ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چیپست های صرفه جو و ۱۶ نانومتری موبایل در سال ۲۰۱۵ از راه می رسند

کمپانی TSMC دست به معرفی پردازنده های ۱۶ نانومتری زده است که تقریباً ۴۰ درصد سریعتر از پردازنده های ۲۹ نانومتری فعلی A8 به کار رفته در محصولات اپل و اگزینوس ۷ موجود در دستاوردهای ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۱ آبان ۱۳۹۳ | ۱۶:۰۰

کمپانی TSMC دست به معرفی پردازنده های ۱۶ نانومتری زده است که تقریباً ۴۰ درصد سریعتر از پردازنده های ۲۹ نانومتری فعلی A8 به کار رفته در محصولات اپل و اگزینوس ۷ موجود در دستاوردهای سامسونگ هستند.

علاوه بر این پردازنده ی یاد شده میزان مصرف انرژی اش نیز ۵۰ درصد کاهش یافته که همه ی این موارد خبر از تحولی به نسبت بزرگ در موبایل های نسل آتی می دهند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

معماری ۱۶ نانومتری جدید متعلق به TSMC احتمالاً تا اواخر ماه جاری مجوز های لازم را کسب کرده و آماده ی بکارگیری در تولیدات مشتریان این کمپانی خواهد شد. چیپست های ۱۶ نانومتری تازه از راه رسیده امکان بهره گیری از هسته های Cortex A57 از ARM را با سرعت پردازشی ۲.۳ گیگاهرتز را فراهم آورده و در کنار آنها نیز می توان از هسته های صرفه جوی Cortex A53 به کار بست، بر مبنای معماری یاد شده میزان مصرف این دو نوع هسته در کنار هم تنها به ۷۵ میلی وات خواهد رسید.

با ذکر این موراد به زودی شاهد موبایل هایی خواهیم بود که در مصرف باتری به مراتب از محصولات امروزی صرفه جو تر شده اند و می توانند ساعات بیشتری را روشن بمانند.

باید دید در آینده کوالکام، اپل و حتی سامسونگ به چه صورت از تکنولوژی تازه به دست آمده ی TSMC در چیپست های خود بهره خواهند گرفت و آیا تا آن حدی که در بیانه های خبری ادعا شده پرچمداران بعدی از نظر توان پردازشی و همینطور صرفه جویی در مصرف انرژی ارتقا خواهند یافت یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • farid
    farid | ۲۱ آبان ۱۳۹۳

    اگه اینطوری باشه tsmc،چیپست snapderagon810 کوالکام رو به زیر میکشه .فکر کنم کوالکام در 6 ماه انتهایی سال 2015 چیپست های قوی تری رو تولید کنه . قدرت پردازنده ها در 2015 چه رشدی میکنه ، کاش سرعت رشد باتری هم نصف سرعت پردازنده بود.

  • رامین
    رامین | ۲۱ آبان ۱۳۹۳

    مجوز های لازم را کسب کرده؟! از کی؟! O.o

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی