ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تبلت پروژه تانگو
تکنولوژی

مشخصات اولین تبلت حاصل از پروژه تانگو در پلی استور قرار گرفت

زمانی که گوگل پذیرفت در ازای دریافت ۲.۹ میلیارد دلار بخش طراحی و تولید تلفن های هوشمند در موتورولا را به لنوو واگذار کند اعضای تیم ATAP (که مخفف پروژه ها و تکنولوژی های پیشرفته است) را ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۴ آبان ۱۳۹۳ | ۰۹:۵۲

زمانی که گوگل پذیرفت در ازای دریافت ۲.۹ میلیارد دلار بخش طراحی و تولید تلفن های هوشمند در موتورولا را به لنوو واگذار کند اعضای تیم ATAP (که مخفف پروژه ها و تکنولوژی های پیشرفته است) را از این قرارداد مستثنا کرد و آنها را در نزد خود نگه داشت.

تیم یاد شده شامل افرادی است که پروژه ی Ara یا همان تلفن ماژولار را در گوگل پیاده سازی کرده اند و البته همین تیم پروژه ی دیگری با عنوان تانگو (Tango) را نیز در حال اجرا دارد. بر مبنای این پروژه یک تلفن هوشمند و یا تبلت می تواند به کمک دو دروبینی که در پشت آن تعبیه شده است و دو سنسور ویژه، به ایجاد مدلی سه بعدی از فضای اطراف کاربر بپردازد.

دقیقاً مشابه کاری که گوگل در مورد Street View یا همان نمای خیابانی خود در نقشه اش به انجام آن می پردازد، با این تفاوت که محصولات تحت پروژه تانگو عمل ذکر شده را در فضای بسته و با کمک ابزاری به سادگی و کوچکی تلفن هوشمند انجام می دهند.

اما امروز شاهد عرضه ی اولین دستاورد این پروژه هستیم، در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

امروز اولین تبلت مبتنی بر پروژه تانگو رسماً وارد پلی استور شده و البته نباید فراموش کنیم که این محصول در اصل یک کیت ویژه ی توسعه دهندگان بوده و چندان مناسب مصرف کنندگان نهایی نیست، هر چند از ظاهر آن اینطور بر می آید که کاربران عادی هم در بهره گیری از آن با مشکل خاصی مواجه نخواهند بود.

قیمت دستاورد جدید گوگل هنوز مشخص نشده ولی مشخصات فنی آن در دسترس عموم قرار گرفته است. تبلت پروژه ی تانگو دارای صفحه نمایش ۷.۲ اینچی IPS با رزلوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و تراکم پیکسلی ۳۲۳ ppi بوده که توسط یک لایه گوریلا گلس مورد محافظت واقع شده است.

در درون این محصول نیز یک چیپ Tegra K1 چهار هسته ای انویدیا با سرعت پردازش ۲.۳ گیگاهرتز و یک پردازنده ی گرافیکی Kepler با ۱۹۲ هسته CUDA تعبیه گشته است. همچنین تبلت یاد شده در یک اقدام قابل توجه به ۴ گیگ رم، ۱۲۸ گیگابایت حافظه ی داخلی و درگاه Micro SD مجهز گشته است.

در جلوی تبلت تانگو یک دوربین یک مگاپیکسلی با فوکوس ثابت و نور مادون قرمز قرار گرفته و در پشت آن هم دوربینی ۴ مگاپیکسلی با سنسور RGB-IR و پیکسل های ۲ میکرونی موجود است. در کنار دو دوربین مذکور ذوربین دیگری با قابلیت ترک موشن و سنسور سه بعدی اندازه گیری عمق در نظر گرفته شده تا کار مدل برداری سه بعدی از محیط اطراف میسر گردد.

باتری ۴۹۶۰ میلی آمپری نیز از سایر مشخصه های تبلت مذکور هستند و نکته ی منفی در مورد آن به کارگیری اندروید ۴.۴.۲ است. ابعاد این دستاورد عبارتند از ۱۱۹.۷ در ۱۹۶.۳۳ در ۱۵.۶ میلی متر و وزن آن نیز ۳۷۰ گرم خواهد بود.

انتظار می رود این تبلت خاص قیمتی بالای ۱۰۰۰ دلار داشته باشد. مشخصات کامل تر این محصول را می توانید در پلی استور گوگل مشاهده کنید.

Project-Tango-Tablet-01 Project-Tango-Tablet-02 Project-Tango-Tablet-03 Project-Tango-Tablet-05

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Project-Tango-Tablet-Development-Kit.mp4"]

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Say-hello-to-Project-Tango.mp4"]

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۵ آبان ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی.

  • bahram
    bahram | ۲۴ آبان ۱۳۹۳

    طراحی جالبی داره.ببینیم به کجا میرسه
    تشکر

  • geek1
    geek1 | ۲۴ آبان ۱۳۹۳

    بیشتر کاربردی هست. ببینید چه کاری میتونه انجام بده نه اینکه چه شکلیه

  • atashafiee
    atashafiee | ۲۴ آبان ۱۳۹۳

    دوستان این برای توسعه دهنده های نرم افزاره.فعلا پروژه در حال پیشرفته و محصول نهایی نیست که مای مصرف کننده بخوایم بخریمش که.بخاطر همونه که نه ضخامتش نه زشتیش منهم نیست

  • Abolfazl
    Abolfazl | ۲۴ آبان ۱۳۹۳

    معرکس؛
    ویدئوی دوم رو حتما ببینین.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی