ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل و سامسونگ به توافقی بزرگ در زمینه تولید چیپست دست پیدا کردند

اپل و سامسونگ به توافقی با ارزش چند میلیارد دلار در رابطه با همکاری در زمینه ی تولید چیپست دست پیدا کردند و بر مبنای این توافق برند کره ای از سال ۲۰۱۶ به بعد ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۷ آبان ۱۳۹۳ | ۱۱:۳۰

اپل و سامسونگ به توافقی با ارزش چند میلیارد دلار در رابطه با همکاری در زمینه ی تولید چیپست دست پیدا کردند و بر مبنای این توافق برند کره ای از سال ۲۰۱۶ به بعد بدل به تولید کننده ی اول پردازنده های مورد نیاز اپل خواهد گشت.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

بر اساس پیمان صورت گرفته بین دو شرکت مورد اشاره سامسونگ تقریباً ۸۰ درصد پردازنده های مورد احتیاج همتای آمریکایی خودش را تامین خواهد کرد و باقیمانده ی این نیاز به دیگر شرکت تایوانی فعال در همین زمینه یعنی TSMC سپرده شده است.

این توافقنامه در حالی منعقد گشته که زمان بسیار اندکی از خاتمه یافتن دعاوی حقوقی بین دو شرکت در خارج از ایالات متحده می گذرد. البته نباید فراموش کرد که اپل کماکان طراحی و توسعه چیپست ها را خودش بر عهده دارد و سامسونگ تنها با کارخانجات عظیمی که در اختیار دارد به تولید چیپ های ۱۴ نانومتری مورد قرارداد خواهد پرداخت.

برای سامسونگ سود حاصل از تولید پردازنده به مراتب بالاتر از سود تولید محصولاتی همچون حافظه های  فلش مورد نیاز اپل است و پیش بینی می شود با درآمد حاصل از این قرارداد کمپانی کره ای بتواند به سادگی کاهش درآمدی که فعلاً در بازار تلفن های هوشمند تجربه می کند را جبران نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • bahram
    bahram | ۲۷ آبان ۱۳۹۳

    خوبه.امیدوارم دیگه دعوایی صورت نگیره
    تشکر

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی