ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نویسنده زندگینامه استیو جابز درباره اپل واچ چه فکر می کند؟

والتر آیزاکسون، -نویسنده زندگینامه استیو جابز- کتابی جدید با نام ‘مخترعین: چگونه گروهی از هکر ها،‌ نوابغ و گیک ها انقلاب دیجیتال را رقم زدند’ در دست انتشار دارد که تاثیر جابز و دیگر پیشگامان ...

پویان رمضان پور
نوشته شده توسط پویان رمضان پور | ۲۴ مهر ۱۳۹۳ | ۱۳:۰۰

والتر آیزاکسون، -نویسنده زندگینامه استیو جابز- کتابی جدید با نام ‘مخترعین: چگونه گروهی از هکر ها،‌ نوابغ و گیک ها انقلاب دیجیتال را رقم زدند’ در دست انتشار دارد که تاثیر جابز و دیگر پیشگامان تکنولوژی را بر عصر فعلی ارتباطات مورد بررسی قرار می دهد.

خبرنگاران، در صحبت هایی که این نویسنده چیره دست با نشریه Gizmodo درباره کتاب جدیدش داشت، از وی درباره اپل واچ و اینکه آیا آن را خواهید خرید سوال کردند. وی اینگونه به این سوال پاسخ داد:

بله؛ من فکر می کنم اپل واچ محصولی فوق العاده است. به این دلیل که به قسمت اول سوال ‘این ماجرا به چه سمتی می رود؟’ مربوط می شود. به نظر من روایتی که توسط کتاب من نقل می شود، این است که به جای دنبال کردن سراب هوش مصنوعی، که در آن ماشین ها بدون ما فکر می کنند، چیزی که بیشتر موفق بوده و خواهد بود، ایجاد ارتباطی صمیمی بین ما و دستگاه هاست؛ به طوری که نقش بزگ تری در زندگی ما ایفا کنند.

قطعا وقتی من می توانم با استفاده از ساعتم تاکسی سفارش دهم،‌ با آتشی از نوآوری رو به رو هستیم که چند سال پیش شروع شده است. به عقیده ی من، نوآوری بزرگ گسترش جنبه شخصی و اجتماعی تکنولوژی بوده است.

آیزاکسون، زمان زیادی را با جابز به عنوان نویسنده زندگی نامه ی رسمی وی سپری کرده است. نویسنده مذکور، یکی از تنها کسانی است که علی رغم عدم حضور رسمی در شرکت اپل، شناخت خوبی از شخصیت جابز دارد.

این موضوع نیز حائز اهمیت است که اپل واچ، اولین محصول کاملا جدید اپل بدون دخالت استیو جابز فقید است. پروژه توسعه ی محصول مذکور، پس از مرگ وی آغاز شد.

به نظر می رسد آیزاکسون عقیده دارد تاکید دنیای دیجیتال بر توسعه هوش مصنوعی بیهوده است. در عوض، وی فکر می کند تکنولوژی هایی که از ‘رابطه های صمیمانه’ استفاده می کنند باید گسترش یابند، مانند اپل واچ.

مفهوم تاثیرگذاری تکنولوژی در زندگی ها،‌ مانند شاهکار سینمایی اسپایک جونز، ‘Her’ است.

چند هفته پیش، مدیر عامل اپل، تیم کوک در برنامه تلویزیونی چارلی رز شرکت کرد؛ یکی از سوالاتی که این مجری از وی پرسید، درباره مواردی بود که بعد از اینترنت خواهند آمد. او از پاسخ دادن سر باز زد، اما به نظر می رسد والتر آیزاکسون نظریه های محکمی در این زمینه دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۵ مهر ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی