ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

راه های کسب درآمد فیسبوک چه نکاتی برای بازاریابان اینترنت و وب دارد

گزارش مالی سه ماهه سوم فیسبوک ارائه شده و این گزارش نشان می دهد عملکرد کلی این غول اینترنتی نسبت به دوره مشابه در سال گذشته بهتر بوده است. بازاریابان و تحلیل گران از این ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۷ آبان ۱۳۹۳ | ۱۹:۰۰

گزارش مالی سه ماهه سوم فیسبوک ارائه شده و این گزارش نشان می دهد عملکرد کلی این غول اینترنتی نسبت به دوره مشابه در سال گذشته بهتر بوده است.

بازاریابان و تحلیل گران از این رشد فیسبوک و آینده آن را خوب و رو به رشد توصیف می کنند. چرا که در کنار پاسخگویی مثبت به سرمایه گذاری های انجام شده، درآمد خوبی نیز برای سرمایه دارانش به ارمغان آورده است.

در ادامه دلایل کلیدی این رشد را برای شما برشمرده ایم.

تعداد کاربران فعال

1-daus

در حال حاضر فیسبوک در کل دنیا کاربرانی فعال دارد. در مجموع، تعداد کاربران فعال فیسبوک که هر روز به طُرق مختلف به این شبکه اجتماعی سر میزنند ۱۹ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته و به ۸۶۴ میلیون نفر رسیده است. همچنین فیسبوک در حال حاضر ماهانه ۱٫۳۵ میلیارد کاربر فعال دارد.

رشد تلفن های هوشمند
رشد تعداد کاربران فیسبوک در پلتفرم های موبایل نیز رو به افزایش است. فیسبوک توانسته درآمد خود را از تبلیغاتی که در موبایل به کاربرانش نمایش می دهد در سه ماهه سوم سال مالی خود تا ۶۶ درصد افزایش دهد. رقمی که تقریبا ۴۹ درصد بیش از زمان مشابه در سال گذشته بوده است. اگر از تبلیغات فیسبوک استفاده می کنید بهتر است که تبلیغات موبایلی آن را دست کم نگیرید.

ارزش تبلیغات
فیسبوک به طور میانگین مبلغ تبلیغاتش را هر سال حدود ۲۷۴ درصد افزایش می دهد در حالیکه تاثیرگذاری تبلیغات فیسبوک به زیر ۵۶ درصد رسیده است. در واقع تبلیغ دهندگان پول بیشتری را به ازای خرید هر تبلیغ پرداخت کرده اند.

arpu-1

به گفته فیسبوک افزایش مبلغ هر تبلیغ بخاطر سیستم جدید نمایش در پنل تبلیغاتی جدید بوده که بسیار ترغیب کننده تر از قبل عمل می کند. بدین ترتیب کاربران بیشتری تبلیغات فیسبوک را مشاهده و روی آنها کلیک می کنند.

گروه های فیسبوک
بیش از ۷۰۰ میلیون کاربر فیسبوک حداقل یک بار در ماه از گروه های فیسبوک استفاده می کنند. با وجود اینکه عملکرد گروه های فیسبوک تا حد زیادی شبیه تالارهای گفتگو است، اما کاربران کماکان نسبت به استفاده از آنها راغب هستند. استفاده این حجم کاربر از امکانی مانند گروه ها، چیزی نیست که فیسبوک از آن به عنوان یک راه مناسب جهت ایجاد درآمد بگذرد.

اینستاگرام
کاربران اینستاگرام به طور میانگین روزانه ۲۱ دقیقه را در این اپلیکیشن می گذرانند. این نشان از پتانسیل بالای یک اپلیکیشن است که توانسته برندها و محصولات زیادی را برای معرفی و عرضه محصولاتشان به سمت آن و استراتژی های مربوطه اش بکشاند. فیسبوک با آگاهی از این مساله سعی کرده روش پخش ویدئوهای تبلیغاتی را در پلتفرمش بازتعریف کند.

هدف گذاری
فیسبوک ادعا می کند تبلیغات هدف گذاری شده بر اساس جنسیت و سن اش به طور میانگین تا ۴۵ درصد نسبت به صنایع مختلف دقیق عمل می کند. این شاید بیشتری میزان تاثیرگذاری دقیق در اینترنت باشد. البته با توجه به ویدئوها و تصاویری که کاربران به دلایل مختلفی -به جز علاقه- در صفحات خود به اشتراک می گذارند، این آمار ۴۵ درصدی ممکن است چندان هم دقیق نباشد.

Atlas
فیسبوک پلتفرم Atlas را پیش از این از مایکروسافت خریداری کرده بود. از سپتامبر سال جاری تکنولوژی این پلتفرم برای ردگیری میزان دقت و اثرگذاری تبلیغات فیسبوک در موبایل و وب، مورد استفاده قرار گرفته است. Atlas راهی برای فیسبوک است تا از قدرت کاربرانش برای تاثیرگذاری و بازدهی بیشتر و بهتر تبلیغاتش استفاده کند.

فیسبوک تلاش می کند با کمک Atlas تعهد خود را نسبت به میزان اثرگذاری تبلیغات، به تبلیغ دهندگان ثابت کند. شریل سندبرگ - از مدیران اجرایی فیسبوک- در همین رابطه روش هایی تبلیغاتی که بر شمارش کلیک های نهایی تاکید زیادی دارند را به باد تمسخر می گیرد. به گفته او تعداد کلیک ها روی تبلیغات چندان مساله مهمی نیست بلکه تاثیرپذیری از این تبلیغات در هنگام خرید در بخش های دیگر سایت است که منجر به انتخاب نهایی و سود واقعی مشتریان می شود. Atlas می تواند جابجایی ناگهانی کاربران را از ابزاری به ابزار دیگر تشخیص داده و از این طریق، ترتیب و نحوه نمایش تبلیغات یا ترغیب مشتریان بالقوه را تغییر دهد.

فیسبوک از این روش با عنوان Productive Conversations یاد کرده که بدون کمک Atlas انجامش تقریبا ممکن نبوده است.

جستجو
سرچ هرگز برای فیسبوک اولویتی کوتاه مدت نبوده. بنابراین بازاریابان این شرکت همواره سعی کرده اند با کمک استراتژی های جستجو خارج از فیسبوک، تمرکز روی این مساله را بهبود دهند. زمانی که تعداد کاربران فیسبوک به بیش از یک میلیارد نفر رسید، زاکربرگ این بخش را جالب توصیف کرد. آنها تا دو سال نمی دانستند جستجو دقیقا به چه شکل می تواند برایشان درآمدزا باشد.

ویدئو
با توجه به اینکه تبلیغات ویدئویی مسیر مشخصی را در فیسبوک طی می کنند، به گفته زاکربرگ، ویدئو از مهمترین اولویت های فیسبوک است. فیسبوک در حال ترغیب افراد و سازمان های مشهور بیشتری است که اخبار و اطلاعیه های خود را از طریق این پلتفرم به گوش مخابان خود برسانند. این مساله بسیار برای برندها مفید و موثر است. به گفته زاکربرگ فیسبوک به زودی آمار دقیق تری از وضعیت ویدئوهای خود منتشر می کند. این در حالیست که در گزارش فصل سوم مالی فیسبوک آمار تماشای ویدئوهای فیسبوکی از مرز یک میلیارد بار گذشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (31 مورد)
  • SAEED DASTMARD
    SAEED DASTMARD | ۷ آبان ۱۳۹۳

    فیسبوک واسه من خز شده مثل لنگ قرمزی که دست جاهل و سوسک هست شده الن به توییتر کوچ اجباری کردم.

    • arman_zekavat
      arman_zekavat | ۷ آبان ۱۳۹۳

      توییتر محیط خیلی بهتری داره داداش. کلا به پیج بزرگان هم سر میزنی میبینی مخاطبین فرهیخته تری داره تا فیس

    • AmirReza
      AmirReza | ۷ آبان ۱۳۹۳

      آخ آخ گل گفتي
      يه مشت اسكل ريختن اونجا (همشون نه)
      هركي از تخم در مياد (منحرف نشيد :D ) ميره فيسبوك (بيشتر دخترا) بعد ٧٥ درصد عكساش هم تتلو هستن :|

      • TROOL
        TROOL | ۷ آبان ۱۳۹۳

        فیس بوک خخخخخ خز ترینه سن همشون فکر کنم زیر 15 سال باشه

  • SAEED DASTMARD
    SAEED DASTMARD | ۷ آبان ۱۳۹۳

    اینا از نرم افزار پول در میارن منم از کارگری..... احساس تنفرم از خودم در این جاست که در حالت انجام دادن این کار بیشترین فشار و عذاب رو متحمل میشم بعد پایین ترین حقوقم دارم ولی اینا.........

    • TROOL
      TROOL | ۷ آبان ۱۳۹۳

      داش صبح تا شب که اینجایی پس کارت چیه؟

  • سوتابایت
    سوتابایت | ۷ آبان ۱۳۹۳

    بعضی از دوستان هم تبلیغات تو نظرات دیجیاتو رو بر می گذینن!!
    تبلیغات دنیایی به پهنای دنیای...!

    • TROOL
      TROOL | ۷ آبان ۱۳۹۳

      اغا سایت خودمونم تبلیغ نکنیم

  • M7M
    M7M | ۷ آبان ۱۳۹۳

    خلاصه اينكه تبليغات ما ( فيسبوك) خيلي حرفه اي هست و از اين بهتر نميشه و هر كي تبليغ نگذاره ...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی