ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ساعتی که پرتوهای لیزر شلیک می کند [تماشا کنید]

بسیاری از افراد ساعت های هوشمند را هنوز کاربردی و با اهمیت نمی دانند و به آنها به عنوان یک گجت اضافه می نگرند. در این میانه فردی که ظاهراً چنین طرز تفکری داشته، ساعتی متفاوت ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۳۰ آبان ۱۳۹۳ | ۱۹:۳۰

بسیاری از افراد ساعت های هوشمند را هنوز کاربردی و با اهمیت نمی دانند و به آنها به عنوان یک گجت اضافه می نگرند. در این میانه فردی که ظاهراً چنین طرز تفکری داشته، ساعتی متفاوت را طراحی و آماده ی استفاده کرده است که البته شاید روزی توسط نیروهای پلیس و یا سایر ارگان های نظامی مورد استفاده قرار گیرد. ساعتی که می تواند به شلیک پرتوهای لیزر بپردازد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

پارتیک پریب (Patrick Priebe) که سابقه ای طولانی در زمینه ی طراحی تفنگ ها و ابزارهای مبتنی بر پرتوهای لیزر دارد، اینبار در یک اقدام جالب ساعتی ساخته که می تواند به شلیک اینگونه پرتوها بپردازد و البته این گجت فعلاً قرار نیست به تولید انبوه برسد.

ساعت لیزری مورد بحث دارای بدنه ای فلزیست که در داخل آن یک ساعت دیجیتالی کوچک به همراه یک پرتو افکن لیزر با توان شلیک پرتوهایی به قدرت ۱۵۰۰ میلی وات تعبیه شده است و اگر می خواهید بدانید چنین قدرتی برای صدمه رساندن به اجسام کفایت می کند لازم است ویدئویی که پاتریک تهیه کرده را مشاهده کنید.

در این ویدئو وی با شلیک پرتوهای لیزر از ساعت خود به ترکاندن بادکنک، روشن کردن چوب کبریت و بریدن قاب سی دی می پردازد. پاتریک در مصاحبه ای با gizmag.com گفته است ساعت مورد بحث را با صرف ۴۰ ساعت زمان و هزینه ای معادل ساعت هوشمند جی واچ آر از ال جی، یعنی ۳۰۰ دلار ساخته است و هر چند ظاهر خوبی ندارد ولی از ساعت های هوشمند امروزی سرگرم کننده تر است.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/laserwatch.mp4"]

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • Mostafa Vi
    Mostafa Vi | ۳۰ آبان ۱۳۹۳

    با یه لنز دی وی دی رام و چندتا عدسی و یه مدار ساده راحت میشه همچین چیزی ساخت

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی