ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیر اجرایی گوگل به توضیح در مورد اندروید و برنامه نکسوس پرداخت

با آغاز فروش نکسوس ۶ در پلی استور و وب سایت موتورولا، هیروشی لاکهایمر، مدیر اجرایی گوگل، به بیان توضیحاتی در مورد برنامه ی نکسوس و همینطور اندروید ۵.۰ پرداخته است. وی اظهار کرده که بر مبنای ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۹ آبان ۱۳۹۳ | ۱۰:۳۵

با آغاز فروش نکسوس ۶ در پلی استور و وب سایت موتورولا، هیروشی لاکهایمر، مدیر اجرایی گوگل، به بیان توضیحاتی در مورد برنامه ی نکسوس و همینطور اندروید ۵.۰ پرداخته است. وی اظهار کرده که بر مبنای این برنامه گوگل هرگز قصد این را نداشته تا با سایر تولید کنندگان تبلت و موبایل حاضر در بازار وارد رقابت شود.

هیروشی می افزاید، ایده ی اصلی پشت برنامه ی نکسوس تست کردن نسخه های جدید اندروید بر روی ابزارهای مرتبط به آن بوده و این برند هرگز هدف به دست آوردن سهم بیشتر از بازار را دنبال نکرده است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

وی به این نکته نیز اشاره داشته است که اندروید ۵.۰ اولین نسخه از این سیستم عامل بوده که به صورت کامل تحت نظر و رهبری ساندار پیچای توسعه داده شده است. همچنین اندروید آب نبات چوبی به ران تایم جدید ART مجهز شده که سبب می گردد رابط کاربری آن بسیار روان تر و بهتر از گذشته عمل کند و این امر شامل انیمیشن های جدید به کار رفته در طراحی متریال دیزاین نیز می گردد.

علاوه بر همه ی اینها حرکت به سمت تکنولوژی ۶۴ بیتی سبب شده است گوگل در طراحی و پیاده سازی نسخه ی مورد بحث دقت بیشتری به خرج داده و آن را به عنوان یکی از مهم ترین انتشار هایش در نظر بگیرد.

لاکهایمر می گوید، اینکه گوگل در تابستان سال گذشته به معرفی اندروید L پرداخت تنها از یک هدف ناشی می شد، آنهم فراهم آوردن زمان کافی برای توسعه دهندگان به منظور سازگار کردن اپلیکیشن هایشان بود. این اولین باری بود که گوگل انقدر زود به ارائه ی یک نسخه پیش نمایش از نسل آتی پلتفرم موبایلش پرداخت.

ما برخی از قابلیت های فراموش شده در اندروید را مجدداً در نسخه ی ۵.۰ بازنگری کرده و به حیات بازگرداندیم که از جمله ی آنها می توان به فیس آنلاک اشاره داشت که اولین بار در اندروید بستنی حصیری ارائه شده بود و از کاربر می خواست تا دوربین را مقابل صورتش قرار بدهد. در نسخه ی کنونی پردازش های مرتبط به این عملیات بسیار سریعتر شده و اندروید ۵.۰ بلافاصله شروع به بررسی چهره می کند.

لاکهایمر در گفته هایش با جدیت می گوید: "ما قصد رقابت با سامسونگ، HTC و یا ال جی را نداریم. چنین کاری به معنای رقابت با خودمان است، تنها دلیل وجود برنامه ی نکسوس نیازهای داخلی گوگل است. ما با شرکای زیادی همکاری داریم ولی در واقع با محصولاتی که آنها بر مبنای پلتفرم اندروید تولید می کنند همانند محصولات خودمان رفتار می کنیم. اگر برخوردی غیر از این داشته باشیم اینطور به نظر می آید که نرم افزاری را تولید کرده و آن را به بیرون از محوطه ی گوگل پرتاب کردیم تا شاید کسی از آن استفاده نماید.

بله ابزارهای نکسوس را در اختیار عموم هم می گذاریم و از اینکه مردم زیادی آنها را بخرند خوشحال خواهیم شد. ولی از اینکه محصولات سامسونگ و HTC هم فروش خوبی داشته باشند لذت می بریم و آن را به نفع خود می دانیم. این یک بازی برد برد است و قصد ما از آن تصاحب سهم برند دیگری در بازار نیست."

لاکهایمر از سال ۲۰۰۶ در گوگل حاضر بوده و در آن زمان بخش اندروید تنها ۲۰ کارمند داشته است. وی در همین رابطه می گوید از هشت سال گذشته تا کنون تغییرات بسیاری صورت گرفته که اکثراً مثبت بوده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۰ آبان ۱۳۹۳

    عالی بود مثل همیشه مرسی.

  • سعید
    سعید | ۱۹ آبان ۱۳۹۳

    من نکسوس۴ رو اتفاقی گرفتم یعنی قصدم اس۳بود ولی خداییش از لحاظ سرعت و اجرای اکثر برنامه هایا بازی هایی که هم رو نکسوس اجرا کردم هم رو اس۳باعث شده هرجاحرف گوشی میشه حداقل تو رنج خود نکسوس۴ (نه بالتر نه پایین تر)کم نیارم و همیشه هم بروزرسانی هااول براش اومده همیشه هم بهترشده هیچکدوم رفیقام حتی فکر بروزرسانی ۴.۴.۴ نمکنن چه برسه۵

  • me2oud
    me2oud | ۱۹ آبان ۱۳۹۳

    نکسوس ۴.حتی به فکر فروشش هم نیوفتادم

  • حمیدرضا
    حمیدرضا | ۱۹ آبان ۱۳۹۳

    منم زد الترا رو دادم رفت نکسوس 5 گرفتم، راضیم خیلی خوبه، دوربینش اتفاقا روی HDR+ فوق العادست، فقط باتریش یکم ضغیفه که از نظر من اصلا عیبی نداره.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی