ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

چرا پروژه ها شکست می خورند؟

چرا برخی پروژه ها شکست خورده و برخی موفق می شوند؟ هزاران سوال درباره این موضوع وجود دارد، سوالاتی که همه ما درباره آن ها فکر می کنیم. خوشبختانه، پاسخ هایی نیز برای این سوالات ...

پویان رمضان پور
نوشته شده توسط پویان رمضان پور | ۹ آبان ۱۳۹۳ | ۱۲:۰۰

چرا برخی پروژه ها شکست خورده و برخی موفق می شوند؟ هزاران سوال درباره این موضوع وجود دارد، سوالاتی که همه ما درباره آن ها فکر می کنیم. خوشبختانه، پاسخ هایی نیز برای این سوالات موجود است.

اگر از روند پیشرفت یکی از پروژه هایتان راضی نیستید، شاید راهنمایی که برای شما آماده کرده ایم بتواند به شما کمک کند.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

یک بازه زمانی تعیین کنید

برای هر پروژه ای که آغاز می کنید، یک تاریخ پایان تعیین کنید. درباره زمان لازم برای به ثمر رسیدن آن واقع بین باشید. اگر زمان کمی صرف کارها کنید، ممکن است با شکست مواجه شوید. و اگر زمان زیادی صرف کار روی پروژه کنید، بازده کمتری نسبت به توانایی واقعی خود خواهید داشت.

اگر درباره راهی که برای پیشرفت پروژه باید طی می کنید مطمئن نبوده و نمی توانید برنامه زمانی مفیدی تنظیم کنید، از نصیحت های افراد با تجربه استفاده کنید. تنها زمانی می توانید ضرب العجل های موثری برای پروژه ها تعیین کنید که شناختی کامل از کارهایی که باید انجام شوند داشته باشید.

وظایف هر فرد را مشخص کنید

هیچ کس نمی تواند پروژه ها را به تنهایی انجام دهد. پس قبل از شروع کار، اعضای تیم و وظایف هر کدامشان را مشخص کنید. اگر اعضا به خوبی متوجه انتظارات شما نباشند، قادر نخواهند بود وظایف خود را به بهترین نحو انجام دهند.

تمام اطلاعات لازم را در اختیار اعضای تیم بگذارید. هدف پروژه چیست؟ قصد دارید چگونه به آن برسید؟ و چرا مشارکت هر فرد، امری ضروری است؟

حتما پیش از شروع ملاقات تیمی، لیستی از موارد مهم قابل بحث تهیه کنید. هیچ گاه جلسات را بدون بحث درباره تک تک قدم های لازم برای رسیدن به هدف و مسئولیت اعضا تمام نکنید.

هر هفته حداقل یک جلسه با اعضای تیم داشته باشید

تنظیم یک برنامه زمانی و مشخص کردن وظایف افراد برای رسیدن به همه اهداف کافی نیست. شما باید روند پیشرفت کار ها را در بازه های زمانی مشخص از اعضا جویا شوید. ابزار های زیادی مانند ترلو برای این کار وجود دارند؛ با استفاده از چنین ابزارهایی امکان مشاهده روند انجام کارها برای تمام اعضای تیم میسر می شود.

بدین وسیله داوطلب شدن افراد دیگر جهت پیشرفت هر چه سریع تر کارها آسان می شود. در جلسات هفتگی نیز، می توانید درباره روند پیشرفت پروژه و نواقص موجود بحث کنید. به خاطر داشته باشید که جلسات خود را کوتاه نگه دارید تا از تلف شدن بیهوه وقت جلوگیری کنید.

مهره های اصلی باید همیشه در دسترس باشند

اگر می خواهید از به ثمر رسیدن یک پروژه اطمینان حاصل کنید، به همه افراد گوشزد کنید که همیشه در دسترس باشند. از خودتان شروع کنید و تمام ایمیل ها و تلفن های کاری را به موقع پاسخ دهید. وقتی همواره ایمیل های نخوانده یا پیغام های زیادی داشته باشید، ممکن است از انجام برخی کارها غافل شوید. آسان ترین راه برای جلوگیری از این موضوع این است که همیشه در دسترس بوده و پیغام ها را در زمان مناسب پاسخ دهید.

شفافیت را گسترش دهید

فرقی نمی کند خبر ها خوب باشند یا بد، اعضای گروه در صورت آگاهی بیشتر از آنها، بهتر کار خواهند کرد. تمام تلاش خود را برای تشویق کردن دیگر اعضا جهت بر عهده گرفتن مالکیت پروژه، به کار گیرید.

مدیریت چندین پروژه مختلف آسان نیست، اما ممکن است. نظر شما چیست؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • آقا همایون
    آقا همایون | ۹ آبان ۱۳۹۳

    خانم تهرانی چه کم کار شدن

    • Abas Sajadi
      Abas Sajadi | ۹ آبان ۱۳۹۳

      جای خالی بعضی نویسنده ها مث ایشون بسیار حس میشه

  • administrator
    administrator | ۹ آبان ۱۳۹۳

    نیت و قصد پروژه مهمه

  • ɅMIN
    ɅMIN | ۹ آبان ۱۳۹۳

    عدم وجود پشتکار و امید، عدم وجود عزم جزم شده، فکر کردن فقط به پول نه هیچ چیز دیگه؛ موارد اصلی شکست اند.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی