ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل با قراردادی ۶۰ ساله فرودگاه صحرایی Moffett را به اجاره خود درآورد

گوگل پس از آغاز مذاکرات در ماه فوریه سال جاری با ناسا حالا خبر داده است که توانسته با این سازمان به توافق برسد و فرودگاه صحرایی موفت (Moffett) را برای مدت ۶۰ سال به اجاره ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۰ آبان ۱۳۹۳ | ۱۲:۰۰

گوگل پس از آغاز مذاکرات در ماه فوریه سال جاری با ناسا حالا خبر داده است که توانسته با این سازمان به توافق برسد و فرودگاه صحرایی موفت (Moffett) را برای مدت ۶۰ سال به اجاره ی خود در بیاورد. بر مبنای قرارداد یاد شده تخمین زده می شود غول دنیای جستجو متحمل هزینه یی ۱.۱۶ میلیارد دلاری خواهد شد و با پرداخت چنین رقم قابل توجهی تملک آشیانه ای ۸۰ ساله که با عنوان Hangar One شناخته می شود را به دست خواهد آورد.

احتمال می رود گوگل از Hangar One و دو آشیانه ی دیگری که در موفت وجود دارند برای تحقیقات خود در زمینه ی هوا فضا، توسعه، آزمایش و مونتاژ تکنولوژی های رباتیک مدنظرش بهره بگیرد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

این قرارداد توسط واحد املاک و مستقلات کمپانی گوگل تنظیم و منعقد گشته است و همانطوری که پیش تر اشاره شد جریان رایزنی های مرتبط به آن از ماه فوریه سال جاری آغاز شده بود. اما علی رغم همکاری های نزدیک پیشین بین ناسا و شرکت مورد بحث اختلاف نظرهای این دو بر سر بخری مسائل سبب گشت تا روند تکامل آن به درازا بکشد.

فرودگاه صحرایی موفت در جنوب سانفرانسیسکو واقع شده است و مسافتی برابر با ۴۰۴ هکتار به همراه سه آشیانه، یک ساختمان عملیاتی، دو باند پروازی و یک زمین گلف خصوصی دارا است.

گوگل گفته است قصد دارد ۲۰۰ میلیون دلار را صرف بهبود ملک مذکور نماید که این رقم در اصل صرف تعمیر آشیانه ها و احداث یک مرکز آموزش خواهد شد. در این مرکز آموزش نیز به عموم اطلاعاتی در مورد تاریخچه ی هوانوردی و نقش آن در دنیای تکنولوژی و دره ی سیلیکون ارائه خواهد گردید. ناسا هم در سوی دیگر اعلام کرده است نگهداری این فرودگاه هزینه ی ۶.۳ میلیون دلاری به همراه داشته که اکنون این رقم صرفه جویی خواهد شد.

هنوز تاریخ دقیقی در مورد تحت کنترل قرار گرفتن ملک مورد بحث توسط گوگل اعلام نشده و ناسا در همین رابطه می گوید در حال رایزانی با برخی از سازمان های مرتبط از جمله مرکز کنترل کیفیت آب در کالیفرنیا است تا از ادامه ی محافظت از فضای اطراف این سایت هوایی اطمینان پیدا نماید و بعد از اتمام این رایزنی ها تملک موفت به گوگل انتقال خواهد یافت.

تا کنون گوگل حاضر نشده است توضیحاتی را در مورد اهدافش از اجاره ی فرودگاه یاد شده ارائه نماید و تنها دیوید رادکلیف، مسئول بخش املاک در این شرکت، گفته است: "ما آستین هایمان را بالا خواهیم زد و آشیانه ی Hangar One که یک سایت تاریخی در صنعت هوانوردی ایالات متحده محسوب می شود را ترمیم و بازسازی خواهیم کرد."

با توجه به علاقه شدید گوگل برای حضور در عرصه های رباتیک، پهبادها، بالون ها و هر آنچه که بتواند اینترنت را از آسمان به زمین انتقال دهد به نظر می آید موفت مکان ایده عالی باشد تا ریشه های این علاقه مندی گسترش یافته و دستاوردهای اهالی مانتین ویو جهانیان را باز هم شگفت زده نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۰ آبان ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی