ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نمایشگر جدید شارپ رقابت تراکم پیکسل در نمایشگر ها را وارد مرحله ای جدید می کند

بر اساس تحقیقات به عمل آمده مشخص شده اگر شما از چشمان بسیار تیزبینی برخوردار باشید، بالاترین میزان تراکم پیکسلی که می توانید تشخیص دهید ۵۰۰ پیکسل در هر اینچ (ppi) است. اما این موضوع ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۲۳ آبان ۱۳۹۳ | ۱۰:۰۰

بر اساس تحقیقات به عمل آمده مشخص شده اگر شما از چشمان بسیار تیزبینی برخوردار باشید، بالاترین میزان تراکم پیکسلی که می توانید تشخیص دهید ۵۰۰ پیکسل در هر اینچ (ppi) است. اما این موضوع جلوی تولید کنندگان صفحه نمایش را نگرفته و آن ها به رقابت نفس گیر خود با یکدیگر ادامه می دهند.

به تازگی شارپ نمایشگری ۴.۱ اینچی را معرفی کرده که با رزولوشن ۲۵۶۰ × ۱۶۰۰ در هر اینچ خود ۷۳۶ پیکسل را جای داده است. عددی که اگر آن را با نمایشگر Galaxy S5 LTE-A با تراکم پیکسل 576ppi مقایسه کنیم، به خوبی متوجه برتری آن خواهیم شد.

در حالی که شارپ قصد دارد این نمایشگر را در سال ۲۰۱۶ در اختیار تولید کنندگان قرار دهد، شنیده می شود که سامسونگ نیز مشغول کار بر روی نمایشگری نفس گیر است. بر اساس شایعات سامسونگ نمایشگری ۵.۹ اینچی را در دست تولید دارد که به تکنولوژی Super AMOLED مجهز است و ضمن ارائه رزولوشن 4K، تصاویر را با تراکم پیکسل 747ppi به نمایش در می آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (29 مورد)
  • HM-ROYAL
    HM-ROYAL | ۲۳ آبان ۱۳۹۳

    من طرز فکر اپل رو میپسندم از همه فناوری ها بصورت اصولی استفاده میکنه و تا یک فناوری به بلوغ نرسه از آن استفاده نمیکنه همیشه راه خودش رو میره و زیاد به تبلیغات و مانور کمپانیهای دیگه توجه نمیکنه مثلا" مهندسی و طراحی و معماری پروسسور به جای صرفا" مانور روی تعداد هسته های بیشتر یا میزان استفاده از رم در iDevice ها یا بکار بردن رزولوشن مناسب سایز گوشی و iDevice ها یا توجه به راهها و پارامترهای اصلی افزایش کیفیت دوربین به جای افزایش صرفا" مگاپیکسل بیشتر .... ولی همیشه اپل زیر پوستی یه کارآیی میکنه که نتیجه و کاربردش بعدا" مشخص میشه مثل تکنولوژی متال و قدرت گرافیکی و پردازشی چیپ 64 بیتی و معماری پروسسور آن ،، کیفیت دیسپلی، چینش پیکسلها در دیسپلی برای کاربرد و استفاده در زیر مستقیم خورشید ، تکنولوژی لرزش گیر سنسور و....ولی از اینکه اپل سعی میکنه همه چیز را خیلی باریکتر کنه زیاد راضی نیستم گرچه از لحاظ وزن و بصری و خوشدست بودن خیلی تاثیر داشته و بهتر شده ... ولی خب مشکلاتی نیز بوجود آمده ..

  • farid
    farid | ۲۳ آبان ۱۳۹۳

    ایول سامسونگ و شارپ باید زودتر از اینها وارد بازار بشه

  • حامد
    حامد | ۲۳ آبان ۱۳۹۳

    من صد دفعه گفتم بازم ميگم همين الان هم ٣٢٠ پيكسل آيفون موردي نداره همه هم ميدونيم خيلي خوب نشون ميده و به اندازه است ، اما رو تبلت قضيه فرق داره بايد زياد باشه تا 4k هم بايد بالا بره نه گوشي ، حتما ساله ديگه ميان ميگين صفحه نمايش 8k رو براي گوشي ٥ اينچي توليد كرديم !! كه چي به شه ؟؟؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی