ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایرانسل از اینترنت LTE خود در مشهد رونمایی کرد

همانطوری که امروز صبح در وبلاگ نویسی زنده دیجیاتو خواندید، ایرانسل طی مراسمی از نسل چهارم اینترنت خود در شهر مشهد رونمایی به عمل آورد. LTE ایرانسل به همراه سیم کارت های Usim قرار است ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۲۹ آبان ۱۳۹۳ | ۱۱:۲۹

همانطوری که امروز صبح در وبلاگ نویسی زنده دیجیاتو خواندید، ایرانسل طی مراسمی از نسل چهارم اینترنت خود در شهر مشهد رونمایی به عمل آورد. LTE ایرانسل به همراه سیم کارت های Usim قرار است طی ماه های آینده در شهر های کشور پیاده سازی شود و پوشش فراگیری را با خود به همراه آورد.

در ادامه مطلب می توانید بیانیه خبری نسل جدید اینترنت ایرانسل را که توسط روابط عمومی این سازمان در اختیار ما قرار گرفته، مطالعه نمایید.

پس از اخذ پروانه رسمی ارتقاء شبکه به نسل های سوم و چهارم تلفن همراه و ارائه موفقیت آمیز خدمات نسل سوم باند پهن همراه در بیش از 61 شهر کشور توسط ایرانسل، شبکه 4G/LTE (نسل چهارم) بعنوان آخرین نسل فناوری ارتباط حال حاضر دنیا، برای نخستین بار در ایران و توسط ایرانسل، طی مراسمی در مشهد مقدس راه اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، با راه‌اندازی شبکه نسل چهارم ایرانسل، برای اولین بار در ایران و از مشهد مقدس، مشترکین تلفن همراه و کاربران خدمات باندپهن همراه کشور می‌توانند اینترنتی با کیفیت جهانی را تجربه کنند و با استفاده از "سیم‌کارت‌های Usim" بعنوان سیم‌کارت‌های نسل جدید ایرانسل، خدمات نسل چهارم را جایگزین سایر روشهای دسترسی به اینترنت نمایند. نسل چهارم یا 4G تمام قابلیتهای مدرنترین گوشی های موجود در بازار را پشتیبانی می‌کند و با استفاده از این خدمات امکان دریافت و مشاهده فایل‌های ویدئویی با کیفیت HD، بازی به صورت آنلاین و بدون تاخیر زمانی، استفاده همزمان برای چند کاربر بدون کاهش کیفیت خدمات، استفاده از برنامه‌های کاربردی (اپلیکیشن) و محصولات و خدمات مبتنی بر اینترنت با سهولت و کیفیت فوق العاده فراهم خواهد شد.

همچنین همزمان با راه اندازی رسمی عرضه این خدمات در مشهد مقدس و به منظور دسترسی گسترده‌تر به خدمات LTE، مودم های باندپهن همراه ایرانسل با قابلیت پشتیبانی از فناوری‌های GPRS، EDGE، 3G و 4G به بازار عرضه شد. با توجه به اینکه در حال حاضر تعداد محدودی از گوشی های تلفن همراه، قابلیت پشتیبانی از خدمات LTE را دارا میباشند، این مودم‌ها با هزینه بسیار کمتر امکان دسترسی به تمامی قابلیت‌های نسل چهارم ایرانسل را برای کاربران فراهم می‌سازند.

ایرانسل؛ گسترده‌ترین شبکه باندپهن همراه کشور

ایرانسل اولین و تنها اپراتور تلفن همراه کشور با پوشش سراسری است که موفق به اخذ پروانه رسمی ارتقاء شبکه به نسل‌های بالاتر تلفن همراه شده و پیش از این نخستین شبکه اینترنت همراه مبتنی بر GPRS کشور، نخستین و گسترده‌ترین شبکه اینترنت همراه مبتنی بر فناوری EDGE کشور و نخستین شبکه گسترده WiMAX کشور را راه اندازی کرده بود و با رفع انحصار و اخذ نخستین پروانه سرویس محور حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور، امکان دسترسی ایرانیان به آخرین نسل فناوری ارتباطات جهان را فراهم ساخته است. شبکه نسل سه (3G) ایرانسل در حال حاضر در بیش از 61 شهر به صورت رسمی راه اندازی شده و توسعه پرشتاب آن ادامه دارد. سبد خدمات باندپهن همراه مبتنی بر فناوری‌های EDGE، WiMAX، 3G و 4G ایرانسل را به گسترده‌ترین شبکه باندپهن همراه کشور تبدیل کرده است.

ایرانسل امیدوار است تا با راه اندازی نسل چهارم اینترنت همراه در کشور و با توجه به تاثیر غیر قابل انکار این فناوری بر عرصه ارتباطات همراه، شاهد افزایش فرصت‌های کارآفرینی، رونق صنعت برنامه‌های کاربردی بومی و در نهایت مطابق با روندهای جهانی رشد شاخص تولید ناخالص داخلی کشور باشیم.

چرا نسل‌های بالاتر؟

در خصوص برخی از مزایای نسل های بالاتر باندپهن همراه میتوان به انتقال اطلاعات با کیفیت بهتر، امکان استفاده از گوشی تلفن همراه به عنوان دفتر کار سیار، امکان تبدیل گوشی تلفن همراه به باجه بانکی همراه با قابلیت انجام کلیه عملیات بانکی، امکان توسعه آموزش مجازی در نقاط مختلف کشور بر بستر اینترنت پهن باند، امکان دریافت و مشاهده برنامه‌های تلویزیونی از طریق تلفن همراه باکیفیت فوق العاده و امکان ارائه محتواهای صوتی و تصویری متنوع با کیفیت بالا اشاره کرد.

با استفاده از خدمات 4G امکان استفاده از برنامه های کاربردی و محصولات مبتنی بر اینترنت با سهولت و کیفیت فوق العاده فراهم خواهد شد به شکلی که با بهره مندی از پهنای باند چندین برابر اینترنت نسل های دیگر، چند کاربر می توانند به طور همزمان از حساب اینترنت یک خط استفاده کنند. بدین منظور، مودم های 4G  برای سهولت دسترسی به اینترنت پرسرعت و با کیفیت برتر از سوی ایرانسل به بازار عرضه شده است.

این زیرساخت پیشرفته از طریق ایجاد دسترسی عموم مردم به اینترنت همراه با کیفیت امکانات وسیعی همچون خدمات دولت الکترونیک، پرداخت و بانکداری همراه، سلامت همراه، آموزش مجازی و نیز خدمات سازمانی بر بستر موبایل را برای بهبود کیفیت خدمت رسانی در راستای رسیدن به جامعه پیشرفته ایرانی ایجاد می نماید تا علاوه بر بهبود تجربه زندگی دیجیتال، منجر به رونق بیشتر در بازار کسب و کار شود.

هم اکنون بیش از 61 شهر کشور از جمله ارومیه، اراک، اردبیل، اسدآباد، اصفهان، امیرکلا، اندیشه، اهواز، ایلام، آبادان، آستارا، آستانه اشرفیه، بابل، بجنورد، بندرانزلی، بندرعباس، بهارستان، بوشهر، بیرجند، تبریز، تهران، جلفا، خرم آباد، خوی، دستگرد، دورود، دولت آباد، رشت، ری، زاهدان، زنجان، ساوه، سرعین، سقز، سمنان، سنندج، سهند، شهربابک، شهرکرد، شیراز، طرقبه، طوس، قروه، قزوین، قم، کرج، کرمان، کرمانشاه، گرگان، گرمدره، لاهیجان، لنگرود، محمودآباد، مرودشت، مشهد، میانه، نور، همدان، یاسوج و یزد تحت پوشش خدمات نسل ۳ ایرانسل قرار دارند و توسعه پرشتاب ارتقا شبکه ادامه دارد. همچنین، ارائه خدمات نسل چهارم نیز از چهارشنبه 29 آبان ماه و طی یک مراسم رسمی از شهر مشهد مقدس آغاز شده و به مرور توسعه می یابد.

برنامه‌های کاربردی ایرانسل

ایرانسل در کنار توسعه پرشتاب شبکه باندپهن همراه خود،  در حوزه تامین محتوا و برنامه های کاربردی و حمایت از روند رو به رشد اپلیکیشن های بومی هم فعالیت چشمگیری داشته که از آن جمله می‌توان به اپلیکیشن‌های پیام رسان بومی "بیسفون"، "زوم" بعنوان بازار عرضه محتوای ویدئویی ایرانسل، "ریتم" بعنوان بازار عرضه محتوای صوتی ایرانسل، "سلامت همراه"، "آموزش همراه"، "کتابخوان" با قابلیت عرضه کتاب های صوتی، "چهارسو" بعنوان بازار فروش اپلیکیشن، "بازیک" بعنوان گیم استور و "نشان" بعنوان اپلیکیشن واقعیت افزوده ایرانسل اشاره کرد. اطلاعات بیشتر در خصوص این اپلیکیشن‌ها از طریق وبسایت رسمی ایرانسل به نشانی irancell.ir و اطلاعیه‌ها و اخبار بعدی ایرانسل قابل مشاهده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • saeid
    saeid | ۲۹ آبان ۱۳۹۳

    اگه ایرانسل ی نقشه خوب از مناطق نحت پوشش شبکه خود شامل انواع نسلهای اج و تری جی و فورجی روی سایتش قرار بده خیلی عالی میشه

    اینجوری نمیتونه الکی پوشش خودش رو سراسری اعلام بکنه و همچنین مردم هم از پوشش شبکه ایرانسل و نوع شبکه در هر مکان مطمئن میشن

    چیزی شبیه نقشه مبین نت یا رایتل

    البته این سایت هم هست:
    http://opensignal.com

    • حسین
      حسین | ۱ آذر ۱۳۹۳

      سعید جان این سایت دقیق نیست تو کشور ایران

  • bahram
    bahram | ۲۹ آبان ۱۳۹۳

    "ایرانسل از اینترنت LTE خود در مشهد رونمایی کرد"
    غلط کرد!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی