ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

امکان رمزنگاری در اندروید آب نبات چوبی سبب ضعف کارایی تلفن های هوشمند می گردد

یکی از قابلیت های ارائه شده در اندروید آب نبات چوبی امکان رمزنگاری (Encryption) است، که با استفاده از آن کاربر می تواند کلیه داده هایی که بر روی تلفن هوشمند خود دارد را رمزنگاری ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۳۰ آبان ۱۳۹۳ | ۱۲:۰۰

یکی از قابلیت های ارائه شده در اندروید آب نبات چوبی امکان رمزنگاری (Encryption) است، که با استفاده از آن کاربر می تواند کلیه داده هایی که بر روی تلفن هوشمند خود دارد را رمزنگاری نماید و این داده ها تنها با وارد کردن یک رمز عبور مجدداً از حالت انکریپت شده خارج گشته و قابل استفاده می گردند. به این ترتیب چنانچه تلفن هوشمند شما در اختیار فرد دیگری قرار گیرد عملاً وی به دیتای ذخیره شده در موبایلتان دسترسی نخواهد داشت و نمی تواند از حافظه ی آن بهره ی خاصی ببرد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

امکان یاد شده برای تلفن های هوشمندی که به روز رسانی اندروید آب نبات چوبی را دریافت کرده اند به صورت پیش فرض غیر فعال بوده و کاربر لازم است در صورت نیاز نسبت به فعالسازی آن اقدام نماید، البته شرایط در مورد دو محصول ارائه شده از جانب گوگل یعنی نکسوس ۶ و ۹ فرق می کند و قابلیت Encryption به صورت پیش فرض بر روی آنها فعال است (امکان غیر فعالسازی نیز وجود ندارد).

ظاهراً این تصمیم از جانب گوگل چندان ایده آل و مطلوب نبوده است، زیرا وب سایت معتبر AnandTech در آزمایش هایی که از آخرین مدل تلفن هوشمند و تبلت نکسوس به عمل آورده، می گوید قابلیت رمزنگاری تا حدی سبب ضعف کارایی در این محصولات گشته است.

این وب سایت چند تست بنچ مارک را بر روی یک تلفن هوشمند نکسوس ۶ موتورولا، که قابلیت رمزنگاری در آن توسط خود این کمپانی غیر فعال گشته بود اجرا کرده و در طی هر یک از این تست ها موبایل مورد اشاره سرعت و کارایی بهتری را نسبت به نسخه ی استانداردش ارائه نموده است.

AnandTech می افزاید وقتی بر روی نکسوس ۵ مجهز شده به اندروید آب نبات چوبی نیز قابلیت انکریپشن را فعال نموده و به بنچ مارک این تلفن هوشمند پرداخته اند، کارایی این موبایل هم در قیاس با نسخه ی فاقد انکریپشن کاهش داشته است.

مسئله ی ضعف کارایی تا مادامی که قابلیت رمزنگاری در اندروید آب نبات چوبی فعال باشد وجود خواهد داشت و با غیر فعالسازی این امکان ضعف مذکور نیز برطرف خواهد شد، هر چند در محصولات اخیر خط تولید نکسوس امکان غیر فعالسازیش در نظر گرفته نشده است. البته با توجه به نرم افزاری بودن این اشکال بعید نیست گوگل طی یک به روز رسانی آن را برطرف نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • بهروز ■
    بهروز ■ | ۳۰ آبان ۱۳۹۳

    این رمز گذاری یه مشکل دیگه هم که داره اگه فعالش کنی دیگه با اثر انگشت قفل گوشیو باز نمیکنه. عملا بی استفادش میکنه;

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی