ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

یک نسخه از اولین کامپیوتر اپل (Apple-1) با قیمت ۹۰۵ هزار دلار فروخته شد

به گزارش رویترز، یکی از معدود نمونه های باقی مانده از اولین کامپیوتر ساخته شده توسط شرکت اپل (Apple-1)، روز چهارشنبه با قیمتی فراتر از حد انتظار، معادل ۹۰۵ هزار دلار فروخته شد. این دستگاه، که ...

پویان رمضان پور
نوشته شده توسط پویان رمضان پور | ۱ آبان ۱۳۹۳ | ۱۵:۳۰

به گزارش رویترز، یکی از معدود نمونه های باقی مانده از اولین کامپیوتر ساخته شده توسط شرکت اپل (Apple-1)، روز چهارشنبه با قیمتی فراتر از حد انتظار، معادل ۹۰۵ هزار دلار فروخته شد.

این دستگاه، که انقلابی در صنعت کامپیوتر های خانگی پدید آورد، یکی از ۵۰ دستگاهی است که در تابستان ۱۹۷۶، توسط یکی موسسان این شرکت، استیو وزنیاک در پارکینگ محل سکونت استیو جابز، واقع در کالیفرنیا برای اولین بار مونتاژ شد.

انتظار می رفت این دستگاه منحصر به فرد و نایاب، با قیمتی بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار دلار به فروش برسد. خریدار Apple-1، سازمان Henry Ford است که تصمیم دارد آن را در موزه خود واقع در دیربورن، میشیگان به نمایش بگذارد.

Patricia Mooradian، مدیر عامل این شرکت، در بیانه ای اعلام کرد:‌ Apple-1 نه تنها اختراعی خلاقانه است، بلکه محصولی کلیدی و موثر در وقوع انقلاب دیجیتال محسوب می شود.

این محصول انقلابی خریدار زیادی نداشت، تا زمانیکه مالک فروشگاه های زنجیره ای Byte Shop، پاول ترل، پنجاه Apple-1 خریداری و هر کدام را با قیمت ۶۶۶.۶ دلار به فروش رساند. پس از کسب این موفقیت، جابز و وزنیاک، ۱۵۰ نسخه دیگر نیز تولید کرده و به فروش رساندند.

در سال ۲۰۱۲ نیز یک نسخه از این محصول که کاملا سالم بود، در یک حراجی با قیمت ۳۷۴ هزار دلار فروخته شد. گفته می شود، احتمالا تنها ۵۰ نمونه دیگر از این محصول در دنیا وجود دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (34 مورد)
  • i Me
    i Me | ۲ آبان ۱۳۹۳

    جاهلیت مدرن که میگن همینه.
    905 میلیون دلار داده یه کیت زیرخاکی خریده!

  • LG Forever
    LG Forever | ۱ آبان ۱۳۹۳

    905 هزار دلار؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!! خدایا خودت ظهور کن

  • Ramin
    Ramin | ۱ آبان ۱۳۹۳

    بیچاره وزنیاک، خودش برد رو طراحی و اسمبل می کرد.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی