ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

پنج باور غلط که آینده کاری را نابود می کنند

درباره باورهایی که افراد را در زندگی موفق تر می کند نوشته های زیادی وجود دارد، اما باورهایی نیز وجود دارند تا بر موفقیت افراد تاثیر منفی می گذارند. آنهایی که چنین باورهایی دارند انرژی ...

سامه گل زاده
نوشته شده توسط سامه گل زاده | ۱۰ آبان ۱۳۹۳ | ۱۲:۰۰

درباره باورهایی که افراد را در زندگی موفق تر می کند نوشته های زیادی وجود دارد، اما باورهایی نیز وجود دارند تا بر موفقیت افراد تاثیر منفی می گذارند.

آنهایی که چنین باورهایی دارند انرژی لازم برای ساختن آینده شان را با دست خودشان نابود می کنند. یکی از آنها نباشید.

در ادامه به پنج نمونه از افراد با این باورهای غلط اشاره شده تا با شناخت شان از بروز این باورها و رفتارها در خود دوری کنید.

۱ - ارزش من وابسته به فکری است که دیگران درباره من می کنند.

بعضی افراد خودشان را بر اساس فکرها و نظراتی که دیگران از جمله، رییس، همکار، اقوام و دوستان درباره آنها دارند، می شناسند. این افراد به شدت از کمبود اعتماد به نفس رنج می برند و باید حتما درباره این باور غلط یک فکر اساسی کنند.

۲ - گذشته و آینده من با هم یکسانند.

افرادی که در یک بازه زمانی دچار رکود می شوند و بد شانسی و شکست های متناوبی را تجربه می کنند، به این نتیجه می رسند که اهداف آنها غیر قابل دسترسی است. با گذشت زمان افسرده و دلسرد می شوند و از قرار گرفتن در موقعیت هایی که ریسک شکست دارند، خودداری می کنند. و از آنجایی که هر قدم بزرگی با ریسک همراه است، این افراد هرگز نمی توانند پیشرفت های چشمگیری داشته باشند.

۳- سرنوشت من با نیروهای مافوق طبیعی کنترل شده است.

بعضی بر این باورند که وضعیت و موقعیت هایشان در زندگی برپایه شانس، تقدیر و قسمت است. این باورها که بین افراد بسیاری مشترک است ابتکار و شور و شوق پیشرفت از این افراد دور می کند و آنها را تبدیل به افرادی منفعل می کند که همیشه منتظرند تا قسمت و شانس آینده شان را رقم بزند.

۴ - احساسات من دقیقا واقعیت عینی را بیان می کند.

این افراد بر این باورند که اتفاق های بیرونی بر احساسات آنها اثر مثبت با منفی می گذارد. در حقیقت، اگرچه احساسات از درکی که اتفاقات داریم به دست می آیند اما تحت تاثیر پیش داوری های بسیاری نیز قرار می گیرند. برای این افراد بسیار سخت است که اتفاقات را از نقطه نظر و دیدگاه شخص دیگری ببینند.

۵ - هدف من این است که کامل باشد یا هر کاری را کامل انجام دهم.

کمال قابل دسترسی نیست و به همین دلیل افرادی که در جستجوی کمال هستند در حقیقت فقط خود را به سوی نا امیدی هدایت می کنند. کمال گراها به جای انجام دادن کارهایی که نتایج خارق العاده به دست دهد، فقط دنیا و همه موجودات درون آن را سرزنش می کنند.

•••

اگر در شما هرکدام از این پنج باور وجود دارد، به شما پیشنهاد می شود برای رسیدن به اهداف و نتایج بهتر در باورهایتان تجدید نظر کنید تا افراد موفق تر و خوشحال تری باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (25 مورد)
  • وکالت
    وکالت | ۱۵ آبان ۱۳۹۳

    عالی بود واقعا ممنون

  • دوست
    دوست | ۱۰ آبان ۱۳۹۳

    شوخی کردید نه ....

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی