ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار: معرفی اپلیکیشن هایی برای سلامت و تناسب اندام

اکثر افرادی که دور و برمان می بینیم، از وزن و هیکل خود ناراضی اند؛ یا خیلی چاق اند و اضافه وزن امانشان را بریده، یا هرچه می خورند باز هم لاغر و استخوانی باقی ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۳۰ مهر ۱۳۹۳ | ۲۰:۰۰

اکثر افرادی که دور و برمان می بینیم، از وزن و هیکل خود ناراضی اند؛ یا خیلی چاق اند و اضافه وزن امانشان را بریده، یا هرچه می خورند باز هم لاغر و استخوانی باقی می مانند. برای رسیدن به تناسب اندام، ورزش را بهترین راه حل دانسته اند؛ کاری که علاوه بر ارتقای سلامت جسمانی، سلامتی روح و شادابی را هم به همراه دارد.

بدیهی است که ایستادن روی ترازو و انداختن نگاه های عصبی به عقربه های آن، وقتی که یک لیوان نوشابه گازدار در یک دست و در دست دیگر بستنی خامه ای دارید دردی از شما دوا نخواهد کرد، بلکه تنها راه برای فرار از این مشکل ورزش مداوم و صحیح است. به مناسبت هفته تربیت بدنی، به سراغ چند اپلیکیشن ورزشی و تناسب اندام رفته ایم تا راهنمای شما در مسیر رسیدن به اندامی ایده آل باشند.

در ادامه مطلب با جعبه ابزار این هفته دیجیاتو همراه باشید.

!Lose it

Lose it! 1

Lose it! تمام چیزهایی که برای رسیدن به تناسب اندام می خواهید را در خود جای داده. در بدو ورود، باید برای خود پروفایلی ساخته و اطلاعاتی مثل وزن، قد، جنسیت و تاریخ تولدتان را در آن وارد کنید. با این کار، اپلیکیشن با توجه به BMI (شاخص توده ای بدن) شما میزان کالری دریافتی لازم در طول هر روز را مشخص می کند. سپس باید برای خود وزنی به عنوان هدف مشخص در نظر بگیرید، مثلا رسیدن به 80 کیلوگرم را ایده آل قرار داده و انتخاب کنید که در هر هفته به فرض، خواستار دو کیلو کاهش وزن هستید.

حالا با ورود به منوی اصلی، هر غذایی که می خورید و هر ورزشی که انجام می دهید را باید وارد اپلیکیشن کنید. به طور مثال، اگر نیاز روزانه شما 2100 کالری باشد، با اضافه کردن یک عدد موز به ارزش غذایی 134 کالری در وعده صبحانه، بخشی از انرژی مورد نیازتان تأمین و به انرژی کسب شده تان اضافه خواهد شد. بالعکس با انجام هر حرکت ورزشی، میزان انرژی مصرف شده از بودجه روزانه تان کم می شود. به همین منوال کار را باید تا پایان روز ادامه دهید تا به تعادلی در میزان کسب و سوزاندن انرژی برسید.

با انجام این فعالیت ها، در منوی اهداف Lose it! می توانید روند پیش روی به سوی هدف تان را مشاهده کرده و برایش برنامه ریزی کنید. به منظور کسب روحیه و ایجاد رقابت، اگر دوستانتان از این اپلیکیشن استفاده می کنند می توانید آنها را به لیست دوستانتان اضافه کرده و روند کاهش یا افزایش وزن خود را با یکدیگر مقایسه کنید.

شاید تنها مشکل Lose it! برای ما ایرانی ها، عدم استفاده از واحدهای متریک در این اپلیکیشن باشد که البته با تبدیل واحد قابل حل است و این اپ را به یکی از بهترین و کارآمدترین ابزارهای تناسب اندام تبدیل می کند.

!Lose it

!Lose it

سازنده: FitNow قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 22.3 / 15.8 مگابایت زبان:

Nike+ Running

Nike+ Running 1

نایکی را معمولا با محصولات ورزشی و کفش های خوش رنگ و لعابش می شناسیم، با این حال به نظر می رسد که این غول تولید کننده محصولات ورزشی، قصد دارد دنیای اپلیکیشن ها را هم در دست خود بگیرد.

Nike+ Running یکی از مفید ترین ابزارها برای کسانی است که دویدن را عامل تناسب اندام می دانند. نکته ای که بیش از همه چیز، کاربر را به استفاده از آن ترغیب می کند رابط کاربری زیبا، ساده و سبک آن است. با عضویت در اپلیکیشن، برای شروع به دویدن می توانید وارد بخش Nike+ Coach شوید تا با راهنمایی های اپلیکیشن، فشار زیادی به بدنتان وارد نکرده و آرام آرام در دویدن پیشرفت کنید.

با کمک جی پی اس و شتاب سنج تلفن هوشمند خود، می توانید مسیر دویدن خود را روی نقشه مشخص کرده، دکمه استارت را فشرده و حالا شروع به دویدن کنید. در حین دویدن، امکان گوش کردن به موسیقی هم از منوی اپلیکیشن برای کاربر فراهم شده. بعد از اینکه دویدنتان تمام شد، خود اپلیکیشن به صورت خودکار کرنومترش را متوقف کرده و مسافت طی شده، کالری مصرفی و زمانی که صرف دویدن کرده اید را برایتان به نمایش در می آورد.

Nike+ Running همچنین امکانی فراهم کرده که با دوستانتان رقابت کنید تا هیچ گاه انگیزه تان از دویدن را از دست ندهید. قبل و بعد از دویدن هم قادرید تصاویری از روند آن را در محیط پروفایل خود، بین دوستانتان به اشتراک گذاشته و از نظراتشان استفاده کنید.

Nike+ Running

Nike+ Running

سازنده: .Nike Inc قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 47.7 / 31.3 مگابایت زبان:

Push Ups

Push Ups 1

اگر از قدیمی ترها در مورد تناسب اندام بپرسید، حتما یکی از گزینه هایی که به شما پیشنهاد می کنند شنا رفتن است. شنا رفتن علاوه بر تقویت عضلات مچ، بازو و سرشانه، در صورت تکرار روزانه نقش حیرت آوری در کاهش وزن و ورزیدگی اندام شما خواهد داشت.

Push Ups آمده تا با قابلیت های خوبش، یار و یاور شما در این تمرین سلامت بخش باشد. طرز کار آن بسیار جالب و در اوایل کار، تا حدی هم عجیب است. در Push Ups باید موبایل را جلوی سینه تان روی زمین گذاشته، شنا بروید و با هر پایین رفتن، چانه خود را به صفحه موبایل بزنید تا شنایتان ثبت شود. البته لازم نیست حتما این کار با لمس صفحه صورت بگیرد و بعد از شنا رفتن، تعداد آن را قادرید به صورت دستی هم وارد کنید.

برای این که فشار زیادی به بدنتان وارد نکنید، اپلیکیشن در اولین استفاده از شما تستی می گیرد تا توانایی تان در شنا رفتن را سنجیده و تمرینات مناسبی برای شروع کار به شما ارائه دهد. با هر بار انجام دادن تمرینات، میزان کالری مصرف شده روی یک نمودار جمع و جور به نمایش درآمده، و تمرینات بعدی تان سخت تر خواهد شد. ضمنا اگر در شنا رفتن تنبلی کرده یا تمرین روزانه تان را فراموش کردید، اپلیکیشن با بخش "یادآور" خود، شما را به ادامه تمرینتان دعوت می کند.

Push Ups

Push Ups

سازنده: North Park قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 5.2 / 5.4 مگابایت زبان:

Daily Yoga

Daily Yoga 1

یوگا، تمرین یا به عبارتی ورزشی باستانی برای پرورش بُعد معنوی و ایجاد موازنه میان روح و جسم انسان است؛ تمرینی که به شما کمک می کند با انجامش، خود را از کالبد جسمانی خارج کرده و برای مدیتیشن و رسیدن به نقطه پایداری آماده شوید.

چند سالی است که حرکات ورزشی یوگا، محبوبیت زیادی بین مردم کشور ما یافته و امروزه باشگاه های متعددی نیز با بهره گیری از روش های علمی و مربیان مجرب، این ورزش فکری و روحی را به علاقمندان آموزش می دهند.

Daily Yoga اپلیکیشنی کامل برای علاقمندان به این ورزش زیباست. بیش از 40 ویدئوی آموزشی HD و 300 حرکت تمرینی یوگا در کتابخانه این اپلیکیشن در اختیار شماست، تا با استفاده از آن بتوانید به آرامش روحی و جسمی برسید.

Daily Yoga همچنین برای کاهش وزن، برایتان برنامه هفتگی تنظیم کرده و بسته به مهارتتان در یوگا، از تمرینات آسان تا حرکات بسیار دشوار و سخت را در برنامه ورزشی شما قرار می دهد. یوگا و موسیقی دو جزء جدایی ناپذیرند، از این رو مجموعه بی نظیری از موسیقی های مخصوص یوگا در این اپلیکیشن گنجانده شده تا تجربه ورزش تان را به سطح بالاتری ارتقا دهید.

همچنین این اپلیکیشن از یک شبکه اجتماعی غنی هم بهره می برد که با گشت و گذار در آن، می توانید پاسخ پرسش هایتان را در مورد یوگا بیابید. جالب است بدانید که Daily Yoga در حال حاضر، در صدر جدول محبوب ترین اپلیکیشن های آموزش یوگا در اپ استور قرار دارد.

Daily Yoga

Daily Yoga

سازنده: IMOBLIFE Co. Ltd قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS، اندروید و ویندوزفون حجم: 53.7 / 13 / 10 مگابایت زبان:

Stretch Exercises

Stretch Exercises 1

اگر تجربه دنبال کردن یک رشته ورزشی را داشته اید، حتما می دانید که گرم کردن و انجام حرکات کششی، مهم ترین اصل برای آغاز تمرینات است. ثابت شده که با انجام حرکات کششی، هم خون رسانی به اندام های بدن بهتر صورت گرفته و هم تا حد زیادی از آسیب های وارده به عضلات در حین تمرین جلوگیری می گردد.

Stretch Exercises با معرفی حرکات معروف کششی به کمک متن و تصویر، می کوشد تا به شما برای آماده سازی بدنتان پیش از شروع ورزش کمک کند. حرکات کششی که در این اپلیکیشن مشاهده خواهید کرد، بسته به اندامی که از آن کار می کشید به صورت منظم طبقه بندی شده اند. مثلا با ورود به منوی گردن، چندین حرکت موثر با توضیحات کامل در مورد اجرای صحیح آن را خواهید یافت.

انجام حرکات کششی صرفا برای آماده سازی برای ورزش نیست، گاهی اوقات انجام این تمرینات، شما را از دردهای عضلانی بسیار شدید و کسلی رها می کند. اگر از کاربران اندروید هستید، به هیچ وجه آن را از دست ندهید.

Stretch Exercises

Stretch Exercises

سازنده: .IMOBLIFE INC قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 6.9 مگابایت زبان:

دانشمند بلندمرتبه پارسی، ابن سینا در مورد ورزش می گوید: کسی که به تمرینات بدنی می پردازد، به هیچ دارویی نیاز نداشته و درمان او در جنبش و حرکت است.

بنابراین چه خوب است که در عصر تکنولوژی که خود مسبب کم تحرکی ما شده، از ابزارهایش به عنوان سلاحی در برابر تنبلی استفاده کرده و با ورزش کردن، جامعه و نسلی سالم در آینده داشته باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (31 مورد)
  • Bita
    Bita | ۲۰ فروردین ۱۳۹۵

    میشه لطفا راهنمایی کنید که توی اپلیکیشن pacer چطور واحد مایل را به کیلومتر تبدیل کنیم؟

  • سپیده
    سپیده | ۲۲ مرداد ۱۳۹۴

    lose it نصب کردم،خیلی راحت میتونم غذا خوردن و فعالیتمو کنترل کنم،مثلا روزی که فعالیت حاصی ندارم حداقل اونقدی که بدنم نیاز داره میخورم و چاق هم نمیشم، این مونیتور کردن کالری خیلی توی کاهش وزن مفیده.از وقتی شروع کردم حدود 4 کیلو کم کردم،البته بگم مهمتر از اینا اراده و تصمیمه. من توی این دو ماه هیچ وقت از کالری مجازم بیشتر نخوردم و بطور میانگین هروز حد اقل 60 دقیقه ورزش یا پیاده روی داشتم. برنامه گام شمار هم از لایف لاگ سونی و هم از pacer استفاده کردم،هر دو تاش دقیق نیس اما به نسبت خوبه.ایشالا همگی همیشه سالم و تن درست باشین.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی