ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

Imagination دو پردازنده گرافیکی PowerVR با مدل های 7XT و 7XE را معرفی کرد

شرکت Imagination سازنده پردازنده های گرافیکی PowerVR است که عمدتا آنها را در آی دیوایس های اپل می بنیم اما اخیرا در چیپ ست های اگزینوس، مدیاتک و دیگر محصولات مشابه هم به کار رفته ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۱۹ آبان ۱۳۹۳ | ۱۹:۰۰

شرکت Imagination سازنده پردازنده های گرافیکی PowerVR است که عمدتا آنها را در آی دیوایس های اپل می بنیم اما اخیرا در چیپ ست های اگزینوس، مدیاتک و دیگر محصولات مشابه هم به کار رفته اند.

امروز این شرکت از پردازنده های گرافیکی جدید سری ۷ خود رونمایی کرد که در دو مدل، تمام دستگاه ها از پوشیدنی ها گرفته تا رایانه های خانگی را هدف گرفته اند.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

هر دو مدل، یعنی 7XT و 7XE از Android Expansion Pack (اختصارا AEP)، مجازی سازی، فشرده سازی بافت با کیفیت بالا و Open GL EX 3.1 را به طور کامل پشتیبانی می کنند.

تکنولوژی AEP پیشتر با اندروید ۵.۰ -آب نبات چوبی- معرفی شد و قدرت گرافیکی دسکتاپ را به موبایل خواهد آورد. مجازی سازی (Virtualization) هم بخش مهمی در مجزا نگاه داشتن اپلیکیشن ها، اضافه کردن لایه در بین آنها و بالاتر بردن امنیت سخت افزاری ایفا می کند.

PowerVR 7XT در ادامه سری 6XT معرفی شده و تلفن های هوشمند میان رده تا رده بالا و همچنین، تلویزیون های هوشمند و خودرو ها را هدف گرفته است. این دستگاه می تواند تا ۶۰٪ قدرت پردازشی بیشتر نسبت به مدل 6XT داشته باشد.

این پردازنده های قدرتمند می توانند تا یک TFLOPS قدرت محاسباتی را در حالت FP16 داشته باشند. امکان پشتیبانی از DirectX11، Open CL 1.2 Full Profile و PF64 هم برای رایانه های خانگی در این پردازشگر گرافیکی قرار دارد.

پردازنده گرافیکی PowerVR 7XE هم به روی بازده قدرت تمرکز دارد و همچنین از AEP، Tessellation و Virtualization هم پشتیبانی خواهد کرد.

به احتمال بسیار زیاد این پردازنده ها را از سال آینده ما در دستگاه های مختلف خواهیم دید و در آن زمان باید قدرت و توان آنها را بررسی کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۰ آبان ۱۳۹۳

    عالی بود. مثل همیشه مرسی.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی