ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

واتزاپ سیستم رمزگذاری جدیدی را به سرویس خود افزود

آپدیت اخیر واتزاپ برای اندروید ویژگی شگفت انگیزی را به برنامه افزوده است: سیستم رمزگذاری قدرتمند End-to-End که به صورت پیش فرض فعال می شود. این سیستم، قدرتمند ترین حفاظ امنیتی برای هر اپلیکیشن ارسال ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۸ آبان ۱۳۹۳ | ۱۴:۰۰

آپدیت اخیر واتزاپ برای اندروید ویژگی شگفت انگیزی را به برنامه افزوده است: سیستم رمزگذاری قدرتمند End-to-End که به صورت پیش فرض فعال می شود.

این سیستم، قدرتمند ترین حفاظ امنیتی برای هر اپلیکیشن ارسال پیام محسوب می شود. واتزاپ با همکاری Open Whisper Systems و به وسیله کدهای متن باز، ویژگی اخیر را به اپ اضافه نموده که باعث می شود این شرکت حتی سیستم امنیتی بهتر و قدرتمند تری نسبت به رقبای بزرگی چون گوگل، مایکروسافت و اپل داشته باشد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

هنوز مشخص نیست این آپدیت چه زمانی برای سیستم عامل iOS منتشر خواهد شد اما عرضه آن برای اندروید به اندازه کافی نشان از اهمیت اطلاعات کاربران برای واتزاپ دارد.

End-to-End یک سیستم رمزگذاری پیچیده و حرفه ای است که به ارائه دهنده این سرویس اجازه دسترسی به پیام کاربران را نمی دهد، حتی اگر دولت آمریکا و سازمان های امنیت ملی از آن ها بخواهند اطلاعات را به اشتراک بگذارند، واتزاپ قادر به ارائه هیچگونه اطلاعاتی نیست.

در حقیقت، فقط کاربرانی که در دو سوی مکالمه قرار دارند می توانند پیام ها را به صورت واضح مشاهده نمایند.

حتی اگر دولت آمریکا و سازمان های امنیت ملی از آن ها بخواهند اطلاعات را به اشتراک بگذارند، واتزاپ قادر به ارائه هیچگونه اطلاعاتی نیست.

اپ های ارتباطی و پیام رسانی دیگری هم مانند تلگرام، کریپتوکت و سایلنت تکست هستند که از ویژگی End-to-End بهره می برند اما واتزاپ با 600 میلیون کاربر در سراسر جهان، بزرگ ترین آن ها محسوب می شود.

شرکت Open Whisper Systems بیشتر به خاطر ساخت اپلیکیشن های سیگنال، ردفون و TextSecure شهرت دارد. واتزاپ نگاه ویژه ای به TextSecure داشت که حتی در صورت حمله به سیستم و ایجاد رخنه امنیتی، باز هم پیام ها رمزگذاری شده باقی می مانند. مدتی پیش، OWS اطلاعات و کدها را به صورت متن باز منتشر نمود و در زمینه امنیتی اعتبار بالایی پیدا کرد.

مدیر ارشد بخش تکنولوژی OWS می گوید برای آماده کردن پروتوکول های TextSecure و اجرای آن روی واتزاپ، 6 ماه زمان صرف شد.

این شرکت همچنان به توسعه اپلیکیشن و سیستم امنیتی خود ادامه خواهد داد اما در آینده همچنان با شرکت های بزرگ چون واتزاپ تعامل و همکاری برقرار خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • hojjat
    hojjat | ۲۹ آبان ۱۳۹۳

    فقط تلگراااااام
    تلگرام بر پایه سرعت و امنیت ساخته شده و همینطور ک در این پست دیدید،تلگرام این نوع رمزگزاری رو از اول داشت

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی