ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رباتیک
تکنولوژی

لزوم تصحیح مدیریت رباتیک در کشور

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری اعلام کرده، فعالیت های رباتیک در کشور به سمت حوزه های سرگرم کننده رفته است و باید مدیریت این بخش تصحیح شود. موضوعی که به شدت در این سال ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۱۴ آبان ۱۳۹۳ | ۱۵:۴۰

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری اعلام کرده، فعالیت های رباتیک در کشور به سمت حوزه های سرگرم کننده رفته است و باید مدیریت این بخش تصحیح شود. موضوعی که به شدت در این سال ها توسط کارشناسان و متخصصان این حوزه بارها گوشزد شده بود.

سورنا ستاری معاون علمی ریاست جمهوری می گوید:ساخت یک ربات انسان نما، فناوری های زیادی را با خود همراه می آورد که همگی قابل تجاری سازی است.

وی می افزاید: در ایران نیز بسیاری از تکنولوژی ها توسط این ربات ها تولید شده اند که کاملا قابل تجاری سازی هستند. برای مثال می توان به فناوری تشخیص چهره در ربات ها اشاره کرد که به راحتی و در بسیاری از فعالیت های فناوری اطلاعات و ارتباطات ظرفیت پیاده سازی دارند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

سورنا ستاری یک نکته را به پژوهشگران کشور گوشزد کرده و اظهار می کند: محققان باید توجه داشته باشند که دستیابی به فناوری و دانش تولید یک محصول با مبحث تولید انبوه و تجاری ساختن آن، دو موضوع کاملا متفاوت است.

وی از رایزنی و توافق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با دانشگاه آزاد قزوین برای تشکیل تیم مشترک برای تجاری سازی طرح های رباتیک خبر داده و توضیح می دهد: این واحد هم اکنون بیش از 20 فناوری مناسب برای تجاری کردن دارد که باید آنها را گسترش داد.

شاید شما نیز یک پروژه علمی طراحی کرده اید و یا از محققان فعال در زمینه تولید محصول فناورانه هستید. اگر می خواهید بدانید چگونه باید اختراع خود را ثبت و تجاری سازی کنید، ادامه صحبت های معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به این نکات اشاره دارد.

سورنا ستاری

ستاری در مورد راه تجاری ساختن یک پروژه فناورانه بیان می کند: پژوهشگران باید ابتدا تاییدیه تکنولوژی مورد نظر خود را از ورزات و نهادهای مرتبط دریافت کنند. (مثلا وزارت بهداشت یا وزارت علوم) پس از آن اقدام به ثبت شرکت دانش بنیان کرده و سرمایه گذاری کنند که این مرحله ممکن است 2 تا 3 سال طول بکشد. در نهایت نیز محصول تجاری شده خود را توسط همین شرکت دانش بنیان تولید کرده و عرضه نمایند.

البته وی در مورد حمایت های معاونت تحت نظرش از طرح های علمی و شرکت های دانش بنیان کشور می گوید: ساختار حمایتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کاملا شفاف است. متولیان این شرکت ها با ارائه مدارک و مستندات لازم به صندوق نوآوری و شکوفایی، می توانند از تسهیلات و وام های در نظر گرفته شده، استفاده کنند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح می کند: روند تجاری سازی باید از طریق شرکت های دانش بنیان پیگیری شود و هیچ فردی به صورت مستقل نمی تواند توسط این معاونت تحت حمایت قرار گیرد. حمایت های فردی این سازمان تنها شامل اعضای بنیاد ملی نخبگان خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • علیرضا جعفری
    علیرضا جعفری | ۱۰ مهر ۱۳۹۴

    حمایت؟
    الان کارآفرین بروجردی رو دارن میندازن زندان' جرمش اینه که با جواز تاسیس کارخونه تولید کرده و الان میگن باید پروانه داشته باشه
    چندتا آدم کوردل اودن که نابودش کنن
    دوستان من میشناسمش که چه آدم خوبیه و چقدر خیرخواهه
    برای علی محمدی روزبهانی دعا کنید

  • seedni
    seedni | ۱۵ آبان ۱۳۹۳

    لزوم تصحیح مدیریت رباتیک در کشور . کشور !!!!!!!

  • TROOL
    TROOL | ۱۵ آبان ۱۳۹۳

    مطلب خوبی بود مرسی

  • محمود
    محمود | ۱۴ آبان ۱۳۹۳

    چند سال پیش از طرف دانشگاه توی بخش مسیر یاب پیشرفته مسابقات رباتیک شرکت کردم و در اولین مسابقه از بین 12 تیم برتر، مقام دوم منطقه 9 رو به دست آوردم جایزه مقام دوم 100 هزار تومن بود! (بعد از برنده شدن فهمیدم) که نه تنها دانشگاه چیزی بهش اضافه نکرد بلکه 75 هزار تومن ازش کم کرد و 25 هزار رو داخل پاکت گذاشت داد بهم. تندیس رو واسه خودشون برداشتن از رو لوح تقدیر هم فوتوی رنگی بی کیفیتی بهم دادن و اصلشو نگه داشتن و گفتن ان شاا... این مبلغ انگیزه ای بشه که بازم برامون مقام کسب کنی!!! (رو که رو نیست دزدی هم که شاخ و دم نداره) اون ترم 20 واحد برداشته بودم و به خاطر اینکه ربات خوبی از آب در بیاد تلاش کردم و مجبور شدم 11 تاشو حذف کنم و 9 تاشو به زور پاس شدم هر چند ترم قبل و بعدش معدلم بالای 17 بود و دانشجوی ممتاز رشته مون تو دانشگاه بودم اون ترم شدم 13 و نیم. بماند که 1 میلیون تومن هزینه شهریه دادم و از دستم پرید. وقتی پاکتو جلو رئیس پژوهش باز کردم و مبلغ داخلشو دیدم سکوت کردم و از پیشش رفتم و واقعا متاسف شدم از تمامی تلاشم... دانشگاه می گفت به کسانی که معدل بالا داشته باشن یا مقام کسب کنن تخفیف شهریه و تسهیلات دیگه میدن فک کنم چون خونم کم رنگ بود به من نرسید اجرایی کننش. واسه مسابقات کشوری دعوتم کردن نرفتم مجبور شدن یه تیم بدن که وقتی برگشتن میگفتن رباتمون وسط مسابقه دو تا شد حتی آخر هم نشده بودن (بنده خدا غم هجران با ربات چیکار کرده) بعد میخوان رباتیک واسه سرگرمی نباشه. شرمنده دلم پر بود طولانی شد.

  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۱۴ آبان ۱۳۹۳

    اگه بتونن حوزه رباتیک رو هوشمند کنن خیلی مفید میتونه باشه اما نه مثل یارانه ها

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی