ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

این کمربند نقش شارژر تلفن هوشمند شما را نیز ایفا می کند

چه چیزی به اندازه تمام شدن باتری تلفن های هوشمند، کاربران را آزار می دهد؟ حمل شارژر های مختلف. احتمالا همه ما از انواع شارژر های قابل حمل استفاده کرده ایم و حداقل یکی از ...

پویان رمضان پور
نوشته شده توسط پویان رمضان پور | ۳۰ آبان ۱۳۹۳ | ۱۸:۰۰

چه چیزی به اندازه تمام شدن باتری تلفن های هوشمند، کاربران را آزار می دهد؟ حمل شارژر های مختلف. احتمالا همه ما از انواع شارژر های قابل حمل استفاده کرده ایم و حداقل یکی از آن ها همیشه در کیف مان پیدا می شود، ولی متاسفانه امکان حمل کیف نیز همیشه وجود ندارد؛ نکته در اینجاست که کمربند، همیشه با ماست.

تیم Nifty، که دو سال پیش راهکاری برای حل مشکل غیرقابل افزایش بودن حافظه های SSD کامپیوتر های اپل ارائه کرده بود، حالا مشکلات باتری تلفن های همراه را هدف قرار داده است. این تیم خلاق، با ترکیب کمربند و شارژر باتری، شارژ کردن تلفن ها را بدون حمل ابزاری اضافی، برای کاربران ممکن کرده است. نگران نباشید، این کمربند، کمربندی غیرعادی و بزرگ نیست؛ باتری در واقع به شکل کمربندی در آمده که تفاوتی با کمربند های معمولی ندارد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

کمربند Xoo، با یک باتری ۱۳۰۰ میلی آمپری لیتیم-سرامیک پلیمری و انعطاف پذیر با پوششی از جنس چرم تجهیز شده. سگک نیز به عنوان باتری ای اضافی با ظرفیت ۸۰۰ میلی آمپر و محل اتصال MicroUSB یا لایتنینگ عمل می کند. پنج چراغ LED نیز برای مشاهده شارژ باقی مانده،‌ در قسمت تحتانی تعبیه شده است. شارژ دوباره ی این پاور بانک کاربردی، از طریق پورت میکرو USB در طرف دیگر آن انجام می پذیرد.

Xoo، زمانی معادل ۳ ساعت برای شارژ دوباره یا شارژ کردن دستگاه های دیگر طلب می کند. امکان شارژ کامل دستگاه هایی مانند آیفون ۶، توسط این پاور بانک منحصر به فرد وجود دارد اما قدرت آن برای شارژ کامل فبلت هایی همچون آیفون ۶ پلاس، نکسوس ۶ و گلکسی نوت ۴ کافی نیست.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/XOO-Belt.mp4"]

این اولین تلاش برای آسان کردن حمل پاور بانک ها و باتری های یدکی نیست؛ سال گذشته، مخترعی به نام Avi Gailor، سعی کرد ایده ای مشابه را در قالبی شبیه به فندک های زیپو پیاده سازی کند، هرچند این پروژه موفق به جذب سرمایه مورد نظر خود نشد و ادامه نیافت. از دیگر پروژه های مشابه می توان به Volt Buckle هم اشاره کرد.

کمربند XOO، قیمتی معادل ۱۵۵ دلار خواهد داشت. Nifty، ایده محصول خود را جهت جذب سرمایه در Indiegogo قرار داده است، به این معنی امکان خریداری آن از فروشگاه های متفرقه وجود ندارد و این احتمال نیز وجود دارد که هیچگاه به مرحله تولید انبوه نرسد. به گفته کمپانی یاد شده، نسخه آزمایشی این محصول کاربردی آماده است، اما هنوز جزئیات دیگری وجود دارند که باید تکمیل شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • رضا
    رضا | ۱ آذر ۱۳۹۳

    این ایده خوبیه ولی جای اجراش مناسب نیست...
    این ایده رو میشه به طرز موثری در ساعتهای هوشمند پیاده سازی کرد و بند ساعتهای هوشمند هم نقش باطری رو بازی کنند...

  • علی
    علی | ۱ آذر ۱۳۹۳

    سلام

    اول خبر بزنید ویدئو داره

    خدا قوت

  • Prime
    Prime | ۳۰ آبان ۱۳۹۳

    خوبه دیگه... پتانسیل خوبی برای کمربند انفجاری داره!
    باتری دستگاه تو جیب طرف ترکیده فرستادش بیمارستان طرفو1
    اگه خدای نکرده این بترکه ، بسته به موقعیتش، میتونه به کلیه ها و ... صدمه بزنه :)

  • فـرزاد
    فـرزاد | ۳۰ آبان ۱۳۹۳

    راز دستمال داداش کای کو هم پس همین بوده ! با اینا شارژ میشدش!
    نمایندگیش دست میتی کُمانه ؟

  • goli
    goli | ۳۰ آبان ۱۳۹۳

    آیندگان ایده های مارو میخونن و همینجو که دارن میخونن یه لبخند ملیح میزنن :) یعنی شما دیگه چه اسکل هایی بودید!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی