ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بررسی دیجیاتو: Desire EYE؛ چشمی در مقابل شما

چند سالی است که تب و تاب تصاویر سلفی -که برگردان آن به فارسی خودنگاره است- در فضای مجازی زیاد شده و شرکت های مختلف تلاش کردند خود را به نیاز کاربران نزدیک کنند. اگر ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۲۹ آبان ۱۳۹۳ | ۲۰:۰۰

چند سالی است که تب و تاب تصاویر سلفی -که برگردان آن به فارسی خودنگاره است- در فضای مجازی زیاد شده و شرکت های مختلف تلاش کردند خود را به نیاز کاربران نزدیک کنند. اگر خاطرتان باشد، پیشتر دوربین های دوم تلفن های هوشمند صرفا برای مکالمات تصویری استفاده می شد.

اما امروز می بینیم که دوربین دوم تلفن های هوشمند روز به روز قدرتمندتر شده و کار به جایی رسیده که بعضا از دوربین اصلی هم کیفیت بالاتری را ارائه می دهند. اچ تی سی هم یکی از همین شرکت ها است که با رودخانه خروشان نیاز کاربران همراه شده و Desire EYE را معرفی کرد.

این تلفن هوشمند، یکی دیگر از محصولاتی است که از دوربین دوم قدرتمندی بهره می برد تا کاربر به سادگی بتواند تصاویر سلفی خود را با کیفیت هرچه تمام تر ثبت کند. تایوانی ها این محصول را با نام "EYE" و به معنی "چشم" معرفی کردند تا به خوبی عنوان کنند که این دستگاه یک تلفن هوشمند سلفی است.

اما اجازه دهید با هم نگاهی داشته باشیم به این محصول تا ببینیم آیا دیزایر آی، صرفا یک تلفن هوشمند مناسب سلفی است و یا می توان به عنوان یک موبایل حرفه ای از آن استفاده کرد.

با دیجیاتو همراه باشید.

طراحی

HTC_Desire_EYE013

اولین نکته ای که در رابطه با این محصول به چشم می خورد استفاده اچ تی سی از یک متریال و ظاهر کلی متفاوت نسبت به دیگر محصولات اش است. هرچند که احتمالا بدانید تمام محصولات سری "دیزایر" جزو تلفن های هوشمند میان رده این شرکت محسوب می شود و طبیعتا جنس بدنه، به پلاستیک تقلیل می یابد.

اما در مورد دیزایر آی نوع پلاستیک هم عوض شده و تمام بدنه به صورت یک تکه و با ۲ رنگ ساخته شده است. پلاستیکِ مورد استفاده در طراحی این محصول از نوع مات بوده و به شما حس یک تلفن هوشمند ارزان قیمت را می دهد. هر چند با استفاده از رنگ های خاص تلاش شده به این محصول زیبایی ببخشند که البته موفق هم بوده اند، اما در مقابل با کمی استفاده در خواهید یافت آنطور که باید حس خوبی به شما منتقل نمی کند. اما به دلیل استفاده از پلاستیک مات، شما تقریبا مطمئن خواهید بود که دستگاه شما در اثر سقوط از ارتفاع و افتادن به روی زمین آسیبی نخواهد دید.

HTC_Desire_EYE003

این موضوع با مشاهده دکمه های کنترل صدا، پاور، شاتر دوربین و حتی درگاه های سیم کارت و کارت حافظه جانبی شدت بیشتری پیدا می کند. چرا که اچ تی سی از همان متریال بدنه در ساخت این موارد استفاده کرده و باعث شده لمس و کار کردن با آنها همواره با حس ترس آسیب دیدگی همراه شود. دکمه های سخت افزاری که در سمت راست بدنه قرار دارند از ارتفاع کمی برخوردارند به همین دلیل کمی لمس آنها به سختی انجام می پذیرد.

HTC_Desire_EYE002

به هر صورت این محصول از یک نمایشگر ۵.۲ اینچی برخوردار است و با طول و عرض به ترتیب ۱۵۱.۷ و ۷۳.۸ میلیمتری به نظر بزرگ جثه می رسد اما به دلیل ضخامت نسبتا کم ۸.۵ میلیمتری، به سادگی در جیب شما جای می گیرد. استفاده از لبه های نرم باعث شده این محصول در دستان شما به خوبی جای بگیرد اما پشت تخت آن کمی در ارگونومی آن تاثیر منفی می گذارد. یکی دیگر از مزایای بدنه پلاستیکی، کاهش وزن است و دیزایر آی در باسکول رقم ۱۵۴ گرم را به نام خود ثبت کرد.

IMG_0263

در پنل جلوی دستگاه ما دوربین ۱۳ مگاپیکسل با فلش LED دوگانه می بینیم که امضای اچ تی سی برای نمایش هدف ساخت این محصول است. در سمت چپ و راست دوربین دوم سنسور نزدیکی و چراغ LED نوتیفیکیشن را می بینیم.

HTC_Desire_EYE001

شاید از خود بپرسید چرا اسپیکر دو گانه معروف اچ تی سی یعنی BoomSound دیده نمی شود؟ در حالی که اگر با کمی دقت در بالا و پایین نمایشگر را نگاه کنید متوجه یک شیار بسیار باریک خواهید شد و اسپیکرها در همان قسمت قرار داده شده اند. این موضوع باعث شگفتی ما شد که اچ تی سی توانسته در چنین فضای کوچکی که به سختی هم دیده می شود، اسپیکرهای قدرتمند خود را جای دهد.

HTC_Desire_EYE021

اما به قسمت پشت دستگاه که بپردازیم خواهیم دید استفاده از بدنه پلاستیک مات در این قسمت یک عیب دیگر دارد و آن نقش بستن آثار انگشت و دست شماست. دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و فلش LED دو گانه در این قسمت دیده می شوند.

اما نکته ای که در رابطه با این نوع طراحی وجود دارد این است که اچ تی سی، دیزایر آی را با گواهینامه IPX7 تولید کرده. این بدان معنا نیست که شما تلفن هوشمند خود را با خود به استخر ببرید اما می توانید به روی مقاومت نسبی آن در برابر غوطه ور شدن در آب تا عمق یک متری برای مدت زمان محدود حساب کنید.

این محصول در ۲ نسخه با رنگ های قرمز و آبی به فروش می رسد.

نمایشگر

HTC_Desire_EYE004

صفحه نمایش ۵.۲ اینچی دیزایر آی حاوی ۴۲۴ پیکسل در هر اینچ است و این یعنی ما با یک نمایشگر تمام اچ تی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسلی روبرو هستیم. این نمایشگر از لحاظ رزولوشن و کیفیت کاملا مشابه پرچمدار اچ تی سی یعنی وان ام ۸ است و شما به سختی می توانید تفاوتی را بین این ۲ محصول مشاهده کنید.

زیبایی و شفافیت رنگ ها، وضوح تصاویر و چشم نواز بودن این نمایشگر توانست به خوبی نظر ما را به خود جلب کند. شدت روشنایی این نمایشگر از وان ام ۸ بیشتر بوده و همین موضوع باعث می شود شما در محیط باز و در زیر نور مستقیم خورشید به سادگی با تلفن همراه هوشمند خود کار کنید. تنها عیبی که در نمایشگر این محصول دیده می شود، بارتاب نور است که در فضای آزاد خود را نشان می دهد.

HTC_Desire_EYE007

از طرفی پنل IPS به خوبی توانسته زاویه دید و کنتراست بسیار خوبی را به این دستگاه ببخشد و شما پرش رنگی آنچنانی در زوایای مختلف نخواهید دید.

شاید این محصول یک نمایشگر "فوق العاده" نداشته باشد ولی با این حال شما از کار کردن با این دستگاه قطعا لذت خواهید برد.

نرم افزار

1

مجددا اچ تی سی و رابط کاربری زیبا و روان Sense 6.0 که بارها به عملکرد خوب آن اشاره کرده ایم. دیزایر آی هم همانند دیگر محصولات اچ تی سی به این رابط کاربری مجهز شده و تحت اندروید ۴.۴.۲ اجرا می شود.

اگر پیش از این با محصولی مثل وان ام ۸ کار کرده باشید، دیزایر آی هم به هیچ عنوان شما را سورپرایز نخواهد کرد. سادگی، زیبایی و البته عملکرد نرم و روان از شاخصه های اصلی این رابط کاربری است و به همین دلیل Sense 6.0 را می تواند گل سر سبد رابط های شخصی سازی شده کمپانی ها دانست.

مجددا مجله الکترونیکی اچ تی سی با نام BlinkFeed در اولین صفحه این رابط کاربری دیده می شود که شما می توانید با ورود به حساب های کاربری خود و انتخاب موضوعات دلخواه، از آخرین اخبار روز دنیا با خبر شوید.

HTC_Desire_EYE019

در این محصول شما امکان استفاده از لوازم جانبی خاص اچ تی سی مثل کاور دات ویو، HTC Mini Plus، اسپیکر بوم باس و Fetch را خواهید داشت و به لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری این موضوع آماده سازی شده است. اگر با این قطعات آشنایی ندارید به شما پیشنهاد می کنیم مطلب "بررسی دیجیاتو: لوازم جانبی اچ تی سی" را مطالعه فرمایید.

همانند دیگر محصولات اچ تی سی اپلیکیشن های خاص این شرکت مثل Zoe، Kid Mode، Car Mode، Parent Dashbord، Scrible و غیره هم در دیزایر آی دیده می شود.

به طور کلی دیزایر آی از نظر نرم افزاری هیچ حرف تازه ای ندارد و مجددا باید گفت به دلیل استفاده از سنس ۶ شما هیچ گونه کمبود و نارضایتی نرم افزاری از دیزایر آی نخواهید داشت.

سخت افزار

2

اچ تی سی در دیزایر آی ترجیح داده سخت افزار مورد استفاده در وان ام ۸ را به کار ببرد تا ترکیب برنده خود را در این محصول هم داشته باشد. این شرکت مجددا دست به دامان چیپست اسنپدرگن ۸۰۱ شده که یک پردازنده چهار هسته ای ۲.۵ گیگاهرتزی از نوع Krait 400 و پردازشگر گرافیکی آدرینو ۳۳۰ به روی آن سوار است. مقدار رمی که این شرکت در دیزایر آی قرار داده ۲ گیگابایت است و با ترکیب این سخت افزار نسبتا خوب، ما انتظار یک عملکرد مناسب هم از این محصول داریم.

پس از استفاده و تست اچ تی سی دیزایر آی باید گوییم انتظارات ما به خوبی برآورده گشتند و تقریبا هیچ لگی در حین کار کردن با محسول مشاهده نمی شود. این موضوع در استفاده همزمان از چند اپلیکیشن سنگین و حتی اجرای بازی های گرافیک بالا هم صدق می کند. تنها موردی که در این بخش به چشم می رسد تاخیری بسیار کوتاه حین باز شدن اپلیکیشن ها است که پس از مدتی به این تاخیر عادت خواهید کرد.

HTC_Desire_EYE024

دیزایر آی دارای ۱۶ گیگابایت فضای داخلی است که از این مقدار، در حدود ۱۱ گیگابایت در اختیار کاربر قرار می گیرد. خوشبختانه شما می توانید تا ۱۲۸ گیگابایت دیگر را به وسیله MicroSD به تلفن هوشمند خود اضافه کنید تا دیگر نگرانی از بابت کمبود فضا نداشته باشید.

از دیگر امکانات سخت افزاری این محصول می توان به مواردی همچون پشتیبانی از NFC، بلوتوث ۴.۰ با فن آوری A2DP و apt-X و همچنین، پشتیبانی از نسل سوم و چهارم شبکه مخابراتی اشاره کرد.

دوربین

HTC_Desire_EYE008

تمام آنچه که در دیزایر آی ما میبینیم در یک سو قرار دارد و در سمت دیگر دوربین. دیزایر آی با ۲ دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در جلو و عقب به همراه فلش LED دوگانه عرضه شده و یک تلفن هوشمند ایده آل برای عاشقان تصاویر سلفی محسوب می شود. از طرفی وجود دکمه شاتر ۲ مرحله ای این دستگاه را به یک دوربین دیجیتال تبدیل می کند. در هر اپلیکیشن و منویی که باشید، با نگاه داشتن دکمه شاتر به اپلیکیشن دوربین منتقل خواهید شد.

دوربین دوم دیزایر آی لنز ۱۳ مگاپیکسلی با گشودگی f/2.2 و ۲۲ میلیمتر فاصله کانونی دارد و دوربین اصلی هم همین لنز با گشودگی f/2.0 و فاصله کانونی ۲۸ میلیمتر. این یعنی دوربین دوم از لنزی عریض تر بهره می برد و برای تصاویر سلفی گروهی هم کاملا مناسب خواهد بود.

HTC_Desire_EYE015

از اعداد و ارقام دور شویم و کمی به بررسی دقیق تر دوربین بپردازیم. در این که دوربین دوم ۱۳ مگاپیکسلی با فلش LED برای عکس سلفی با فاصله مناسب بسیار خوب محسوب می شود هیچ شکی نیست، اما این دوربین در زوایای نزدیک به هیچ عنوان خوب عمل نمی کند.

IMAG0075

همانطور که در تصویر فوق می بینید، این عکس به وسیله دوربین دوم این محصول گرفته شده و می بینید تنوانسته به روی گل فوکوس کند. نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که به طور کلی لنزهای زاویه باز (Wide) تمرکز کمی به روی بخش فوکوس دارند و دوربین سلفی هم نیاز چندانی به فوکوس نزدیک ندارد.

HTC_Desire_EYE022

دوربین ۱۳ مگاپیکسلی دیزایر آی آنچنان از کیفیت فوق العاده بالایی برخوردار نیست و در تاریکی حتی با وجود فلش دو گانه هم عملکرد جالبی ندارد ولی در هر صورت شما از نتیجه رضایت خواهید داشت. مجددا یادآوری کنیم که شما از دوربین دوم دستگاه برای تصاویر سلفی استفاده می کنید و نه عکس های حرفه ای. به همین دلیل اچ تی سی در نرم افزار عکاسی این محصول قابلیت روتوش و ویرایش چهره را قرار داده و شما می توانید تصویر خود را به بهترین شکل ویرایش کنید.

برای مشاهده تصویر در ابعاد اصلی به روی آن کلیک کنید.
برای مشاهده تصویر در ابعاد اصلی به روی آن کلیک کنید.

اما بپردازیم به دوربین اصلی که از گشودگی کمتر ولی کیفیت نسبتا بهتری برخوردار است. تصاویر در این دوربین از وضوح و رنگ مناسبی برخوردارند و شما تقریبا جزئیات را در تصاویر می بینید.

برای مشاهده تصویر در ابعاد اصلی به روی آن کلیک کنید.
برای مشاهده تصویر در ابعاد اصلی به روی آن کلیک کنید.

امکان عکاسی HDR، با افکت های گوناگون، پانوراما و ساخت تصاویر ۳۶۰ درجه از دیگر امکانات نرم افزاری دوربین این محصول هستند.

یکی دیگر از قابلیت های این محصول استفاده همزمان از ۲ دوربین برای عکاسی و فیلم برداری است. بدین صورت که شما می توانید حالت Split Capture را انتخاب کنید و می بینید که تصویر به ۲ قسمت تقسیم می شود. بدین ترتیب به شما امکان عکاسی و فیلم برداری همزمان با هر دو دوربین را می دهد.

IMAG0066

در مورد فیلم برداری هم باید گفت که این محصول می تواند با کیفیت ۱۰۸۰پی و با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم برداری کند. همچنین امکان تصویربرداری به صورت دور آهسته (Slow Motion) و سرعت بالا (Fast Motion) در این دوربین قرار داده شده که در تمامی موارد کیفیت رضایت بخش، نقطه مشترک آنها است.

در کل باید گفت این محصول با توجه به اینکه یک تلفن هوشمند رده بالا در سری میان رده اچ تی سی محسوب می شود، عملکرد نسبتا خوب و رضایت بخشی را در بخش دوربین از خود به نمایش می گذارد. نیاز های عکاسی سلفی و غیر سلفی شما به خوبی برآورده شده و همچنین از کیفیت مطلوب فیلم برداری برخوردار است.

کیفیت صدا و مکالمه

HTC_Desire_EYE012

این محصول همانند دیگر تلفن های هوشمند اچ تی سی، از ۲ اسپیکر BoomSound اما به شکلی متفاوت بهره می برد. دلیل این تغییر ظاهر را می توان در استفاده از فضای کمتر و البته اضافه شدن مقاومت در برابر آب دید.

به لطف این تکنولوژی ما کیفیت صدای بسیار قابل قبولی را در این محصول می شنویم و کافی است کیفیت صدای موزیک یا فیلم شما بالا باشد تا از اسپیکرهای این محصول هم لذت کامل را ببرید. صدا به صورت استریو از هر دو باند این دستگاه بدون کمترین افت نوانس و فرکانسی پخش می شود.

در بخش مکالمه هم باید گفت اچ تی سی همواره در این قسمت یکی از بهترین ها بوده و در دیزایر آی هم خلف وعده نکرده و مکالمه را با بالاترین کیفیت ممکن به گوش طرفین تماس می رساند. به لطف میکروفون دوم حذف نویز تقریبا هیچ سر و صدای اضافه ای در مکالمه وجود نخواهد داشت.

باتری

HTC_Desire_EYE023

اچ تی سی دیزایر آی با یک باتری ۲۴۰۰ میلی آمپر ساعتی عرضه شده که نسبت به ام ۸ (۲۰۰ میلی آمپر) حجم کمتری دارد. با توجه به این که این محصول از نظر سخت افزاری هم رده وان ام ۸ محسوب می شود و از طرفی، از نمایشگر بزرگ تر و روشن تری بهره می برد، این موضوع نشانه جالبی نیست.

اما دیزایر آی عملکرد آنچنان بدی را در این بخش از خود به نمایش نگذاشت و در یک استفاده سنگین، متشکل از بازی، وب گردی، مشاهده فیلم و برقراری تماس در حدود ۷ ساعت و نیم در کنار ما باقی ماند. در یک استفاده مدیریت شده شما می توانید تا ۲ روز تلفن همراه هوشمند خود را در اختیار داشته باشید.

از طرفی این محصول هم از قابلیت ذخیره انرژی به نام های Power Saver و Extreme Power Saver بهره می برد. با فعال بودن حالت اول تمام عملیات پس زمینه دستگاه غیر فعال و در حالت دوم، تمام ارتباطات قطع شده و شما صرفا به انجام امورات خاصی مثل تماس و پیامک محدود خواهید شد. بدین ترتیب چندی ساعت بیشتر محصول خود را در اختیار خواهید داشت.

رقبا

نوبت به بررسی رقبای این محصول رسیده است. ما در این بخش برای اچ تی سی دیزایر آی، رقبایی را انتخاب کردیم که جزو تلفن های هوشمند مناسب عکاسی سلفی به شمار می رسند.

Sony Xperia C3
Sony Xperia C3 - بررسی این محصول
  • صفحه نمایش: ۵.۵ اینچ
  • رزولوشن: ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل
  • پردازنده: اسنپدرگن ۴۰۰ چهار هسته ای با توان ۱.۲ گیگاهرتز
  • پردازنده گرافیکی: آدرینو ۳.۵
  • رم: یک گیگابایت
  • حافظه داخلی: ۸ گیگابایت
  • دوربین: ۸ مگاپیکسل
  • دوربین جلو: ۵ مگاپیکسل
  • باتری: ۲۵۰۰ میلی آمپر
  • سیستم عامل: اندروید ۴.۴.۲
  • قیمت: ۹۳۰٫۰۰۰ تومان
Huawei Ascend P7
Huawei Ascend P7 - بررسی این محصول
  • صفحه نمایش: ۵ اینچ
  • رزولوشن: ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل
  • پردازنده: HiSilicon چهار هسته ای با توان ۱.۸ گیگاهرتز
  • پردازنده گرافیکی: Mali-450MP4
  • رم: ۲ گیگابایت
  • حافظه داخلی: ۱۶ گیگابایت
  • دوربین: ۱۳ مگاپیکسل
  • دوربین جلو: ۸ مگاپیکسل
  • باتری: ۲۵۰۰ میلی آمپر
  • سیستم عامل: اندروید ۴.۴.۲
  • قیمت: ۹۸۵٫۰۰۰ تومان
Nokia Lumia 735
Nokia Lumia 735
  • صفحه نمایش: ۴.۷ اینچ
  • رزولوشن: ۷۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسل
  • پردازنده: اسنپدرگن ۴۰۰ چهار هسته ای با توان ۱.۲ گیگاهرتز
  • پردازنده گرافیکی: آدرینو ۳۰۵
  • رم: یک گیگابایت
  • حافظه داخلی: ۸ گیگابایت
  • دوربین: ۶.۷ مگاپیکسل
  • دوربین جلو: ۵ مگاپیکسل
  • باتری: ۲۲۰۰ میلی آمپر
  • سیستم عامل: ویندوز فون ۸.۱
Samsung Galaxy Note 4
Samsung Galaxy Note 4 - بررسی این محصول
  • صفحه نمایش: ۵.۷ اینچ
  • رزولوشن: ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل
  • پردازنده: اگزینوس ۵۵۴۴ هشت هسته ای با توان ۱.۳/۱.۹
  • پردازنده گرافیکی: Mali-T760
  • رم: ۳ گیگابایت
  • حافظه داخلی: ۳۲ گیگابایت
  • دوربین: ۱۶ گیگابایت
  • دوربین جلو: ۳.۷ مگاپیکسل
  • باتری: ۳۲۲۰ میلی آمپر
  • سیستم عامل: اندروید ۴.۴.۲
  • قیمت: ‌۲٫۳۶۰٫۰۰۰ تومان

جمع بندی

HTC_Desire_EYE025

اچ تی سی محصولی را روانه بازار کرده که عاشقان تصاویر سلفی را به خود جذب کند. دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با فلش LED دوگانه ترکیبی است که این تلفن هوشمند را به یک دستگاه ثبت سلفی تبدیل کرده.

نمایشگر با کیفیت بالا و اسپیکرهای BoomSound در کنار قدرت سخت افزاری و نرم افزاری بالا باعث شده اند که دیزایر آی تنها یک محصول عکاسی سلفی نباشد و شما تمام امور کاری و غیر کاری خود را می توانید با این دستگاه به خوبی به انجام برسانید.

HTC_Desire_EYE009

استفاده از متریال پلاستیک مات باعث شده این دستگاه ظاهر آنچنان دلچسبی نداشته باشد و شکل و شمایل ارزان قیمتی داشته باشد. وضعیت قرار گیری دکمه های سخت افزاری هم مزید بر علت می شود که این دستگاه از نظر ظاهری نتواند راضی کننده باشد. ولی از طرفی اچ تی سی تلاش کرده که این محصول را "زیبا" طراحی کند و همانطور که گفتیم تا حدی هم موفق عمل کرده و شاید توانسته باشد نظر شما را به خود جلب نماید.

باید بگوییم دیزایر آی به عنوان یک محصول مناسب سلفی یکی دیگر از تلفن های هوشمندی است که علاقه مندان خاص خود را خواهد داشت و به خوبی نیاز این دسته از افراد را برطرف می سازد.

نقاط قوت
  • سخت افزار قدرتمند
  • فلش LED در جلو
  • نمایشگر قوی
  • بدنه ضد آب
نقاط ضعف
  • کیفیت نه چندان عالی دوربین دوم
  • دکمه های سخت افزاری کم ارتفاع
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (31 مورد)
  • mostafa
    mostafa | ۲۷ فروردین ۱۳۹۴

    سلام.مرسی از ديجايتو بنده سایت های مختلفی رو سرچ کردم واسه تحقیق اما انصافا شما اطلاعات جامع تری واقعا نسبت به بقیه داشتين منطقی و بدون تعصب ديزاير آی رو دارم تقریبا 95 درصد کامل بود اطلاعات مربوط البته راجع به تمامی گوشی ها مرسی کلی

  • آرش
    آرش | ۱۶ اسفند ۱۳۹۳

    اولا 2.3 گیگاهرتز دوما خیلی زیباس و اصلا حس ارزونی نمیده یه کم به فکر بررسی درست باشید احتمالا شما از اچ تی سی بدتون میومده چند تا خوبو بد کردید

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی