ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با Dexmo لمس اشیا مجازی توسط دست انسان احساسی واقعی خواهد داشت

یک شرکت چینی با نام Dexta Robotics اعلام کرده توانسته طی سال گذشته رباتی را توسعه دهد که قادر است حرکات دست انسان را ضبط و تجزیه و تحلیل نماید. این شرکت طی ابتکاری به جای اینکه ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۵ آبان ۱۳۹۳ | ۰۹:۳۴

یک شرکت چینی با نام Dexta Robotics اعلام کرده توانسته طی سال گذشته رباتی را توسعه دهد که قادر است حرکات دست انسان را ضبط و تجزیه و تحلیل نماید. این شرکت طی ابتکاری به جای اینکه مانند سایر رقبا یک دستکش ارائه کندروبات خود را در قالب اسکلتی که بر روی دست انسان سوار می گردد پیاده سازی کرده است.

این محصول که Dexmo نام دارد در دو نسخه ی کلاسیک و F2 عرضه گشته و از آن می توان برای کنترل یک ربات واقعیت مجازی یا ارتباط برقرار کردن با دنیای دیجیتالی که سایر ابزارهای موجود در این زمینه مانند هدست Oculus Rift ارائه می نمایند استفاده نمود.

در مورد نسخه ی F2 یک قابلیت جالب وجود دارد و این مدل می تواند شما را قادر نماید تا اندازه ی شیء مجازی که در حال لمس کردن آن هستید را متوجه شوید. از سوی دیگر نسخه ی کلاسیک تنها یک ابزار ورودی برای کنترل آیتم های گوناگون به حساب می آید.

از جمله دیگر قابلیت های Dexmo می توان به میکس موسیقی، هدایت اتومبیل های دارای قابلیت کنترل از راه دور، نورپردازی هوشمند و... اشاره داشت. کمپانی Dexta Robotics تولید کننده ی ربات مورد بحث در تلاش است تا با جذب سرمایه ی ۲۰۰.۰۰۰ دلاری در وب سایت کیک استارتر این دستاورد را به تولید انبوه رسانده و آن را در ازای قیمت ناچیز ۶۵ دلار به عموم عرضه نماید.

در ادامه ی مطلب می توانید چندین ویدئو از کارایی Dexmo را مشاهده نمایید.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Dexta-Robotics-Dexmo-Demo-Combo-for-Roboticists.mp4"]

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Dexta-Robotics-Dexmo-Demo-Combo-for-VR-Developers.mp4"]

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • LG Forever
    LG Forever | ۵ آبان ۱۳۹۳

    65 دلار دمشون گرم چه خوب کاش تو ایرانم بیاد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی