ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نشست خبری چارگون
تکنولوژی

نشست خبری شرکت چارگون [گزارش دیجیاتو]

چهارمین گردهمایی شرکت چارگون امروز در هتل المپیک با حضور کارکنان، مشتریان و شرکت های همکار برگزار شد. در حاشیه این مراسم نشست خبری با حضور شاهین اکبریان طبری (رئیس هیات مدیره) و فرزاد رحمانی ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۱ آذر ۱۳۹۳ | ۱۸:۱۵

چهارمین گردهمایی شرکت چارگون امروز در هتل المپیک با حضور کارکنان، مشتریان و شرکت های همکار برگزار شد. در حاشیه این مراسم نشست خبری با حضور شاهین اکبریان طبری (رئیس هیات مدیره) و فرزاد رحمانی (مدیرعامل) برقرار گردید.

فرزاد رحمانی در این جلسه خبری گفت: چهارمین سال است که با زحمت و تلاش تمام مجموعه موفق به برگزاری گردهمایی سالانه در کنار مشتریان و همکاران می شویم. این مراسم برای ما در سال های قبل دستاوردهایی داشته است.

برای دنبال کردن گزارش این گردهمایی ادامه مطلب را مطالعه کنید.

وی افزود:چارگون بر پایه سیستم های اطلاعاتی  و امنیت این داده ها کار می کند. در تمامی سال های فعالیت، ما بر روی پلتفرم وب تمرکز داشتیم اما با رونمایی از دیدگاه در سال قبل به برنامه های تحت موبایل نیز پا گذاشتیم.

نشست خبری چارگون

مدیرعامل چارگون با اشاره به تمرکز این شرکت بر روی فرآیندهای اتوماسیون، امور اداری و لجستیک اظهار کرد: بیش از 1 میلیون و 200 هزار کاربر در سطح کشور داریم که سال به سال تعداد کاربران به شکل تامل بر انگیزی اضافه می شود.

او با اشاره به توازن بین توسعه و توان، توضیح داد: توسعه نباید باعث عدم توانایی شود چون چالش عظیمی را در مجموعه بوجود می آورد.

رحمانی از عرضه محصولات جدید در سمینار چهارم این شرکت خبر داد و اعلام کرد: محصولات ما در سیستم منابع انسانی از کامل ترین نرم افزارهای کشور هستند که سازمان های تراز اول از آن استفاده می کنند. ما امروز با اضافه کردن بخش بازنشستگی این سیستم را تکمیل کردیم.

نشست خبری چارگون

وی «جمعدار همراه» را دیگر محصول برجسته امروز دانست و افزود: در این اپلیکیشن جمع داری اموال و انبار گردانی بوسیله ابزار همراه انجام می شود و دیگر نیاز به خرید یا حمل دستگاه های صنعتی مربوط به این زمینه نیست. در حقیقیت این برنامه بخشی از نرم افزار دیدگاه است که سال گذشته در همین مراسم رونمایی شد.

مدیرعامل چارگون بیان کرد: شعار امسال ما آگاهی بر لحظه است. یعنی ما اعتقاد داریم اگر افراد تسلط کافی برلحظه داشته باشند، بهترین تصمیم ها را خواهند گرفت.

رحمانی گفت: امروز نرم افزاری را به نام «پایشگر» معرفی کردیم که وظیفه دارد تمام سیستم ها و سرورهای یک سازمان را زیر نظر بگیرید و به سازمان در مورد مشکلات هشدار دهد. این کار از هدر رفت منابع انسانی و انرژی جلوگیری می کند و به اقدامات پیشگیرانه شرکت ها می افزاید.

مدیرعامل چارگون در مورد محصول جدید این شرکت که در دسته بندی شبکه اجتماعی قرار می گیرد، بیان کرد: در «چارخونه» مشتریان چارگون با هم در ارتباط هستند. در این محصول سعی شده است تا فضای مناسبی برای تعامل کاربران شرکت با یکدیگر ایجاد  شود. البته کارمندان ما نیز می توانند در این فضا به گسترش ارتباط با مشتریان و سازمان های حاضر در آن بپردازند.

نشست خبری چارگون

وی ادامه داد: در این محصول سعی شده است که ضمن ایجاد سیستم امتیازی و ارائه جوایز و هدایا به کاربران، آنها را در رویدادهای فرهنگی مختلف گرد هم بیاوریم.

شاهین اکبریان طبری در این نشست خبری از کارهایی که این شرکت به عنوان مسئولیت اجتماعی انجم داده است پرده برداشت و اظهار کرد: امروز برای اولین برا در این برنامه «پارسی بان» را ارائه دادیم تا شرکت های فعال در عرصه نرم افزار که واژه های بسیاری را از دیگر زبان ها وارد فرهنگ ما می کنند بتوانند از معادل فارسی آن به راحتی باخبر شده و از کلمات پارسی بهره بگیرند. البته می توانند در برخی واژگان را نیز به فرهنگستان زبان و ادب فارسی نیز پیشنهاد دهند.

وی افزود: در گام دیگر فعالیت اجتماعی ما از سال ها قبل موسسه همگام را برای امور خیریه راه اندازی کردیم. در این موسسه ما کمک های در مناسبت های مختلف به ورزش معلولین ایتام بی سرپرست انجام دادیم.

موسس و رئیس هیات مدیره چارگون درباره فعالیت های دیگر همگام توضیح داد: در کنار این کمک ها ما به موسسات خیریه فعال در زمینه کودکان بی سرپرست، ایتام و معلولان، نرم افزار رایگان می دهیم  که موسسه سپاس نمونه ای از این موسسات است.

نشست خبری چارگون

او گفت: پروژه ای به عنوان «آینده بهتر» را معرفی کردیم که در آن به افرادی با قصد تحصیل که امکان تامین هزینه های تحصیل را ندارند -به ویژه معلولان،- از سوی تشکل های مختلف کمک می شود.

طبری اعلام کرد: ما با توجه به شعار بهداشت جهانی مبنی بر اینکه «معلولی که شغل داشته باشد، معلول نیست»، طرح آموزش و ورود معلولان به بازار کار را در شهرهای مختلف کلید زدیم که افتخار می کنم بگویم تا به حال زمینه اشتغال چند تن را بوجود آورده ایم.

وی با دعوت از فعالان و علاقمندان به نرم افزار به همکار و پشتیبانی از امور کمیسیون نرم افزار سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران افزود: امروز در یک حرکت جالب با حضور سه شرکت رقیب (گام الکترونیک، برید الکترنیک و ایران راینه) در یک میزگرد به همراه سه مشتری بزرگ و برجسته به بررسی مشکلات نرم افزاری و راهکارهای آن پرداختیم.

نشست خبری چارگون

بعد از سخنان این دو مدیر چارگون، نوبت پرسش و پاسخ با خبرنگاران رسید که به صورت سوال و جواب در زیر به آنها اشاره می کنیم.

خبرنگار: خیلی از استارت آپ ها معتقدند نرم افزارهای شما برای آنها کارایی ندارد و فقط برای شرکت های بزرگ نوشته شده است. پاسخ شما به این شبه ها چیست؟

رحمانی: بدیهی است که یکی از ابعاد در نظر گرفته شده در شرکت طیف مشتریان و استفاده کنندگان است. نرم افزار باید تکلیف خود با مشتری را بداند. ما تا به حال بر روی شرکت های بزرگ کار کردیم و برای فعالیت بر روی بازه سازمان های کوچک تر و استارت آپ ها نیم نگاهی داشته ایم تا بتوانیم به آنها در سیستم های ابری به ارائه خدمات بپردازیم. البته نمونه ای از این کار را در رشت داشتیم.

طبری: به نظر من استارت آپ ها باید به سمت ما بیایند. ما از آنها دعوت می کنیم تا به نزد ما آمده و محصول خود را از ما بخواهند. تا به حال سازمان های بالغ تر برای حل مشکلات خود پیش ما آمدند و ما با محصولات خود نیازهای آنان را برآورده کردیم.

دیجیاتو: تعداد نیروی انسانی شما چند نفر است؟

رحمانی: حدود 230 نفر.

نشست خبری چارگون

دیجیاتو: خیلی ها معتقدند که این تعداد نیرو برای کار شما کم بوده و در برخی مواقع شما را با مشکل مواجهه کرده است. از طرفی نیز با توجه به پرداخت های بد سازمان های دولتی نمی توانید این میزان را گسترش دهید. نظر شما چیست؟

طبری: ما در چارگون سبک کاری خودمان را داریم. اکثر همکاران به صورت 8 صبح تا 5 بعد از ظهر کار نمی کنند و اگر شما جمعه ها یا ساعت 11 شب هم به شرکت ما بیایید کارکنانی را خواهید دید که کار می کنند. پس سبک کاری ما خیلی متفاوت است. در مورد مقوله پرداخت های سازمان ها نیز ما سال گذشته حدود 3 ماه به مشکل برخوردیم.

دیجیاتو: قصد صادرات نرم افزاری را دارید؟

طبری: تلاش هایی را در این زمینه انجام داده ایم. من برای این کار حدود 2 ماه در کردستان عراق مشغول رایزنی بودم . در کل هدف صادرات به عراق و افغانستان را پیگیری می کنیم. البته در زمینه صادرات به عراق مشکلات زیر ساختی دارند و به برنامه های سازمانی هنوز نیاز ندارند. یک مشکل دیگر نیز برندینگ است که برخی از شرکت ها برای حل این مشکل از امارات اقدام می کنند. درنهایت باید بگویم برخی از تلاش های ما موفق بوده است و در آینده به این عرصه نیز وارد می شویم.

دیجیاتو: سهام شما در بورس عرضه می شود؟

طبری: بله قطعا این کار انجام می شود. ولی قبل از ورود به بورس باید یک سری کارها و مقدمات انجام شود که زمان عرضه به بورس مشخص شود.

خبرنگار: آگاهی بر لحظه که شعار شما است من را یاد ورود به هوش BI انداخت. برنامه ای در این زمینه دارید؟

زحمانی: به نظر من آگاهی بر لحظه تنها BI نیست. بلکه مباحث کامپیوتر کلودینگ نیز کاربران را به آگاهی رسانی بر لحظه سوق داده اند. در آینده BI را به عنوان رویکرد خواهیم داشت. امروز نیز با رونمایی از مرکز گزارشات پایه کار بر روی BI را در شرکت بنا نهادیم. البته برخی از پروژه ها نیز بودند که از این نوع هوش در آنها بنا به درخواست مشتریان استفاده شد.

نشست خبری چارگون

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • دیاکو
    دیاکو | ۲۸ خرداد ۱۳۹۴

    مشکل اصلی در کشور ما بی ارزش بودن نرم افزار و بی ارزش بودن کار برنامه نویسان و درامد پایینشونه حرفه ای ها و خیلی تا پها از ۵ تا ۱۰ تومان ، نسبتا حرفهای ها ۲.۵ تا ۳ تومان و معمولی ها از ۱،۲۰۰ تا ۱۸۰۰ یا بعضا دوتمن . متاسفانه روسای شرکت خصوصی یا حقوق نمی دن یا هر چند ماه یه بار حقوق می دن انگیزه ای برای کار کردن تو این شرکت ها نیست تازه در سودشم ما رو دخیل نمی دونن و پاداشاهایی که می دن معمولا از حقوق دادنشون بدتره . نرم افزارهایی که تو ایران تولید می شن با توجه به هزینه تولید و تکنولوژی تولید بسیار خوبن ولی متاسفانه نیروی آی تی از پشتیبانی تا تحلیلو توسعه خیلی ارزونه و برا همین اکثرا کار بلدا از ایران مهاجرت می کنند و این تاثیر مستقیم در کیفیت تولید داره

  • غلام علی بهروزی
    غلام علی بهروزی | ۸ آذر ۱۳۹۳

    من با دیدگاه کار کردم اقراغ نیست اگه بگم کار کردن باهاش از آوت لوک بهتره باید به متتخصصان ایرانی بهای بیشتری داد زنده باد شرکت عظیم چارکون

  • TROOL
    TROOL | ۲ آذر ۱۳۹۳

    این نشست خبری ها کلن هدفش چیه؟

  • علی
    علی | ۱ آذر ۱۳۹۳

    ما تو شرکتمون از "دیدگاه" استفاده میکنیم،، خیلی بیخوده.. حالم بهم میزنه..

    • حمیدرضا
      حمیدرضا | ۲ آذر ۱۳۹۳

      واقعاً نرم افزارهای اتوماسیون ایرانی حرفی برای گفتن ندارن. این یعنی بهترینشون هست. با فرزین و همکاران و... کار نکردی که این را ببوسی بذاری به چشمت.
      یعنی نرم افزار نوشتن تحت وب، ولی فقط روی اینترنت اکسپلورر (یعنی فقط سیستم عامل ویندوز) اجرا میشه. تازه قبلش هم باید روی سیستمت نرم افزار نصب کنی و تنظیمات اکسپلورر را تغییر بدی.
      حتی نرم افزار sharepoint که مال خود مایکروسافت هست روی کلاینت ها روی هر سیستم عاملی با هر مرورگری اجرا میشه و نیاز به هیچ تنظیماتی هم نداره.

      • پرهام
        پرهام | ۲ آذر ۱۳۹۳

        در خصوص موردی که شما بهش اشاره کردید فکر میکنم شما از یک نسخه قدیمی دیدگاه استفاده میکنید، دیدگاه ۵ در حال حاضر روی تمامی مرورگرها کار میکنه و وابستگی به سیستم عامل ندارد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی