ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

به روز رسانی پیش نمایش فنی ویندوز ۱۰ منتشر شد

تنها سه هفته ی پیش مایکروسافت دست به انتشار اولین نسخه ی پیش نمایش فنی از ویندوز ۱۰ زد و اکنون این کمپانی یک به روز رسانی را برای نسخه ی مذکور ارائه کرده است. شماره ی ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۳۰ مهر ۱۳۹۳ | ۱۱:۳۰

تنها سه هفته ی پیش مایکروسافت دست به انتشار اولین نسخه ی پیش نمایش فنی از ویندوز ۱۰ زد و اکنون این کمپانی یک به روز رسانی را برای نسخه ی مذکور ارائه کرده است.

شماره ی Build این نسخه جدید از ویندوز ده 9860 است و در صورتیکه هم اکنون از محصول پیش نمایش قبلی استفاده می نمایید، قادر خواهید بود با مراجعه به بخش PC Settings و زیر مجموعه ی Update and Recovery به روز رسانی تازه منتشر شده از جانب مایکروسافت را دریافت کنید.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در حالیکه نسخه ی اولیه منتشر شده از ویندوز ۱۰ دارای استارت منوی جدید، دسکتاپ های مجازی، snap view ها بوده و تمرکز اصلیش بر روی دسکتاپ قرار داشت در بیلد جدید برخی از قابلیت هایی که در حال توسعه هستند عملکردشان بهبود یافته است. مایکروسافت می گوید در این نسخه پیش نمایش فنی به روزد شده بیش از هفت هزار تغییر وجود دارد.

در بیلد ۹۸۶۰ اکشن سنتر یا همان مرکز اعلانات جدید نیز به System Tray (گوشی پائین نوار وظیفه، محلی که ساعت ویندوز نمایش داده می شود) افزوده شده است. کمی قبل در ماه سپتامبر ویدئویی از این بخش به بیرون درز پیدا کرده بود و آنچه در ویدئوی مذکور انتشار یافته بود با مرکز اعلانات نسخه ی فعلی نزدیکی بسیاری دارد.

ACDesktopFull.0

این مرکز اعلانات پیغام های مرتبط به سیستم، اپلیکیشن های دسکتاپ و مدرن را جمع آوری و به کاربر نمایش می دهد. اعلانیه ها در این بخش بر مبنای زمان انتشار و همینطور اپلیکیشن مرتبط گروه بندی می گردند تا مشاهده ی آنها راحت تر شود.

تنها ضعفی که وجود دارد شما نمی توانید به اعلان های مرتبط به اپلیکیشن های پیغام رسان یا ایمیل بلافاصله و مستقیماً از بخش مرکز اعلانات پاسخ دهید، که البته مایکروسافت ممکن است تا زمان عرضه ی نسخه ی نهایی سیستم عامل آتی خود این نقص را نیز برطرف نماید، به خصوص که این شرکت فعلاً حساسیت بالایی را در مورد بهینه سازی رابط کاربری ویندوز دارا است.

همچنین برخی از قابلیت های ویندوز فون به ناتیفیکیشن سنتر و خود ویندوز اضافه شده اند و از بین آنها می توان به DataSense و Battery Saver‌ اشاره داشت. با DataSense که هنوز به صورت کامل در نسخه ی دسکتاپ ویندوز پیاده سازی نشده است می تواند مصرف داده ی مبتنی بر سیم کارت را دنبال نمایید و همچنین مقدار این مصرف را به یک رقم معین در ماه محدود کنید.

Battery Saver‌ دیگر قابلیت استخراج شده از ویندوز فون به کاربر امکان محدود کردن فعالیت های نرم افزاری و سخت افزاری در پس زمینه ی سیستم عامل ویندوز را می دهد تا بتواند حداکثر استفاده را از انرژی باتری لپ تاپ یا تبلت خود ببرد.

از دیگر تغییرات می توان به اضافه شدن یک میانبر صفحه کلید به منظور جا به جایی پنجره ها از یک مانیتور به مانیتوری دیگر اشاره نمود برای اینکار کافی است دکمه های "winkey+shift+جهت مورد نظر" را به صورت همزمان بر روی کیبرد فشار دهید.

popanimation.0

همچنین مایکروسافت انیمیشن جدیدی را برای نمایش در حین جا به جایی بین دسکتاپ های مجازی و باز و بسته کردن پنجره ی ویندوز اکسپلورر منتشر کرده است و علت این امر را اجرایی کردن نقطه نظر کاربران دانسته، ظاهراً افرادی که ویندوز ۱۰ را تست نموده بودند به این شرکت گوشزد کرده اند که در حین جا به جایی بین دسکتاپ های مجازی نمی توان به خوبی متوجه این امر شد و کمپانی مذکور نیز تلاش کرده این کمبود را به شکل کامل برطرف نماید.

علاوه بر موارد ذکر شده مایکروسافت می گوید در کنار این حجم انبوه از تغییرات در نسخه ی جدید برخی از قابلیت های رابط کاربری فعلا تنزل پیدا کرده اند، مثلاً در حال حاضر بخش مرتبط به اتصال شبکه های wi-fi مانند گذشته کارآمد نیست. برخی از آیتم های منوی استارت ممکن است خود به خود ناپدید شوند و یا کامپیوتر به صورت خودکار از وضعیت آماده باش خارج شده و دیگر امکان بازگرداندنش به وضعیت مذکور وجود نداشته باشد.

اهالی رد موند قابلیت جدیدی را نیز افزوده اند که بر مبنای آن کاربران می توانند معین نمایند هر چند وقت یکبار بیلد جدید ویندوز ۱۰ را دریافت کنند. این نسخه ی پیش نمایش فنی از امروز برای دانلود در دسترس است و بسته به سیستم شما حجمی در حدود ۲ گیگابایت دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (33 مورد)
  • مهدی
    مهدی | ۱۵ دی ۱۳۹۴

    عاااااااالللللللللل ی ی ی ی ی ی بود

  • محمد محسن
    محمد محسن | ۱ آبان ۱۳۹۳

    سلام
    خسته نباشید
    دو انتقاد
    1. بعضی از کامنت ها توی وبتون حاوی کلمات زشتی هستند که شان وبسایتتون رو کم می کنه .
    2.این پست لینک نداره و صرفا یک خبره ، پست هایی که لینک داشته باشن و کمکی ارائه بدن مسلما ارزشمندتر هستند

  • شاهین
    شاهین | ۱ آبان ۱۳۹۳

    سرعت دانلودش خیلی پایینه کسی نمیدونه چرا؟

  • iMori
    iMori | ۱ آبان ۱۳۹۳

    دوستان من هرچی میزنم میچرخه واسه خودش بعد قطع میشه کسی ریخته !!!؟؟ چجوریه این ؟!؟! خودشن نمیشه آپدیت اتوماتیک ؟؟ به مرور ؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی