس از پایان سفر، کلیه خروج و سهم هر فرد در یک منوی جداگانه به نمایش در می آید. با فشردن آیتم ماشین حساب، به منوی حساب و کتاب وارد می شوید و در آنجا شاهد این خواهید بود که خود اپلیکیشن، دقیقا پرداختی های هر فرد به دیگری را مشخص کرده.

به طور مثال، مقدار پولی که فرد شماره یک به شماره دو باید پرداخت کرده تا حسابتان صاف شود را دقیقا به نمایش گذاشته است. در پایین همین صفحه، گزینه ای هم برای به اشتراک گذاری این موارد توسط برنامه هایی مثل وایبر یا از طریق پیامک هم در نظر گرفته شده است.

خرجدون اپلیکیشن فوق العاده سبکی است و رابط کاربری ساده و خوبی دارد. با این حال کمبود برخی امکانات از جمله نبود امکان ویرایش مبالغ وارد شده، نبود منوی تنظیمات و محدود بودن قابلیت های شخصی سازی در آن موجب شده که نتوان از آن به عنوان یک اپلیکیشن کامل یاد کرد. با در نظر گرفتن این موارد، هنوز هم در کاربردی بودن آن شکی نیست.

خرجدون

خرجدون

سازنده: فرابین قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 0.3 مگابایت زبان:

Toshl Finance

Toshl Finance 1

کاربرد این اپلیکیشن بیشتر برای مدیریت دخل و خرج های شخصی شماست. اپلیکیشن آنلاین Toshl Finance شاید از لحاظ رابط کاربری چندان دلچسب به نظر نرسد، اما قابلیت های خوبش موجب شده که جز کاربردی ترین اپلیکیشن های مدیریت مالی محسوب گردد.

در منوی Toshl Finance، شما باید در ابتدا برای خرج هر ماه خود بودجه ای تخصیص دهید، مثلا تصمیم بگیرید که در ماه جاری بیش از پانصد هزار تومان خرج نکنید. خروجتان را هم می توانید به واحد پول خودمان یعنی ریال ایرانی هم ثبت کنید. حالا می توانید مخارج روزانه خود را در منوی "مخارج و درآمدها" وارد کنید. با این کار، در بخش بودجه اپلیکیشن در یک نمودار خواهید دید که هر روز چقدر خرج کرده و تا اتمام بودجه خود چه میزان زمان دارید.

کلیه داده های شما، در صورتی که آنلاین باشید با وبسایت اپلیکیشن Sync می شوند، پس از بابت مفقود شدن این اطلاعات هیچ نگرانی ای وجود ندارد. حتی اگر وارد کردن خروج خود را فراموش کردید، قادرید برای اپلیکیشن یادآوری تعیین کنید تا سر ساعت مشخص شده با زنگ هشدار، وارد کردن اطلاعات را به شما یادآوری کند. ضمنا برای امنیت بیشتر، امکان رمزگذاری برای ورود به آن هم مهیا شده است.

از قابلیت های مفید دیگر آن، امکان صدور اطلاعات اپلیکیشن به صورت فایل متنی، اکسل و پی دی اف به ایمیلتان است. البته برای ارسال فایل ها در فرمت اکسل و پی دی اف، باید نسخه حرفه ای اپلیکیشن را خریداری کنید.

یکی از ایرادات وارده به این اپلیکیشن، نبود دسته بندی آماده برای اضافه کردن مخارج است؛ مثلا اگر کفشی خریداری کنید، دسته بندی پوشاک در اپلیکیشن وجود ندارد و باید به صورت دستی نام آن را وارد کرده و برایش تگ گذاری کنید.

Toshl Finance را می توانید به رایگان برای اندروید، ویندوزفون و iOS دانلود کنید.

Toshl Finance

Toshl Finance

سازنده: .Toshl Inc قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS، اندروید و ویندوزفون حجم: 5.1 / 4.2 / 4 مگابایت زبان:

Spending Tracker

Spending Tracker 1

Spending Tracker هم تقریبا دارای امکاناتی مشابه Toshl Finance بوده، با این حال در برخی خصوصیات از آن پیشی گرفته و خود را اپلیکیشن کارآمدتری نشان داده است.

مهم ترین نکته در استفاده از Spending Tracker، رابط کاربری لذت بخش و ساده آن است. دخل و خرج شما در این اپلیکیشن، در منوی Transactions به خوبی و در دسته بندی های منظمی طبقه خواهند شد و کار با آن، برای افرادی که به زبان انگلیسی تسلط چندانی ندارند هم راحت است.

نکته قابل توجه در آن، سهولت وارد کردن اطلاعات است. مثلا برای وارد کردن یک هزینه، دیگر لازم نیست برای موضوع آن تگ گذاری کنید، بلکه به سادگی می توانید از بین دسته بندی های آماده برنامه یکی را انتخاب کرده و عدد مربوطه را وارد کنید. ضمنا با تغییر وضعیت گجت به حالت افقی، داده های شما در نمودارهای ستونی و دایره ای به دقت تفکیک شده و به شما دید بهتری برای مدیریت خرج هایتان می دهد.

همانند سایر اپلیکیشن های مشابه، می توانید برای Spending Tracker رمز عبور بگذارید، اطلاعات خود را در فرمت .csv استخراج کرده و مستقیما وارد حساب Dropbox خود بکنید.

Spending Tracker، این اپلیکیشن خوب مدیریت مالی را می توانید در دستگاه های اندرویدی  و iOS به رایگان استفاده کنید.

Spending Tracker

Spending Tracker

سازنده: .MH Riley Ltd قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 14.6 / 14.8 مگابایت زبان:

 Spendee

Spendee 1

بی شک Spendee در میان اپلیکیشن های مدیریت دخل و خرجی که تا بدینجا معرفی کردیم، زیباترین و ساده ترین رابط کاربری را داراست.

وارد کردن اطلاعات در Spendee بسیار ساده بوده و کار در منوهای رنگارنگ آن برای کاربر بسیار دلپذیر و خوشایند است. در این اپلیکیشن هم قادرید خرج ها و درآمدهای خود را به صورت منظم و در دسته بندی های از پیش تعیین شده اضافه کنید.

به غیر از اضافه کردن هر خرید، قادرید برای هر کدام یادآور گذاشته، در موردش یادداشتی نوشته یا به آن تصویر اضافه کنید (چه عکسی که در همان لحظه می گیرید و چه عکسی که قبلا در گالری داشته اید). این قابلیت در میان اپلیکیشن هایی که معرفی کردیم فقط در Spendee موجود است.

ضمنا خصوصیت خوب دیگر Spendee، امکان برنامه ریزی برای ثبت مکرر یک هزینه است. در منوی تنظیمات، شما قادرید کاری کنید که مثلا یکشنبه های هر هفته، خود اپلیکیشن به طور اتوماتیک مبلغی را در موضوعی مشخص به جدول هزینه های روزانه شما اضافه کند.

نمودار هزینه های شما در Spendee نیز یک نمودار ستونی یا دایره ای بسیار مرتب بوده و با مطالعه روی آن، می توانید جلوی بسیاری از هزینه های اضافی خود را بگیرید. از دیگر خصوصیات این اپلیکیشن، امکان گذاشتن رمز عبور برای ورود به برنامه و ایجاد فایل هایی از مخارج شما با فرمت .csv و .xls به عنوان خروجی است. Spendee برای اندروید به رایگان عرضه شده، اما برای استفاده از نسخه iOS آن باید مبلغ 1.99 دلار را در اپ استور پرداخت کنید.

Spendee

Spendee

سازنده: CLEEVIO s.r.o قیمت: رایگان (نسخه iOS به مبلغ 1.99 دلار ) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 23.3 / 5.2 مگابایت زبان:

آیا شما استفاده از اپلیکیشن های حسابداری را برای مدیریت مخارج خود مفید می دانید، یا مخالف استفاده از آنها بوده و ترجیح می دهید که حساب و کتابتان را به صورت دستی و روی کاغذ انجام دهید؟ اگر پاسختان مثبت است، در قسمت نظرات به ما بگویید که از چه اپلیکیشن های مشابهی استفاده می کنید و اینکه آیا با استفاده از آنها، توانسته اید به مدیریتی مناسب روی درآمدهایتان برسید یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (26 مورد)
  • Fahim Pour
    Fahim Pour | ۳ شهریور ۱۳۹۶

    یک اپلیکیشن مدیریت مالی شخصی یا همون حسابداری شخصی به نام آنالیزا اومده که خیلی این چیزارو ساده میکنه. پیامک خونش بهتر از محک هست و برای افراد عادیه و نه بیزینس ها. اپلیکیشن آنالیزا ایرانیه و از تکنولوژی تحلیل زبان طبیعی و هوش مصنوعی هم استفاده میکنه که امتیاز رقابتیش هست: www.analyza.ir

  • رضا
    رضا | ۱ آذر ۱۳۹۴

    کیف پول محک بهترین نرم افزار برای ایرانی هاست هم ساده ست هم امکان مدیریت چک و قسط داره. SMS های بانک رو هم میتونه بخونه و خودش وارد برنامه کنه.

    https://cafebazaar.ir/app/com.mahak.accounting/?l=fa

  • نریمان
    نریمان | ۶ اسفند ۱۳۹۳

    بنظرم عملکرد و آیتمای پارمیس همراه خوبه
    من که از محک زیاد خوشم نیومد

  • سارا
    سارا | ۲۹ دی ۱۳۹۳

    به نظر میاد نمودار دایره ای و ستونی که در تصویر نشون داده شده مربوط به نسخه پولی spendee است.
    چون در نسخه رایگانش فقط یه نمودار ستونی (در واقع فقط جمع مبلغ) رو نشون میده

  • كاوه
    كاوه | ۵ آبان ۱۳۹۳

    من چندسالیه که از HomeBudget استفاده میکنن (نسخه پرو) بنظرم یکی از کاملترین برنامه‌های مدیریت دخل و خرج برای ios هست ،
    تجربه‌م بهم ثابت کرده که نوشتن دخل و خرج روزانه ، حتی روی تیکه‌های کاغذ و جمع و تفریق کردن اونا تو آخر ماه ، حتی میتونه به تغییر استایل زندگیِ منجر بشه و آدم رو به موفقیت برسونه .

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی