ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چاپگر سه بعدی iBox Nano با قیمتی ارزان و ابعادی کوچک ساخته می شود

شاید چند سال پیش ایده اینکه هر کاربر بتواند برای خودش یک چاپگر سه بعدی داشته باشد، بیشتر به یک رؤیا شبیه بود. اما با پیشرفت تکنولوژی اکنون این رؤیا به واقعیت بدل شده است؛ ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۱۲ آبان ۱۳۹۳ | ۱۱:۰۰

شاید چند سال پیش ایده اینکه هر کاربر بتواند برای خودش یک چاپگر سه بعدی داشته باشد، بیشتر به یک رؤیا شبیه بود. اما با پیشرفت تکنولوژی اکنون این رؤیا به واقعیت بدل شده است؛ هم اکنون پرینتر های بسیاری در بازار موجود هستند که کاربران از طریق آن ها می توانند هر جسمی را که دوست دارند را خلق نمایند.

iBox Nano یکی از جدیدترین چاپگر هایی است که به تازگی کمپین خود را کیک استارتر آغاز کرده و به لطف ویژگی های متمایزش توانسته نگاه های بسیاری را به سمت خود جلب نماید. در ادامه با این پرینتر سه بعدی بیشتر آشنا خواهیم شد.

iBox Nano شاید یکی از کوچکترین و ارزان ترین چاپگر های سه بعدی باشد که تا کنون ساخته شده است. سازندگان این دستگاه پس از تحقیق در مورد پرینتر های سه بعدی، متوجه شده اند حتی کاربرانی که دستگاه های بزرگی را خریداری می کنند، بیشتر به چاپ اجسام کوچک می پردازند و هرگز از تمام توانایی های پرینتر خود بهره نمی گیرند.

بر همین اساس سازندگان iBox Nano تصمیم گرفتند تا نگاهی دیگر به ساختار چاپگر ها داشته باشند و با تئوری جدیدی محصول خود را روانه بازار کنند. iBox Nano ابعادی برابر با ۲۰ × ۷ × ۱۰ سانتی متر دارد و با وزن تنها ۱.۳ کیلوگرم قابلیت حمل و نقل بالایی را با خود به همراه می آورد.

جالب اینکه علاوه بر تحولاتی که در سخت افزار این دستگاه رخ داده، نرم افزار آن نیز عملکردی متفاوت را از خود به نمایش می گذارد. برای پرینت گرفتن با iBox Nano احتیاج به نصب هیچ برنامه ای بر روی کامپیوتر وجود ندارد. این چاپگر قادر است از طریق WiFi به مرورگر کامپیوتر و یا حتی موبایل متصل شود و عملیات پرینت را به انجام رساند.

سازندگان iBox Nano در کمپین کیک استارتر خود جهت اجرای پروژه درخواست ۳۰۰ هزار دلار پول کرده اند و تا لحظه نگارش این مطلب موفق شده اند ۲۶۵ هزار دلار سرمایه را جذب نمایند.

پیش بینی می شود iBox Nano پس از ارائه به بازار قیمتی بالغ بر ۲۶۹ دلار داشته باشد. قیمتی که با در نظر گرفتن قابلیت های دستگاه بسیار مناسب برآورد می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • علیخانی
    علیخانی | ۱۷ آبان ۱۳۹۴

    پرینتر های سه بعدی خیلی کاربردی و خوبند! چ قدر خوبه که نمونه های خوبش تو ایران هم ساخته میشه.www.sm3m.com و www.3Dware.ir تو این سایت ببینید.

  • امیر رزمجو
    امیر رزمجو | ۶ مرداد ۱۳۹۴

    سلام به هموطنان عزیز
    من در شرکت iBox کار میکنم. اگر در مورد این پرینتر های سوالی دارید خوشحال میشم راهنماییتون کنم.
    ایمیل من:
    amir [at] iboxprinters.com

  • ALEX
    ALEX | ۱۲ آبان ۱۳۹۳

    میشه بگین کامنتا به چه کلماتی حساسن که یه کامنت زود میاد یه کامنت با تایید؟!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی