ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

۵ گفتاری که انسان های موفق از بیان کردنشان پرهیز می کنند

افراد موفق و قدرتمند معمولاً در محل کار خود و در تامل با همکارانشان به حرف هایی که می زنند به شدت توجه دارند و سعی می کنند کلمات و گفتار خود را با دقت ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۱ آبان ۱۳۹۳ | ۱۳:۰۶

افراد موفق و قدرتمند معمولاً در محل کار خود و در تامل با همکارانشان به حرف هایی که می زنند به شدت توجه دارند و سعی می کنند کلمات و گفتار خود را با دقت انتخاب نمایند.

کریس دیور (Chris Deaver) یکی از شرکای تجاری بخش منابع انسانی در شرکت والت دیزنی بر این باور است بخشی از موفقیت از طریق صحبت های روزانه اشخاص در محل کارشان صورت می پذیرد و انسان های موفق همواره از بیان برخی موارد خود داری کرده و تلاش می کنند ضمن داشتن اعتماد به نفس در گفتار خود متواضع و فروتن باشند.

کریس در پستی بر روی شبکه ی اجتماعی لینکدین به توضیح این موارد پرداخته است که در ادامه ی مطلب می توانید برخی از مهم ترین آنها را مطالعه کنید.

"راستش را بخواهید..."

بسیاری از افراد حرف خود را با این جمله شروع می کنند، "راستش را بخواهید"، و معمولاً زمانی از این عبارت استفاده می کنند که سعی دارند طرف مقابل خود را با عقیده و نظرشان همراه کنند.

اما به کار گیری این جمله ممکن است صداقت شما را برای سایرین زیر سئوال ببرد یا متصور شوند که تلاش می کنید به آنها یک باور غلط را بپذیرانید. دیور می نویسد: "افراد موفق همواره و تحت هر شرایطی واقعیت ها را صادقانه با دیگران به اشتراک می گذارند و به همین خاطر مورد اعتماد و علاقه ی اطرافیان و همکارانشان هستند".

 

"من به تنهایی کار می کنم."

Businessman sitting on concrete steps using digital tablet

دیور می گوید: "در زمانه ای زندگی می کنیم که همه ی افراد با هم در ارتباط هستند و هیچکس خودش را نمی تواند از باقی همکارانش مجزا بداند. برای همگان ثابت شده که موفقیت های بزرگ از طریق کارهای گروهی منسجم به دست می آیند".

او همچنین می افزاید کارمندان و البته مدیران موفق هرگز هراسی برای کمک خواستن از همکارانشان ندارند و به نظرات و بازخوردهای آنها نیز کاملاً توجه می کنند. این افراد معتقدند دچار شدن به غرور مانعی برای پیشرفت است و البته سبب می شود اعتماد سایرین از آنها سلب گردد.

 

"این مشکل من نیست."

افراد موفق معمولاً از مواجه شدن با مشکلات و چالش ها لذت می برند و هرگز آنها نمی گریزند. دیور توضیح می دهد این افراد بخشی از لذت کاریشان در یافتن راه حل برای مشکلات گوناگون خلاصه می شود.

کارمندان و مدیران برجسته هرگز با گفتن عبارت "این مشکل من نیست" از زیر بار مسئولیت شانه خالی نمی کنند و برعکس با بیان عباراتی مانند "این مسئله را به من بسپارید" و یا "من مشکل را حل خواهم کرد" سعی می کنند مسئولیت پذیری و علاقه مندی خود به مشارکت در چالش ها را نشان دهند. امری که سبب می گردد این اشخاص بیشتر به چشم آمده و پیشرفت نمایند.

 

"این غیر ممکن است."

Lighting letters impossible

یکی از شاخصه های موفقیت بدل کردن غیر ممکن به ممکن است. دیور در همین رابطه می گوید: "اگر همه افرادی که ایده هایی بزرگ داشتند به نصحیت هایی مانند "فراموش کن، این غیر ممکن است" توجه می کردند احتمالاً هم اکنون در دنیای بسیار متفاوتی زندگی می کردیم."

افراد موفق همواره به دنبال مواجه با غیر ممکن ها هستند و بر این باورند که می توانند آنها را به ممکن بدل نمایند.

 

"همین که هست."

معمولا این عبارت سه حرفی توسط افرادی مورد استفاده قرار می گیرد که در برابر تغییرات کاری روی خوشی نشان نمی دهند این افراد ماندن در یک شرایط ثابت را ترجیح می دهند و همین مسئله سبب می گردد به ندرت پیشرفت شغلی را تجربه کنند. در عوض افراد موفق همواره این پرسش را مطرح می کنند که اگر شرایط را بدین صورت تغییر دهیم چه خواهد شد؟ و سپس با تجربه ی این تغییرات، پله های موفقیت را طی می کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (28 مورد)
  • احمد از اسفراین
    احمد از اسفراین | ۱۲ بهمن ۱۳۹۴

    برای پیشرفت ایمان قوی لازمه کاره
    وقتی راستگو باشی
    وقتی درستکار باشی
    وقتی سرت تو کار خودت باشه
    وقتی وقت‌شناس باشی
    وقتی متحد باشی
    و.......
    مطمئنا موفق میشی

  • هوشنگ
    هوشنگ | ۲۳ شهریور ۱۳۹۴

    سلام من نظرم اینه ما هرکاری را میتونیم انجام بدیم چون انسانیم ما نماد یزدان پاک روی زمین هستیم

  • مصطفی
    مصطفی | ۱۳ آبان ۱۳۹۳

    سلام ...
    دوستان عزیز ظاهرا تو یه کشور دیگه زندگی میکنن همچین مینوسن تو ایران اینجوریه که انگار خودشون ایرانی نیستن ...
    عوض تایید و از بالا سر به باقی مردم نگاه کردن بگید سعی میکنیم از این به بعد این تفکر رو تو خودمون و اطرافیانمون تغییر بدیم ...

  • rahman
    rahman | ۱۲ آبان ۱۳۹۳

    با همش موافقم جز اگه راستشو بخوای.من به شخصه اگه کسی از این عبارت استفاده کنه شاید به درست بودن بقیه حرفاش شک کنم ولی اون حرفشو صد در صد میپذیرم من که اینجوریم...

  • reza
    reza | ۱۲ آبان ۱۳۹۳

    lifeisnowhere
    ?life is no where
    یا
    life is now here
    همه چیز به دیدگاه ما بستگی داره...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی