ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دولت آمریکا توسط هواپیما به جاسوسی از تلفن های همراه شهروندانش پرداخته است

وال استریت ژورنال در گزارشی آورده است وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا از دستگاه هایی با ابعاد ۰.۱۸ متر مربع که به هواپیماهای سسنا متصل شده بودند استفاده کرده است تا بتواند به جاسوسی از ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۴ آبان ۱۳۹۳ | ۱۵:۳۰

وال استریت ژورنال در گزارشی آورده است وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا از دستگاه هایی با ابعاد ۰.۱۸ متر مربع که به هواپیماهای سسنا متصل شده بودند استفاده کرده است تا بتواند به جاسوسی از تلفن های موبایل شهروندان این کشور بپردازد. بر مبنای گزارش یاد شده این هواپیماها در هر پرواز اطلاعات مرتبط به تماس های ۱۰ هزار فرد مختلف را جمع آوری نموده اند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

عملیات محرمانه مورد اشاره از سال ۲۰۰۷ و با هدف جمع آوری اطلاعات به منظور مکان یابی مجرمین تحت تعقیب به اجرا درآمده است و در آن اطلاعات مرتبط به ابزارهای موبایل، برج های مخابراتی و همینطور اپرارتور مورد استفاده ثبت می گردیده است.

از وسیله ی جاسوسیکه به هواپیما های سسنا متصل می شده با عنوان  "dirtbox" یاد گشته و این وسیله خودش را به عنوان یکی از برج های مخابراتی تلفن های همراه به ابزارهای موجود در دست کاربران این نوع شبکه ها معرفی می کرده و سپس به مجریان قانون در زمینه ی مکان یابی افراد و مشخص کردن موقعیت فیزیکیشان یاری می رسانده است.

در این گزارش ذکر شده است هواپیماهای سسنا از پنج فرودگاه شهری برای پروازها و به سرانجام رساندن عملیات مذکور استفاده می کردند اما افراد دخیل در آن حاضر نشده اند در مورد تعداد پروازها و مدت زمان هر کدام اطلاعاتی را ارائه نمایند.

Nathan Freed Wessler از اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا (ACLU) در SMCMagazine در همین رابطه آورده است: "این منزجر کننده است که چنین پروژه ی نظارتی عظیمی به صورت مخفیانه بر شهروندان ایالات متحده امریکا اعمال گشته و برای اجرای آن حداقل لازم بود شفاف سازی صورت گیرد."

از سوی دیگر دولت ایالات متحده به صورت پیش فرض نظارت هوایی بر شهروندان را قانونی می داند و در دفاع از خودش به وال استریت ژورنال اشاره داشته که از اطلاعات افراد عادی هیچ بهره یی نگرفته و تنها اطلاعات افراد مجرم و مضنون را مورد استفاده قرار داده است.

یکی از مشکلات استفاده از dirtbox ایجاد اختلال در برقراری تماس بین تلفن های همراه بوده که در موقعیت های اورژانسی ممکن است مسئله ساز گردد، البته وال استریت ژورنال می گوید دولت در حال بهینه سازی این سخت افزارها و برطرف کردن اشکال ذکر شده است.

WSJ
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۵ آبان ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی.

  • ahmadrobotic
    ahmadrobotic | ۲۵ آبان ۱۳۹۳

    24 !!!!!!!

  • ipcracker
    ipcracker | ۲۴ آبان ۱۳۹۳

    دستش درد نکنه که به فکر امنیت جامعه است.

  • geek1
    geek1 | ۲۴ آبان ۱۳۹۳

    عجب. چه ترفندهایی میزنه برای جاسوسی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی