ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوریلا گلس ۴ رسماً توسط Corning معرفی شد

شرکت Corning امروز آخرین نسل از شیشه های محافظ خود موسوم به گوریلا گلس ۴ را رسماً معرفی کرد. این نوع از شیشه ها را تقریباً همه ی فعالان در صنعت محصولات الکترونیکی مانند سامسونگ، ال ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۳۰ آبان ۱۳۹۳ | ۱۰:۱۵

شرکت Corning امروز آخرین نسل از شیشه های محافظ خود موسوم به گوریلا گلس ۴ را رسماً معرفی کرد. این نوع از شیشه ها را تقریباً همه ی فعالان در صنعت محصولات الکترونیکی مانند سامسونگ، ال جی، HTC، موتورولا و حتی مایکروسافت در گجت های تولیدیشان به کار گرفته اند. امروزه اگر یک تلفن هوشمند پرچمدار خریداری نمایید به ندرت پیش می آید که صفحه ی نمایش آن مورد محافظت گوریلا گلس واقع نشده باشد.

Corning تا به امروز در هر سال نسخه یی جدید تر و مقاوم تر از شیشه های محافظ خود را معرفی کرده، که بر اساس آنها ما می توانیم گجت های خود را تحت شرایط دشوارتری قرار دهیم بدون اینکه لطمه ای به نمایشگرشان وارد شود.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

سال گذشته گوریلا گلس ۳ معرفی گردید که به صورت ذاتی مقاومت آن در مقابل صدمات روزمره یی که ممکن است به صفحه نمایش گجت وارد شود افزایش یافته بود، برای مثال کمپانی تولید کننده مدعی بود در صورت قرار گرفتن موبایل به همراه یک دسته کلید در درون جیب صدمه ای به نمایشگر آن وارد نخواهد شد، ولی این شیشه های محافظ هنوز هم در مقابل ضربه هایی که در اثر افتادن از ارتفاع به آنها وارد می شد مقاومت کافی نداشتند و بعضاً با شکستگی مواجه می شدند. مسئله یی که Corning در گوریلا گلس ۴ کاملاً بر آن تمرکز داشته و سعی کرده است مرتفعش نماید.

corning2.0

بر اساس آخرین نتایج به دست آمده گوریلا گلس ۴ در ۸۰ درصد از مواردی که از ارتفاع ۱ متری بر روی سطح سخت شبیه سازی شده توسط Corning سقوط داشته صدمه ای ندیده است.

این شرکت می گوید محققینش در طول پروسه ی توسعه ی نسل چهارم از گوریلا گلس، شیشه ی شکسته شده ی نمایشگر بیش از صد گجت را مورد بررسی قرار داده اند، و البته از این بررسی ها به این نتیجه رسیدند نمایشگر ابزارهایی مانند تلفن هوشمند در صورت سقوط از دست بر روی سطوح سخت مانند آسفالت به ندرت نجات می یابند و در اکثر موارد صدمه ی جدی می بینند.

شاید نتایج بررسی های ذکر شده چندان حاوی مسئله ی عجیب و جدیدی نباشد، اما محققین Corning بر اساس اطلاعات جمع آوری شده طی همین تحقیقات، یک دارپ تست (آزمایش سقوط از ارتفاع) جدید طراحی کردند که در آن از کاغذهای سمباده بسیار مقاوم و زبر به منظور شبیه سازی سطوح سخت استفاده گردیده بود. سپس عملیات مقاوم سازی گوریلا گلس ۴ آغاز گردید و در طی هر دور مقاوم سازی نتیجه با دراپ تست یاد شده مورد بررسی قرار گرفت.

بر اساس آخرین نتایج به دست آمده گوریلا گلس ۴ در ۸۰ درصد از مواردی که از ارتفاع ۱ متری بر روی سطح سخت شبیه سازی شده توسط Corning سقوط داشته صدمه ای ندیده و مقاومت آن در این زمینه در قیاس با نسل پیشنش دو برابر گشته است.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Corning-Gorilla-Glass-4.mp4"]

کلیف هوند، مدیر دفتر Corning در آسیا شرقی، می گوید: "من نمی گویم ما محصولمان را بی نقص کرده ایم، اما یک نقطه ضعف بزرگ را تا حد زیادی برطرف نموده ایم. سقوط تلفن هوشمند نسبتاً گرانقیمت کاربر بر روی یک سطح سخت و مقاوم می تواند آن را کاملاً نابود کند و گوریلا گلس ۴ به این مشکل تقریباً خاتمه داده است. نکته ی مثبت در اینجاست پیشرفت فعلی این محافظ به قیمت قربانی شدن هیچ یک از خصوصیات پیشین آن نبوده است."

وقتی در مورد محصولات مبتنی بر یاقوت کبود از هوند سئوال شد وی توضیح داد که به عقیده ی او هنوز هم شیشه های تولیدی شرکتش بهترین گزینه هستند. او بر این باور است وقتی صحبت از خط و خش به میان بیاید یاقوت کبود مقاومت بیشتری دارد و برتر خواهد بود ولی در شرایط سخت و تحت استرس گوریلا گلس به مراتب عملکرد بهتری ارائه می نماید و تولید کنندگان نیز با قیاس همین موارد محصول Corning را بر می گزینند. البته نباید از یاد برد که قبلاً تلاش اپل و GT Advanced برای محافظت کردن از میلیون ها نمایشگر تلفن هوشمند توسط یاقوت کبود چه نتیجه ای را به همراه داشته است.

Corning قبول دارد که گوریلا گلس ۴ هنوز کامل نیست و در مقابل ۸۰ درصد از موارد سقوط آزمایشی مقاوم بوده و از همین رو در تلاش است تا نسل بعدی این شیشه های محافظ را بهبود بخشد. یکی از تمرکزهای اصلی این شرکت برای نسل آینده ی گوریلا گلس بهبود میزان روشنایی و خوانایی آنها در مقابل نور خورشید است و البته Curning به دنبال راهیست تا بتواند محصول مورد بحث را به صورت خمیده نیز تولید نماید.

گوریلا گلس ۴ ضخامتش به ۰.۴ میلی متر رسیده در حالیکه این رقم برای نسل پیشین آن ۰.۷ میلی متر بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۱ آذر ۱۳۹۳

    تبلیغش خیلی بامزه بود
    :)

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی