ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

کارآفرینان موفق همیشه در دسترس هستند

تا به حال شده با رئیس یک شرکت کاری ضروری داشته باشید و با پیغام هایی مانند 'ایشان در دفتر نیستند' مواجه شوید؟ احتمالا حتی پیش آمده که پس از ارسال ایمیل به آنها با ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۲۲ آبان ۱۳۹۳ | ۱۲:۰۰

تا به حال شده با رئیس یک شرکت کاری ضروری داشته باشید و با پیغام هایی مانند 'ایشان در دفتر نیستند' مواجه شوید؟ احتمالا حتی پیش آمده که پس از ارسال ایمیل به آنها با پیام های خودکاری مواجه شده باشید که می گوید: ببخشید؛ من در حال حاضر در مسافرت، خارج از محل کار، خارج از محدوده و ... هستم و امکان پاسخگویی به شما را ندارم. اما در اولین فرصت با شما تماس خواهم گرفت.

این مسخره است. البته هر کسی نیاز به استراحت و وقت گذرانی با خانواده دارد. همه نیاز به مسافرت و تعطیلات دارند. اما برای موقعیت ها و فرصت هایی که هر لحظه ممکن است به سوی یک کارآفرین بیایند، تا حد امکان نباید کاملا خارج از دسترس باشید.

در ادامه با دیجیاتو باشید تا جزئیات بیشتر و تکنیک هایی در این رابطه آگاه شوید.

ما در دنیایی زندگی می کنیم که تمام روزها و ساعات هفته بیدار و مشغول کار است. واقعیت این است که ما نمی توانیم تمام مدت بیدار و هشیار باشیم. اما آیا تا به حال در مورد موفقیت های کارآفرینان مشهور فکر کرده اید؟ افرادی مثل ریچارد برانسون، جف بزوس، مارک زاکربرگ و افراد دیگر چگونه عمل می کنند؟ آیا آنها هیچ فرصتی برای استراحت به خودشان نمیدهند؟ البته که اینطور نیست.

مساله این است که آنها به کارشان به عنوان یک بازی نگاه می کنند. بنابراین حتی زمان هایی که خارج از محل کار و از لحاظ فیزیکی حتی از آن دور هستند، کماکان به نحوی در دسترس افراد وابسته به سرویس و تجارتشانند و به ایجاد امکانات و قابلیت های بهتر برای کاربران و مشتریانشان فکر می کنند.

کلیت صحبت های گفته شده به هیچ وجه به معنی این نیست که خانواده را فراموش کنید و وقتی را به استراحت اختصاص ندهید. تنها کافیست در اوقات استراحت نیز در دسترس همکاران باشید و بخش اندکی از وقتتان را برای بررسی اخبار مرتبط، چک کردن ایمیل و مشاهده پیام های دریافتی از کانال های مربوط به کارتان بگذارید. این نکات البته بیشتر به مدیران و کارآفرینان حوزه تکنولوژی و حوزه هایی که از ارتباطات آنلاین بیشتر بهره می برند، توصیه می شود.

اما با این وجود دو راهکار نیز پیشنهاد می شود:

۱- همیشه برای فرصت های بالقوه در دسترس باشید. حتی زمانی که در محل کارتان حضور ندارید نیز به نحوی، دسترسی به خودتان توسط دیگران را تا حد امکان محدود نکنید. در غیر این صورت لازم است که دستیاری استخدام کنید و یا از همکاران خود بخواهید که تماس های مربوط به شما را مدیریت کنند و شما را به سرعت در جریان امور ضروری قرار دهند.

۲- برای هر روز طوری برنامه ریزی کنید که تا حد ممکن بدانید در هر ساعت از روز چه برنامه ای دارید. بدین ترتیب علاوه بر اینکه میدانید تا چه حد و برای چه اموری وقت دارید، همیشه می توانید در دسترس همه باشید و زمان های مشخصی را برای قرارهای ملاقات با افراد در نظر بگیرید.

•••

کارآفرینان موفق می دانند که نمی توانند واقعا همواره در دفتر کارشان حضور داشته باشند. اما آنها همیشه برای عرضه امکانات تازه به مشتریان و کاربرانشان در حال تفکر هستند. آنها تا حد امکان در هر زمان و هر کجا که باشند 'در جهت رشد استارت آپ و شرکت خود'، دسترس همه هستند.

شما هم میخواهید شرکتی موفق داشته باشید؟ پس همیشه در دسترس باشید؛ حتی اگر امکانش نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • شایا
    شایا | ۲۹ آذر ۱۳۹۳

    توجه مثبتی به نیاز اکثریت جامعه داشته باشن، برای پیشرفت

    ***********
    صبور و جسور باشند

    **********
    ایده های به روز و پر کاربرد داشته باشن

  • آقا حسین
    آقا حسین | ۲۲ آبان ۱۳۹۳

    سلام. خیلی حرف تو دلمه در این زمینه. مدیری که در دسترس نیست فقط یک دلیل داره. اونهم ضعف مدیریت و دانشه. واسه ما این جا افتاده که فلانی مدیره و وقت نداره و به کسی وقت ملاقات نمیده. حتی کارمنداش هم نمی تونند باهاش حرف بزنن. این فقط دلیلش اینه که اون آقای،مدیر نه بخاطر استعدادش بلکه بواسطه پارتی و آشنا به اون پست رسیده. واسه همین تو نقاب عدم دسترس پنهان می شه تا ضعف مدیذریتش آشکار نشه. این خیلی درده که غالب مدیران ما از همین روش استفاده می کنند. وگرنه یک مدیر مدبر مسلط بخوبی تفویض اختیار می کنه و خودش را از جمع کارمنداش جدع نمی کنه

  • bahram
    bahram | ۲۲ آبان ۱۳۹۳

    مطلب خوبی بود.مورد دوم خیلی خوبه :)
    تشکر

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی