ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

بررسی دیجیاتو: HTC One E8

HTC با خانواده One موفق شد تا به اوج رسد. One M8 و One M7 با بدنه آلمینیومی و دلربای خود توانستند یکبار دیگر نام HTC را در بازار های جهانی مطرح کنند و کشتی ...

احسان سلطانی آزاد
نوشته شده توسط احسان سلطانی آزاد | ۲۸ آبان ۱۳۹۳ | ۱۹:۱۰

HTC با خانواده One موفق شد تا به اوج رسد. One M8 و One M7 با بدنه آلمینیومی و دلربای خود توانستند یکبار دیگر نام HTC را در بازار های جهانی مطرح کنند و کشتی در حال غرق این سازنده تایوانی را به ساحل آرامش رسانند.

اکنون وسوسه کسب سهم بازار بیشتر، HTC را وادار کرده تا آن طراحی دوست داشتنی را به پلاستیک آلوده کند. One E8 تلاشی است برای پایین آوردن قیمت و کسب سود بیشتر. تلاشی که البته می توان آن را به معنای زیر پای گذاشته شدن، آرمان های پیشین HTC دانست.

در ادامه با بررسی دیجیاتو همراه باشید.

طراحی

HTC_E8_Review15

E8 همان زبان طراحی M8 را به ارث برده، منتهی اینبار پلی کربنات جایگزین آلومینیم شده است. پلاستیک چندان جنس قابل توجهی نیست که کسی بخواهد توجه ها را به آن جلب کند. دقیقا به همین خاطر است که سامسونگ دائما تلاش می کند تا بدنه محصولات خود را در قالب هایی متفاوت همچون چرم به کاربران عرضه نماید.

اما جالب اینکه HTC مسیر کاملا متفاوت را برای E8 در پیش گرفته است. بدنه پشتی این دستگاه پلاستیکی کاملا براق دارد که از کیلومتر ها جنس خود را فریاد می زند. جالب اینکه پلاستیک نسبت به چربی انگشتان نیز بسیار حساس بوده و دائما شما را وادار می کند تا نقش و نگار به جای مانده بر روی آن را با لباس خود پاک نمایید.

HTC_E8_Review12

اگر از انتقادات معمول به پلاستیک گذر کنیم، باید بگوییم که E8 از لحاظ ارگونومی از طراحی بسیار مناسبی بهره می برد. بدنه پشتی دستگاه دارای انحنایی است که باعث می شود محصول به راحتی در دستان شما جای خوش کند.ضخامت بدنه E8 به 10 میلی متر رسیده و کمی از برادر پرچمدار خود ضخیم تر به شمار می رود.

درست مانند M8، هنگامی که عضو پلاستیکی خانواده آن One را دست می گیرید، کاملا بر روی آن احساس تسلط می کنید. و این دقیقا همان موضوعی است که می تواند در زمینه طراحی برای محصولی با نمایشگر ۵ اینچی، برگی برنده به حساب آید.

در بالا و پایین نمایشگر، امضای HTC یا همان اسپیکر های BoomSound دیده می شوند. سمت چپ دستگاه جایی است که درگاه سیم کارت قرار دارد و سمت راست نیز از درگاه حافظه جانبی microSD و دکمه های کنترل صدا پذیرایی می کند.

HTC_E8_Review03

دکمه Power در بالای دستگاه قرار دارد که البته برای دستگاهی در این ابعاد انتخاب هوشمندانه ای به نظر نمی رسد. اگر نگران رسیدن انگشت خود به بالای دستگاه هستید کاملا حق دارید، اما بد نیست در جریان باشید که HTC این معضل را با چند ترفند نرم افزاری بر طرف کرده است. ترفند هایی که در بخش نرم افزار به آن اشاره می کنیم؛ در آنجا متوجه می شوید که چرا در حین کار با E8 نیاز چندانی به فشردن دکمه Power پیدا نخواهید کرد.

یکی از قابلیت هایی که در فرآیند تبدیل M8 به نسخه پلاستیکی از بین رفته، تبدیل دستگاه به کنترل از راه دور است. در بخش فوقانی E8 دیگر درگاه فرستنده اشعه مادون قرمز دیده نمی شود.

پورت microUSB به همراه جک ۳.۵ میلی متری هدفون در قسمت تحتانی دستگاه قرار دارند و بر روی بدنه پشتی نیز دوربین ۱۳ مگاپیکسلی به همراه فلش و میکروفون حذف نویز، دیده می شود.

نمایشگر

HTC_E8_Review21

خوشبختانه HTC برای پایین آوردن قیمت، دلش نیامده تا نمایشگر را نیز همچون بدنه قربانی کند. همانند M8 در E8 نیز تصمیم گرفته شده تا از یک نمایشگر 5 اینچی Super LCD3 با رزولوشن FHD استفاده شود.

این نمایشگر در هر اینچ خود ۴۴۱ پیکسل را جای داده و از زاویه دید مناسبی بهره می برد. تصاویر با جزییات و شفافیت بالایی نمایش داده می شوند و رنگ ها از کنتراست مطلوبی برخوردار هستند. علیرغم کنتراست بالا، بر خلاف نمایشگر های سامسونگ، HTC موفق شده تا از اغراق بیش از حد جلوگیری به عمل آورد و روح طبیعی تصاویر را حفظ نماید.

در نهایت باید گفت نمایشگر E8 با وضوح بالا در زیر نور مستقیم خورشید، عملکرد خوب خود را تکمیل می کند و باعث می شود کاربر برای لحظه ای فراموش کند که نمونه ای ارزان تر از پرچمدار اصلی HTC را در دست دارد.

نرم افزار

image

همچون سایر محصولات HTC، اندروید نصب شده بر روی E8 نیز لباس رابط کاربری Sense را بر تن کرده است. بر خلاف اشباع نرم افزارها و ابزارهای مختلف و بعضا فانتزی در خانواده گلکسی، در سری One سعی شده تا از هرگونه اغراق در ارائه اپلیکیشن های متفاوت و بی استفاده دوری شود و بر حسب نیاز کاربران، آن چه از درجه اهمیت بیشتری برخوردار است، قرار داده شود.

موبایل E8 به صورت پیش فرض با اندروید کیت کت به بازار عرضه می شود و می توان انتظار داشت که در آینده ای نزدیک، به روزرسانی آب نبات چوبی نیز برای آن از راه برسد.

هنگامی که نمایشگر در خواب باشد، شما می توانید با کشیدن انگشت خود به کناره های نمایشگر، دستگاه را روشن نمایید و به اپلیکیشن های مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. این ویژگی دقیقا همان موردی است که در بخش طراحی نیز به آن اشاره کردیم. قابلیتی که شما را از لمس چندین باره دکمه Power بی نیاز می کند.

سمت چپ صفحه خانگی به HTC BlinkFeed اختصاص داده شده و تمامی اخبار و فید های شبکه های اجتماعی به صورت کاشی در آن پدیدار می گردند. این نرم افزار قابل شخصی سازی بوده و می توان اجزا و فید های مختلف دیگری را نیز به آن اضافه کرد.

HTC_E8_Review24

نوتیفیکیش بار نیز همانند گذشته در HTC Scenes UI تغییر چندانی نکرده و با کشیدن یک انگشت از بالای صفحه نمایش به پایین، اعلانات نمایش داده شده و اگر این عمل با دو انگشت انجام شود به تنظیمات سریع مانند تعیین میزان روشنایی دیسپلی، دسترسی به تنظیمات وای فای و غیره اشاره کرد.

اگر در مواقع استراحت خود از تماس های و نوتیفیکیشن های گاه و بی گاه کلافه می شوید، قطعا از قابلیت DND استقبال خواهید کرد. Do Not Disturb یا همان مزاحم نشوید، به شما این امکان را می دهد تا سر و صدای موبایل خود را به صورت مدیریت شده ای، کنترل نمایید.

برای مثال با فعال کردن DND می توانید تغیین کنید که دستگاه از ساعت ۱۱ شب تا ۶ صبح با نوتیفیکیشن های مختلف مزاحم شما نشود. همچنین می توانید تنظیم نمایید که صدای زنگ تلفن تنها برای مخاطبینی به صدا در آید که پیش از این توسط شما نامشان در لیست سفید قرار گرفته است.

اگر قرار است E8 را در اختیار کودکی خردسال قرار دهید، می توانید با فعال کردن حالت Kid Mode ، رابط کاربری مخصوصی را اجرا نمایید و از این طریق دیگر بابت به هم ریختن تنظیمات دستگاه نگرانی نداشته باشید. در این حالت تنظیمات اصلی دستگاه از دسترس خارج شده و تنها اپلیکیشن هایی به نمایش در می آید که شما از پیش مجوز لازم را برای آن ها صادر کرده اید.

سخت افزار

HTC_E8_Review01

شرکت HTC برای E8 از Snapdragon 801 به عنوان قلب تپنده دستگاه کمک گرفته است. این پردازنده از چهار هسته با فرکانس ۲.۵ گیگاهرتز بهره می برد و یک رم ۲ گیگابایت را نیز در مجموعه خود جای داده است. همچنین بد نیست اشاره کنیم که امور گرافیکی نیز توسط Adreno 330 انجام می پذیرد.

در One E8 سخت افزاری را در اختیار دارید، که قدرتی در حد و اندازه های یک پرچمدار را ارائه می کند. جالب است بدانید که مدل Snapdragon 801 به کار رفته در E8 در مقایسه با M8 عملکرد بهتری را حتی به نمایش می گذارد و در بنچ مارک ها اعداد بالاتری را از خود بر جای می گذارد.

برای عاشقان اعداد و ارقام در زمینه بنچ مارک ها باید بگوییم که E8 در آزمایش Antutu توانست عدد ۳۸۷۵۲ را به ثبت رساند و زنگ خطری جدی را برای رقبا به صدا در آورد.

HTC_E8_Review06

در آزمایش هایی که ترتیب دادیم چیپست گرافیک به خوبی از پس وظایفش برآمد و موفق شد تا آخرین و سنگین ترین بازی های موجود برای اندروید را اجرا نماید.میزان سرعت پردازش در E8 به حدی است که گاهی شما را وادار می کند انتخاب خود را تحسین نموده و به خود آفرین بگویید. به هر حال انتخاب دستگاهی سریع تر با قیمتی کمتر از M8 کار کوچکی به شمار نمی رود.

مقدار فضای ذخیره سازی حداکثر 16 گیگابایت بوده و همانطور که می دانید بخشی از آن برای سیستم عامل در نظر گرفته شده است. این عدد درخور یک پرچمدار نیست و بهتر بود تا حافظه داخلی بیش از این ها باشد. به هر حال با هزینه ای چشمگیر، می توانید با استفاده از یک microSD تا 128 گیگابایت فضای بیشتر را به E8 اضافه کنید.

پشتیبانی از آخرین نسل شبکه تلفن همراه، بلوتوث نسخه چهار، NFC و امکان استفاده از شبکه وایرلس تا نسخه n از امکانات ارتباطی E8 به شمار می رود.

در خصوص مورد آخر، یعنی شبکه وای فای، HTC تصمیم گرفته تا با حذف امکان پشتیبانی از وایرلس نسخه ac، قیمت E8 را نسبت به M8 کم تر کند. اما ظاهرا این مورد به تنهایی کافی نبوده و امکان استفاده از OTG و خروجی به تلویزیون با HDMI از طریق microUSB نیز جز لیست حذفی ها قرار گرفته اند. این درحالی است که دیگر پرچمداران پلاستیکی، اکثر این قابلیت ها را با خود به همراه دارند.

دوربین

HTC_E8_Review05

اینبار HTC تصمیم گرفته تا بیخیال از استفاده دوربین اولتراپیکسلی شود و به سراغ همان مگاپیکسل کلاسیک برود. E8 از یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی برخوردار است که عملکرد آن می تواند رضایت بسیاری از کاربران را جلب نماید.

HTC_E8_PhotoSample_003
برای مشاهده تصویر در ابعاد اصلی به روی آن کلیک کنید.

نسبت تصویر 4 به 3 به عنوان پیش فرض دوربین برای عکاسی در نظر گرفته شده و امکان تغییر آن به 16:9 نیز وجود دارد. البته طبق محاسبات ریاضی در این صورت با افت تعداد پیکسل ها مواجه می شوید. در حقیقت عکسی که با نسبت 16:9 به ثبت رسیده، همان تصویر 4:3 است؛ با این تفاوت که بالا و پایین آن حذف شده.

این قانون در تمامی دوربین های عکاسی صادق و صرفا بار تبلیغاتی دارد، مگر آن که از لنزهای واید (wide) استفاده شود. به هرحال، در حالت عکاسی با نسبت 4:3 حداکثر رزولوشن ثبت شده به 4224 در 3136 پیکسل رسیده و بیشتر از چهار برابر مقداری است که دوربین 4 اولتراپیکسلی M8 توان ثبتش را دارد.

گشادگی لنز برای دوربین پشت مقدار f/2.2 بوده و برای دوربین جلو f/2.0 است. پیشنهاد می کنیم برای دانستن بیشتر راجع به مگاپیکسل این قسمت را بخوانید.

HTC_E8_PhotoSample_013
برای مشاهده تصویر در ابعاد اصلی به روی آن کلیک کنید.

HDR و پاناروما از دیگر امکانات دوربین بوده و می توانید با استفاده از geo-tagging مختصات جغرافیایی را به عکس های خود اضافه کنید. در مورد عملکرد پاناروما مطمئن باشید که E8 شما را نامید نخواهد کرد. تصویر برداری توسط آن بسیار ساده و البته سریع و دقیق است. امکانات حرفه ای عکاسی نیز با این که کمی دور از دسترس هستند، ولی کنترل ISO، میزان نور و روشنایی همگی قابل تغییرند؛ البته اگر علاقه ای به گرفتن تصاویر بهتر را دارید، بهتر است این هفت نکته را مطالعه کنید.

سعی شده تا نرم افزار دوربین ساده به نظر رسیده و کار با آن برای کاربران عادی، خالی از دردسر باشد. هنگامی که برنامه دوربین باز است، اگر انگشت خود را بر روی صفحه نگاه دارید، حالت Auto Exposure و Auto Focus فعال شده و دوربین به حالت خلبان خودکار ( ! ) می رود. در این حالت می توانید بدون هیچ دغدغه ای به خلق آثار هنری پرداخته و تنظیمات سخت را به عهده E8 بگذارید.

دوبین جلو با 5 مگاپیکسل نیز برای ثبت تصاویر سلفی کامل بنظر می رسد. البته تکنولوژی به کار رفته در این نوع دوربین ها به سرعت در حال بهبود است و احتمالا خبرهای مرتبط با Desire Eye را دیده اید. این دوربین با سنسور BSI همراه بوده و برای ثبت تصاویر سلفی، سفارشی شده است. همچنین اگر Smile Shutter فعال باشد، لبخند شما به عنوان شاتر عمل کرده و Makeup level نیز چهره تان را دیجیتالی آرایش می کند.

HTC_E8_PhotoSample_005

در مجموع باید گفت تصاویر ثبت شده بسیار قابل قبول بوده و دوربین دستگاه عملکردی همچون One mini 2 را از خود بر جای می گذارد. بین نویز تصاویر و جزئیات نیز تعادل خوبی برقرار بوده و در هنگام زوم روی تصاویر رنگها به هم نمی ریزند.

دوربین E8 همچنین قادر است تا ویدیو ها را کیفیت 1080p و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط نماید. کیفیت صدای ضبط شده به 128 کیلوبیت در ثانیه رسیده و سمپلینگ ریت نیز 48 کیلوهرتز است. نتیجه مجموع این اعداد و ارقام، تولید ویدئویی بسیار خوب بوده و صدای ضبط شده توسط میکروفن ها نیز از تفکیک و کیفیتی مناسب برخوردار است، به طوری که دوربین E8، گاهی می تواند جایگزین دوربین های فیلم برداری خانگی شود.

تصاویر ثبت و ضبط شده دوربین، بسیار شفاف بوده و از کنتراست و اشباع رنگ مطلوبی بهره می برد. این موارد باعث می شود حتی اگر نخواهیم به دوربین E8 امتیاز عالی دهیم، حداقل آن را در رده بسیار خوب ها طبقه بندی کنیم.

باتری

HTC_E8_Review04

درست مانند M8، موبایل One E8 نیز از یک باتری ۲۶۰۰ میلی آمپر در ساعتی استفاده می کند. این باتری از نوع Lithium Polymer بوده و کاربر امکان تعویض آن را ندارد.

ما در بررسی خود دریافتیم که E8 می تواند به خوبی از پس یک روز پر فشار کاری بر بیاید. اما اگر بخواهیم دقیق تر در مورد باتری این دستگاه صحبت کنیم، بد نیست به آماری که آزمایشگاه GSMArena عرضه کرده است، اشاره کنیم.

بر اساس این آمار E8 می تواند ۱۷ ساعت و ۴۷ دقیقه به صورت پیاپی زمان مکالمه را در اختیار شما قرار دهد. اگر هم اهل فیلم دیدن با موبایل هستید، بد نیست بدانید که E8 تنها قادر است بالغ بر ۱۱ ساعت زمان را در اختیار شما قرار دهد. و در آخر برای مرور صفحات وب نیز ۱۰ ساعت نهایت زمانی است که می توانید از باتری E8 انتظارش را داشته باشید.

با این حال، اگر باتری E8 تمام شود با استفاده از شارژ سریع، که از تکنولوژی Quick Charge 2 استفاده می کند، می توان ظرف نیم ساعت شارژ باتری را به 60% رسانده و مابقی روز را سپری کرد. در نهایت فراموش نکنید که HTC قابلیت مدیریت مصرف باتری را نیز بر روی E8 قرار داده است. هرگاه نیاز داشتید تا از آخرین قطرات باتری خود نهایت بهره را ببرید، با روشن کردن این گزینه می توانید با قابلیت های اصلی دستگاه خداحافظی کنید و در عوض امکانات اصلی تر را برای چند ساعت دیگر در اختیار داشته باشید.

رقبا

اگر قصد خرید One E8 را دارید، بد نیست به این محصولات نیز نیم نگاهی داشته باشید:

 

HTC One M8

HTC One (M8)

  • صفحه نمایش: Super LCD3
  • رزولوشن: 1920 در 1080 پیکسل
  • پردازنده: چهار هسته ای 2.3 GHz
  • پردازنده گرافیکی: Adreno 330
  • رم: دو گیگابایت
  • حافظه داخلی: ۱۶ گیگابایت
  • دوربین:  4 MP Dual
  • باتری:  2600 mAh
  • سیستم عامل: Android KitKat قابل ارتقا به Lollipop
  • قیمت: 1/730/000 تومان (آل دیجیتال)

Nokia Lumia 1520

Nokia Lumia 1520

  • صفحه نمایش: IPS LCD
  • رزولوشن: 1920 در 1080 پیکسل
  • پردازنده: چهار هسته ای 2.2 GHz
  • پردازنده گرافیکی: Adreno 330
  • رم: دو گیگابایت
  • حافظه داخلی: ۳۲ گیگابایت
  • دوربین: 20MP
  • باتری: 3400 mAh
  • سیستم عامل: Windows Phone 8.1
  • قیمت: 1/685/000 تومان (آل دیجیتال)

LG G3

LG G3

  • صفحه نمایش: True HD-IPS
  • رزولوشن: 1440 در 2560 پیکسل
  • پردازنده: چهار هسته ای 2.46 GHz
  • رم: دو گیگابایت
  • پردازنده گرافیکی: Adreno 330
  • دوربین: 13MP
  • باتری: 3000 mAh
  • سیستم عامل: Android KitKat قابل ارتقا به Lollipop
  • قیمت: 1/605/000 تومان (آل دیجیتال)

Samsung Galaxy S5 G900H

-samsung-galaxy- s5-g900-h-16gb

  • صفحه نمایش: Super AMOLED
  • رزولوشن: 1920 در 1080 پیکسل
  • پردازنده: هشت هسته ای 1.9 GHz
  • پردازنده گرافیکی: Mali-T628 MP6
  • رم: دو گیگابایت
  • حافظه داخلی: 16GB
  • دوربین: 16MP
  • باتری: 2800 mAh
  • سیستم عامل: Android KitKat
  • قیمت: 1/585/000 تومان (آل دیجیتال)

جمع بندی

HTC_E8_Review23

موبایل One E8 اگرچه از تمام امکانات و قابلیت ها One M8 بهره نمی برد، اما باز هم عملکرد بسیاری خوبی را از خود به نمایش می گذارد. این دستگاه از لحاظ سخت افزاری، دارای قدرت مطلوبی است و دوربین آن نیز عکس های خوبی را به ثبت می رساند.

علیرغم تمام نکات مثبتی که E8 با خود به همراه دارد، HTC فوت جادویی را در ساخت آن فراموش کرده است. این دستگاه فارغ از فاکتور است که شما را به Wow گفتن وا دارد، و این دقیقا همان موضوعی است که می تواند شکستش را در بازار موبایل رقم زند.

در نهایت باید بگوییم که اگر می توانید بهتر است ۳۰۰ هزار تومان بیشتر ذخیره کنید، تا تجربه کار با دستگاهی مجذوب کننده همچون One M8 را به دست آورید. مگر اینکه نبود چند قابلیت کوچک و بدنه پلاستیکی برایتان آنقدر ارزش نداشته باشد. در این صورت خوشحال باشید که توانسته اید با ۳۰۰ هزار تومان هزینه کمتر، محصولی قدرتمند را از آن خود کنید.

HTC One E8 تک سیم کارت را می توانید با قیمت 1/405/000 تومان در بازار ایران به فروش می رسد.

HTC_E8_Review11

نقاط مثبت
  • صفحه نمایش
  • پردازشگر قدرتمند
نقاط منفی
  • بدنه پلاستیکی
  • عدم پشتیبانی از OTG
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (48 مورد)
  • kako
    kako | ۲۵ اسفند ۱۳۹۴

    اقا این گوشی عالیه ،قیمتش خوبه
    Otg هم ساپورت میکنه

  • smr
    smr | ۲۴ اسفند ۱۳۹۴

    سلام دوستان این گوشی رو چند ماهه که دارم :
    otg ساپورت میکنه خیلی خوب که اشتباها نوشته ساپورت نمی کنه .
    جنس پلاستیکش تو رنگ دودی مات و خیلی خوبه
    با دوربنش اگ کلنجار برید امکانات تنظیمات دستی عالی داره و می تونید عکس های بی نظیری بگیرید

  • شکوری
    شکوری | ۱۳ تیر ۱۳۹۴

    به نظرم گوشی به درد نخوریه من خودم مغازه فروشی دارم تو تبریز ولی زد وان و زد تو خیلی بهترن ازش چون هم شرکت سونی امکانات بالایی رو داده تا استفاده کننده ها لذت ببرن و توان باتریه زیاذی ذارن ولی حتی تو اجرای بازی گوشی سونی زد وان حتی بهتر عملکردش از ای هشت اگه بتور ندارید در سایت ابارات ببینید تازشم سونی ویزگی زیادی داره و تو بتز کردن بازیای سنگین شگفت انگیزه چون نه از سیستم تقویت کننده استفاده می کنه تا قدرت و بورتش بیاد بایین تازشم رم گوشی سونی زد 2<سه هست و در اجرای بازی عملکرد سریعیو داره و در اخر دوربین زد 1 زد 2 خیلی هوشمنده چون عکساش به واقعیت نزدیکه و توانایی واقعگرایی نزدیک به چشم انسان رو داره که در دوربین های امروزی گوشی به جز لومیا 1020 وجود نداره تازشم شرکت سونی از لنز های بهتری برای گوشی خود نسبت به نوکیا استفاده کرده مثل لنز G حتی قدرت زومنمایی بیشتری رو داره و به خاطر استفاده نکردن از صفحه نمایش هایی که قدرت گوشی بایین می یاره قدرت زیادی رو داره و به خاطر همین شاهد قدرت Z1 و2 نسبت به Z3 هستیم تازشم بدونید واقعا امکانات دوربین سونی زد 1 2 3 و کیفیتشون عالیه و دوربینشون در بین گوشیا با اختلاف کمی از لومیا 1020 دومه.

    • سجاد
      سجاد | ۴ آذر ۱۳۹۴

      مغازه داری استفاده نکردی که ، همه مغازه دارا برای فروش طبیعیه تبلیغ کنن،
      Htc اصلا با سونی قابل مقایسه نیست، تویی که میگی z1 از e8 و فرق بین صفحه نمایش این دوتا رو نمیدونی چطور مغازه داری هستی؟

      من زد وان داشتم توی یک ماه بی دلیل هارد سوزوند این شرکت با سابقه که قبلا کارش فقط تولید مخلوط کن و کولر بود ، الان e8 دارم ، حتی توی روانی و کیفیت آیفون 5s هم زمین زده ...

      کسایی که htc داشتن خوب میفهمن چی به چیه نه کسایی که میفروشن

  • محمد
    محمد | ۱۹ خرداد ۱۳۹۴

    لطفا تصحیح کنید otg ساپرت میشود .

  • kln
    kln | ۸ فروردین ۱۳۹۴

    سلام
    من htc one e8 du sim دارم و از otg به راحتی پشتیبانی میکنه...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی