ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمازون گزارش مالی خود را اعلام کرد: ۵۴۴ میلیون دلار ضرر

آمازون به تازگی گزارش سه ماهه سوم مالی خود را اعلام کرده است. طبق این گزارش جف بزوس و یارانش ضرری ۵۴۴ میلیون دلاری را تجربه کرده اند. ضرری که در مقایسه با بازه زمانی ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۲ آبان ۱۳۹۳ | ۱۱:۰۳

آمازون به تازگی گزارش سه ماهه سوم مالی خود را اعلام کرده است. طبق این گزارش جف بزوس و یارانش ضرری ۵۴۴ میلیون دلاری را تجربه کرده اند. ضرری که در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال قبل، بیست برابر افزایش داشته است.

در ادامه مطلب جزییات بیشتر در رابطه با گزارش مالی آمازون را می توانید مطالعه نمایید.

آمازون در حالی ضرر ۵۴۴ میلیون دلاری را در فصل گذشته تجربه کرده که موفق شده به درآمد ۲۰.۸۴ میلیارد دلاری دست پیدا کند. درآمدی که در مقایسه با سال گذشته، ۲۰ درصد افزایش داشته است. با این حال سرمایه گذاران از بزوس انتظار داشتند تا درآمدی حتی بیش از مبلغ اشاره شده را به دست آورد.

جالب اینکه آمازون برای فصل پیش رو باز هم پیش بینی ضرر کرده است. بر اساس تخمین ها انتظار می رود این شرکت در سه ماهه چهارم سال مالی خود، به ضرری بالغ بر ۵۷۰ میلیون دلار دست پیدا کند.

در فصل گذشته آمازون ۱ میلیارد دلار بابت خرید سرویس پخش زنده بازی های ویدیویی Twitch پرداخت کرد و همچنین ۲ میلیارد دلار نیز در بازار تجارت الکترونیک هند سرمایه گذاری نمود.

i3.0-w600

آمار و ارقام آمازون البته نکات مثبتی را نیز با خود به همراه دارد. علاوه بر افزایش درآمد کلی، گردش مالی شرکت نیز به ۱.۰۸ میلیارد دلار رسیده که در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته، ۳ برابر شده است.

با وجود اینکه سیاست کلی آمازون بر پایه کسب درآمد زیاد و هزینه کردن آن بنا شده، و سرمایه گذاران این شرکت به نوعی با ضرر دهی آن خو گرفته اند، اما باز هم باید گفت که گزارش جدید خبر های بدی را در خود به همراه داشته است. خبر هایی که باعث شده ارزش سهام آمازون تا ۱۰ درصد کاهش پیدا کند.

آیا زمان آن رسیده تا بزوس نگاه جدی تری به رقیبی همچون علی بابا داشته باشد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • bahram(آخرین سنگر سکوته...)
    bahram(آخرین سنگر سکوته...) | ۲ آبان ۱۳۹۳

    چه رقیب سرسختی هم داره...
    خیلی سخته بتونه از پس علی بابا بر بیاد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی